Flash MX mediaclip Zoom
Fra : Allan Mynster

Dato : 14-05-02 15:02

Hej

Jeg har importeret en .MPG fil ind i min præs., og vil gerne kunne zoome.
Dvs. hvis man trykker på en knap, så zoomer filmklippet ud til fx.
dobbeltstørrelse, eller til full screen.
Jeg arbejder i Flash MX.
Kan nogen hjælpe mig?

mvh
Allan Mynster

Fra : Brian Andersen

Dato : 14-05-02 21:01

> [...]
> Dvs. hvis man trykker på en knap, så zoomer filmklippet ud til fx.
> dobbeltstørrelse, eller til full screen.

Du kan behandle et videoklip ligesom alle andre elementer i Flash, altså
også skalere det. Det er bare at gå ind i Transform og så sætte størrelsen
til fx 200% (omend det bliver noget pixeleret). Du kan endda lave en
motiontween, så videoen zoomer ud og ind over nogle frames. Hvis du vil have
funktionen med at zoome ved klik på en knap, så kan du putte videoen ind i
et movieclip, hvor du har den til at ligge både i oprindelig størrelse og
dobbelt størrelse. Så scripter du knappen, så movieclippet sendes hen til
den frame, hvor dobbeltstørrelsen ligger.

/Brian