Hjælp. peugeot vil ikke ta´ gas
Fra : Bjarne Jensen

Dato : 14-05-02 21:03

Skulle der være en der kunne fortælle mig hvad der kan være galt med en
Peugeot speedfighter. Den starte fint, og står også fint i tomgang, men
lige så snart jeg røre gassen dør den med det samme. Har kikket efter
skidt og koks i Kab/cyl/filter.Hjæælp.

Fra : Hans-Jacob Møgelmose

Dato : 14-05-02 21:24

> [...]
> Peugeot speedfighter. Den starte fint, og står også fint i tomgang, men
> lige så snart jeg røre gassen dør den med det samme. Har kikket efter

Kan det være luftskruen og tomgangsskruen der står forkert?

Mvh.
Hans-Jacob

Fra : Michael Thomsen

Dato : 15-05-02 11:03

Det er luftskruen som er skuet for langt ud.

Når den kommer for langt ud får den får meget luft og dør. Hvis den er for
langt inde får den får meget benzin og 4 takter (Som den eller også ville
hvis den er kold, og du giver den fuldgas) Det gælder så om at finde det
rigtige punkt hvor blandingen er rigtig, og der er ikke anden at gøre end at
forsøge indtil at du syntes den kører godt i optræk og på toppen

dvs. når du vrider i gas håndtaget skal den reagere med det samme, Den skal
ikke have svært ved at oppe op i fart.! Når den kører ordentligt i opstækket
skulle den også kører godt på toppen!

Mvh Michael

Fra : Brian/Hekto

Dato : 15-05-02 12:06

In article <abtbq1$t1j$1@news.cybercity.dk>, gichael@hunters.dk says...
> [...]
> ikke have svært ved at oppe op i fart.! Når den kører ordentligt i opstækket

Luftskruen er forsynet med et specielt hoved, netop for at man ikke
kan/skal pille ved den. Man kan dog fiske den ud med en tang, og skære en
kærv med en nedstryger. Grundindstillingen er 1 1/4 omdrejning ud.

Jeg tvivler dog på at det er årsagen; men nærmere CDI/Startspærre der er
problemer med. Det er dyrt, med mindre der er tid tilbage af din 3 års
'scootersikring'.
En lille mulighed kan også være rust på svinghjulet, der trigger
tændingen på et forkert tidspunkt; men så ville det nok virke lidt
anderledes.

/Brian
www.speedfight.cjb.net

Fra : Michael Thomsen

Dato : 15-05-02 14:48

> Luftskruen er forsynet med et specielt hoved, netop for at man ikke
> kan/skal pille ved den. Man kan dog fiske den ud med en tang, og skære en
> kærv med en nedstryger. Grundindstillingen er 1 1/4 omdrejning ud.

Øhh der er vist noget du har misforstået.
JEg står med min Speed Fighter 1 (vandkølet) og har er der en almindelig
stjerne skue, Det er til for at man SKAL kunne justere den. bla, hvis man
fjerne begrændsninger, sætter tun på.. m.m.

> Jeg tvivler dog på at det er årsagen; men nærmere CDI/Startspærre der er
> problemer med. Det er dyrt, med mindre der er tid tilbage af din 3 års
> 'scootersikring'.

Dette har intet med CDI tændningen at gøre, fordi hvis det var den ville den
ikke starte.

> En lille mulighed kan også være rust på svinghjulet, der trigger
> tændingen på et forkert tidspunkt; men så ville det nok virke lidt
> anderledes.
Så ville den ikke kunne stå i tomgang.

Jeg har tænkt lidt over problemet og det kan også være membran bladene som
er knækket.
Dette er sket før ved min peugeot og jog

Mvh Michael

Fra : Brian/Hekto

Dato : 15-05-02 15:23

In article <abtp1g$1bfh$1@news.cybercity.dk>, gichael@hunters.dk says...

> [...]
> stjerne skue, Det er til for at man SKAL kunne justere den. bla, hvis man
> fjerne begrændsninger, sætter tun på.. m.m.

*GGG* det er tomgangsjusteringen!!!
Hvis du fjerner begrænsningerne skal der ikke justeres på luftskruen!

Se http://www.hekto.dk/speedfight/pservice.htm Der er et billede af
luftskruen.

> Dette har intet med CDI tændningen at gøre, fordi hvis det var den ville den
> ikke starte.

OK??? Det er der et par stykker der IKKE vil skrive under på!

> Så ville den ikke kunne stå i tomgang.

Det kommer da dæleme an på hvor rustpletten sidder!

> Jeg har tænkt lidt over problemet og det kan også være membran bladene som
> er knækket.
> Dette er sket før ved min peugeot og jog

Det vil være ret tydeligt at se, hvis du tager luftfilteret af, for så
vil den smide en hel del 'baglæns'.

> Mvh Michael

/B

Fra : Michael Thomsen

Dato : 15-05-02 17:25

>*GGG* det er tomgangsjusteringen!!!

Okay du skriver at det er tomgangs skruen som er forkert.. Hvis det er den
vil scooteren ikke kunne stå i tomgang. Så detfor er det ikke tomgangen.!

Mvh Michael

Fra : 2mas Jensen

Dato : 16-05-02 09:19

Wed, 15 May 2002 18:24:40 +0200, skrev "Michael Thomsen"
<gichael@hunters.dk> noget i retning af:

>Okay du skriver at det er tomgangs skruen som er forkert.. Hvis det er den
>vil scooteren ikke kunne stå i tomgang. Så detfor er det ikke tomgangen.!

Wake up and smell the coffee !
Han prøvede at gøre dig opmærksom på, at "stjerneskruen" på din SF1
var til tomgangsjusteringen og _ikke_ til luft/brændstof-blandingen.
--
2mas Jensen
- Man kan ønske i den ene hånd og skide i den anden.

Fra : e-SKape - Before it'~

Dato : 15-05-02 14:44

Somehow, I do remember "Michael Thomsen" <gichael@hunters.dk> wrote
something on Wed, 15 May 2002 12:02:37 +0200.
It looked a little like this...:

> [...]
>ikke have svært ved at oppe op i fart.! Når den kører ordentligt i opstækket

Hmm... er der også sådan en dimmer på en Piaggio Zip? Fordi jeg synes
nemlig også, at min Zip er langsom til at reagere. Den er ikke
specielt hurtig i optræk, men den er heller ikke spcielt tunet (kun
fjernet begrænsninger)

Hvad skal rullerne veje?
Den kører omkring de 45-50 km/t (30-knallert)

//e-SKape - Before it's too late...