Hvilket P4 bundkort?
Fra : Per Kristensen

Dato : 14-05-02 13:06

Jeg har kig på en ny PC, men er i tvivl om hvilket bundkort jeg skal have i.
CPU er en P4 1.8GHz Northwood med PC2100 DDR RAM. Som standard sidder der et
Soltec board i konfigurationen, men jeg vil gerne have et board med gode
overclocking features og mulighed for at koble mere end blot 4 IDE drev på.
Jeg har gode erfaringer med Asus, så hvis nogen kan anbefale et P4 board fra
dem ville det være fint. Jeg vil også gerne have links til aktuelle tests.
Tak.

Fra : MKE

Dato : 14-05-02 14:10

Ja, den med Asus forstår jeg !!

Jeg har selv P4S 333 - og det kører ganske glimrende, og så er det ikke
dyrt.

MKE

Fra : Jonathan

Dato : 14-05-02 15:29

Kører selv med en P4 1,8 clocket til 2,4 med standard køleren!

Jeg bruger et Epox board og dem har jeg prøvet nogle stykker af - de er
fremragende!

Fra : \(2791\) Peder

Dato : 14-05-02 19:20

Kan anbefale Abit K7II Raid - med en Intel 1.8GHz Northwood kan den
overclockes til 3.3GHZ!! Men det kræver så nok bare at den bygges ind i
køleskabet! Men dette board er kanon - har lige bygget en maskine med det i
og 2x128MB RD-Ram

Fra : Per Kristensen

Dato : 15-05-02 07:34

"(2791) Peder" <peder.hansen@tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> overclockes til 3.3GHZ!! Men det kræver så nok bare at den bygges ind i
> køleskabet! Men dette board er kanon - har lige bygget en maskine med det

Jeg vil IKKE bruge RD-RAM!

Fra : Leony

Dato : 16-05-02 09:09

"(2791) Peder" <peder.hansen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Kan anbefale Abit K7II Raid - med en Intel 1.8GHz Northwood kan den

Mener du ikke TH7II?
K7 plejer at være AMD boards.

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Flemming Joensson

Dato : 14-05-02 21:12

> [...]

> Asus, så hvis nogen kan anbefale et P4 board fra dem ville det være
> fint. Jeg vil også gerne have links til aktuelle tests. Tak.

Jeg stillede samme spørgsmål i denne gruppe så sent som for 3 dage
siden, så lidt research kunne have skaffet dig et link til Tomshardware
hvor der er en test af ikke mindre end 19 P4 bundkort.

De kort der vinder anbefalinger er:
Gigabyte
Soyo
og Abit

Abit kortet bliver anbefalet pga gode overclockingegenskaber, de øvrige
på en kombination og overclocking og features.
Fordelen ved Abit er at den har en PCI/AGP variabel divider - som der
vist ikke er andre boards der har. Det tillader at man kan køre lige så
høj FSB som CPU'en vil være med til uden at det er lydkortet eller
grafikkortet der er skyld i ustabilitet - det er bestemt ikke at
foragte.

Find linket til toms på google eller scroll lidt ned i gruppen og find
tråden med mit indlæg.

Mvh
Flemming

Fra : Leony

Dato : 16-05-02 09:06

> [...]

fra
> dem ville det være fint. Jeg vil også gerne have links til aktuelle tests.

Enten Abit boardet som Flemming foreslår eller Gigabyte GA-8irxp som også
får rosende omtale i Tom's test.
Jeg skal selv have et Gigabyte.

Fra : Per Kristensen

Dato : 17-05-02 07:29

> [...]
>
> mvh Leony..........Se mit casemod:
> http://home.worldonline.dk/~vinci/
> Ved svar fjern REMOVETHIS fra emailadressen.

Jeg tror jeg går efter Soyo SY-P4S Dragon Ultra AT og med 512MB PC3000 RAM.

Fra : Leony

Dato : 19-05-02 10:04

> Jeg tror jeg går efter Soyo SY-P4S Dragon Ultra AT og med 512MB PC3000
RAM.

Det er jo, ifølge Tom, heller ikke det værste valg.
Håber du kan lide det.