Hvordan optager jeg lyd
Fra : P.L.P.

Dato : 14-05-02 20:22

Hej
Hvordan optager jeg fra Realplayer og hvordan kan jeg optage fra min
kassettebåndoptager ?
Jeg har en webtech notebook med Winme medWindows Media Player og et SIS 7018
lydkort
Har også en PC med Win98 og Yamaha lydkort YSTATION32 kan jeg optage fra
Realplayer med det ?

Mvh. Per

Fra : Mogens

Dato : 14-05-02 20:31

On Tue, 14 May 2002 21:22:22 +0200, "P.L.P." <xxxma-ry@get2net.dk>
wrote:

> [...]
>lydkort
>Har også en PC med Win98 og Yamaha lydkort YSTATION32 kan jeg optage fra

Både Realplayer og båndoptager kan der optages fra
med programmet TotalRecorder.
http://www.cdpage.com/Compact_Disc_Consulting/Reviews/totalrecorder.html

Mvh Mogens

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 14-05-02 20:43

"Mogens" <moveng@portalen.no> wrote in message

> Både Realplayer og båndoptager kan der optages fra
> med programmet TotalRecorder.

Husk endeligt at deaktivere deres skod lyd software decoding.. eller hvad
det er...

Den sætter nemlig total recorder som std. som afpiller og optager... dvs
stor cpu belastning, dårlig lyd og kan ikke afspille flere ting samtidigt
osv...

Fra : Peter Rinder

Dato : 14-05-02 21:20

> [...]
7018
> lydkort
> Har også en PC med Win98 og Yamaha lydkort YSTATION32 kan jeg optage fra

Prøv GoldWave gratis download fra www.goldwave.com
Kan også bruges til redigering og manipulering af lyd.

/Peter

Fra : P.L.P.

Dato : 15-05-02 17:00

> Prøv GoldWave gratis download fra www.goldwave.com
> Kan også bruges til redigering og manipulering af lyd.
>
> /Peter

Hej !

Tak for det hurtig svar.
Jeg har download GoldWave og har prøvet programet det virker fint men kan
det passe at man kun kan optage 5 min i freeware version ? Eller hvordan kan
man optage længre tid ?

Mvh. Per

Fra : Jesper Ryskin

Dato : 14-05-02 21:54

> Hvordan optager jeg fra Realplayer og hvordan kan jeg optage fra min
> kassettebåndoptager ?

Hej Per.

Som musiker har jeg fundet stor fornøjelse i Cool Edit Pro (det hedder vist
Cool Edit 2000 nu om dage..), og deres "Noise Removal Package" eller hvad de
nu kalder det. Det er en lille add-on, som er fuldkommen genial specielt ved
kassettebånd. Har nogen gamle kassette-optagelser, som i dag ligger på CD,
og lyder som var de oprindeligt var indspillede direkte på CD.