ON error Response.Write "<br>Fejl"..æh?
Fra : Helene Kjærbøl

Dato : 14-05-02 11:19

Hej,

Hvorfor virker ovenstårende ikke i asp, og hvordan gør jeg i
stedet?

Mvh. Helene

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jakob Andersen

Dato : 14-05-02 11:24

"Helene Kjærbøl" <kjaerbol@wanadoo.dk> skrev i en meddelelse
> Hvorfor virker ovenstårende ikke i asp, og hvordan gør jeg i
> stedet?

<%
On Error Resume Next

'Din kode her

If Err.Number <> 0 Then
Response.Write( "Fejl" )
End if
%>

--
Jakob Andersen

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 14-05-02 12:27

Helene Kjærbøl wrote in news:abqoac$p5o$1@sunsite.dk:

> Hej,
>
> Hvorfor virker ovenstårende ikke i asp, og hvordan gør jeg i
> stedet?

du kan ikke lave det du her beskriver, da fejlhåndtering i ASP nærmest er
ikke eksisterende. Det eneste du kan gøre i ASP er at gå til næste linie,
hvis en linie fejler. I denne næste linie kan du så teste på Err.Number .
Hvis den er 0, er der ikke sket en fejl, hvorimod der er sket en fejl,
hvis tallet ikke er 0. Du kan i stedet gøre dette:

On error resume next ' denne linie slår errorhandling til
   SELECT CASE Err.Number
       CASE 0
           response.write "Det gik godt"
       CASE -218375732
           ' skriv noget
       CASE -93439232
           ' skriv noget andet
       CASE ELSE
           response.write "<br>fejl"
   END SELECT
on error goto 0 ' denne linie slår errorhandling fra

Vær også opmærksom på, at Err.Number returnere en specifik værdi for hver
fejl der sker. Derfor kan det være en god idé at teste på den værdi du
modtager - i modsætning til blot at teste på, om den er 0 eller ej.

:)

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Fra : Ronny Bruus

Dato : 14-05-02 21:50

"Jesper Stocholm" <spam200204@stocholm.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> http://stocholm.dk
> http://asp.stocholm.dk
> Svar til gruppen og ikke til mig privat pr. email :|

Tager jeg meget fejl hvis jeg siger at man kan sige:

<%
On Error goto xxx

'Kode

:fejl
Response write "blabla"
exit sub
%>

Mvh
Ronny

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 14-05-02 22:45

Ronny Bruus wrote in

> Tager jeg meget fejl hvis jeg siger at man kan sige:
>
> <%
> On Error goto xxx
> 'Kode
>:fejl
> Response write "blabla"
> exit sub
> %>

ja ... det gør du. Du kan gøre det du her viser i VB ... men ikke i vbs
(endnu en grund til at skifte til .Net ... :)

:)

Fra : Jakob Andersen

Dato : 14-05-02 22:55

"Ronny Bruus" <ronny_bruus@hotmail.com> wrote in message
> Tager jeg meget fejl hvis jeg siger at man kan sige:
> On Error goto xxx

Det kan man i VB(.NET) men ikke i VBScript du kan dog bruge "On Error goto
0" som vil ophæve en evt. "On error resume next"

--
Jakob Andersen