Når jeg skifter side ved at kilkke på link~
Fra : M. Jørgensen

Dato : 14-05-02 22:11

Har en hoved side : index.html som linker til index.shtml

Når man i index.shtml klikker på en link skifter den også fint nok,
problemet er bare at title linien stadigvæk hedder :

"Familien Jørgensens hjemmesider"

den skulle i stedet skifte til den title linie, som står på den nye
side, men beholder desværre den som står på hovedsiden

Hvordan ændrer man dette ??

På selve den side som linkes til er title god nok, se nederst i
teksten for sourcen :

index.html
----------------------
<head>
<title>Familien Jørgensen's Hjemmesider</title>
</head>
<frameset cols="100">
<FRAME SRC="index.shtml" name="op" NORESIZE>
</frameset>
</frameset>

index.shtml
---------------------
<!doctype html public "-//w3c//dtd html 4.0 transitional//en">
<head>
charset=iso-8859-1">
U) [Netscape]">
<title>Familien J&oslash;rgensen's Hjemmesider</title>
</head>

<center>
<h6>
<b><font color="#009900"><font

<h4>
Skatkammer"
>Yttepigendk's hjemmeside</a></font></h4>
SRC="banner09b.jpg" height=68 width=460></a>
<!--#EXEC CGI="/cgi-bin/hoved-count.cgi"-->

killerqueen/index.html
<head>
<title>Joans Skatkammer</title>
</head>
<frameset cols="100">
<FRAME SRC="index.shtml" name="start" NORESIZE>
</frameset>

Fra : Martin Persson

Dato : 14-05-02 22:24

"M. Jørgensen" <notmyemail@pc.dk> wrote in message
> [...]
>
> den skulle i stedet skifte til den title linie, som står på den nye
> side, men beholder desværre den som står på hovedsiden

Du bruger frames så det er ikke noget der kan ordnes med HTML, det skal
ordnes med javascript. Spørg dem i dk.edb.internet.webdesign.clientside

Hilsen
Martin

Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 14-05-02 22:28

"Martin Persson" <dis-mp@get2net.dk> wrote in message

> Du bruger frames så det er ikke noget der kan ordnes med HTML, det skal
> ordnes med javascript. Spørg dem i dk.edb.internet.webdesign.clientside

Måske har du ret, jeg troede faktisk han loadede et nyt index????????
--

Mvh / Regards

-=< Christian >=-
ICQ: 25308942
http://www.cmnielsen.dk
Må man forvente at tage på i vægt, hvis man løber baglæns?

Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 14-05-02 22:25

Du skal angive titlen på denne måde

<title>Joans Skatkammer</title>

Skal stå i <head> delen som den fint gør i det nederste eksempel.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 14-05-02 22:46

Tue, 14 May 2002 23:24:43 +0200, skrev "Christian M. Nielsen"
<christian@cmnielsen.dk>:

>Skal stå i <head> delen som den fint gør i det nederste eksempel.

Ja, men du bruger heller ikke frames.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 14-05-02 22:32

Tue, 14 May 2002 23:11:28 +0200, skrev M. Jørgensen
<notmyemail@pc.dk>:

>Når man i index.shtml klikker på en link skifter den også fint nok,
>problemet er bare at title linien stadigvæk hedder :

I et frameset vil siderne altid hedde det, som står på siden, der
definerer framesettet.

Du kan indsætte flg. i <head>:
<script type="text/javascript">
top.document.title = document.title;
</script>

så vil den få den sides titel.

Det er muligt, at det kan give problemer i de første versioner af
Netcape 4.x (op til 4.08), men det er vidst meget få, der bruger
dem i dag.