Intranet med en D-Link 804 router
Fra : Jens Ulrik Hogrefe

Dato : 14-05-02 18:24

Hej gruppe

Jeg er den "lykkelige" ejer af en D-Link 804 router og 2 computere, der skal
deles om en TDC BB forbindelse samt være koblet sammen i et intranet. Jeg
kører windows 2000 Professional.

Internettet fungerer fint!!!!

Men intranettet fungerer kun, hvis jeg installerer en anden protokol udover
TCP/IP (NetBEU eller IPX).

Hvad angår IP og DNS, er de i windows 2000 sat til at blive hentet
automatisk, de tildeles af DHCP serveren (DI-804).
Indstillinger for DI-804 routeren er følgende;
Local IP adress 192.168.0.1
Subnet Mask 255.255.255.0
Computer 1 192.168.0.100
Computer 2 192.168.0.101

Det underlige er, at jeg godt kan pinge de 2 computere fra hinanden lige
efter jeg har afinstalleret/installeret TCP/IP protokollen (uden at
genstarte). Men efter en genstart får jeg timeout ved forsøg på at pinge
computerne fra hinanden.
I windows kan jeg selvfølgelig godt klare mig med en af de 2 andre
protokoller, men en del spil kræver TCP/IP for at kunne spilles over LAN.

Hvad kan der gøres?

Med venlig hilsen

Jens

Fra : Jens Ulrik Hogrefe

Dato : 17-05-02 13:07

Hej gruppe

Nu har jeg endelig fundet ud af, at det er Norton Personal Firewall 2002,
der blokerer intranettet.

Hvis jeg går ind under "Internet Zone Control" og tilføjer IP adresserne for
de 2 computere under "Trusted", kan jeg pinge den ene computer fra den anden
og omvendt.

Men jeg kan stadig ikke pinge den enkelte computer fra sig selv. Hvad
mangler der at blive konfigureret i Norton Personal Firewall 2002?
Når jeg disabler programmet kan jeg også pinge de 2 computere fra sig selv.

Jens Ulrik Hogrefe