VPN spørgsmål
Fra : Michael W. Hansen

Dato : 14-05-02 10:18

Hej NG

Jeg og resten af min gruppe skal til at skrive noget omkring sikkerheden i
VPN, og til dette mangler vi lidt information omkring emnet. Det som vi har
tænkt på at skrive om er noget generelt omkring VPN, vælge 2 eller flere af
PPTP L2TP og de der og så beskrive dem, beskrive hvilken kryptering der
bruges i tunlen. Så var det jo lige at vi tænkte om der var nogen i denne
gruppe som havde noget materiale omkring emnet som de havde lyst til at dele
med os??

På forhånd tak

Michael + resten af gruppen

PS fjern nospam hvis i vil maile mig

Fra : Rune Zimmermann

Dato : 15-05-02 20:26

"Michael W. Hansen" <michael@XXXXXcmasdiver.dk> wrote in message
> [...]
> bruges i tunlen. Så var det jo lige at vi tænkte om der var nogen i denne
> gruppe som havde noget materiale omkring emnet som de havde lyst til at

PPTP og L2TP er fint, men i kan ikke komme uden om IPSec, hvis i har tænkt
jer at komme ind op VPN over Internettet.
Den bedste literatur er efter min mening RFC.
Læs mere på www.faqs.org

Mvh.
Rune Zimmermann