|
| Gul pladebil Fra : Kenneth K |
Dato : 06-02-01 22:33 |
|
Hvis man har en varevogn (guleplader) i sit firma, skal man så adskille
erhverv og privat kørsel.
| |
Jørgen Rømming (07-02-2001)
| Kommentar Fra : Jørgen Rømming |
Dato : 07-02-01 13:16 |
|
Det skal man med enhver bil. Skattevæsenet forlanger som udgangspunkt, at
der føres kørebog ved enhver kørsel.
mvh
Jørgen
--
http://www.roemming.dk
"Kenneth K" <klysner@email.dk> skrev i en meddelelse
news:95pqj0$239c$1@news.cybercity.dk...
> Hvis man har en varevogn (guleplader) i sit firma, skal man så adskille
> erhverv og privat kørsel.
>
>
>
| |
Erik G Christensen (07-02-2001)
| Kommentar Fra : Erik G Christensen |
Dato : 07-02-01 13:43 |
|
"Jørgen Rømming" wrote:
>
> Det skal man med enhver bil. Skattevæsenet forlanger som udgangspunkt, at
> der føres kørebog ved enhver kørsel.
Det har jeg aldrig hørt om før med hensyn til firmabil, der beskattes
med procentandel ?
Men med blandet erhverv- privat prøver de da normalt, men det behøver jo
ikke betyde, at det lykkes for dem
Kan iøvrigt oplyse, at beskatning som firmabil i VS ordning, hvis man
betaler topskat, sparer op i VS og bilen koster over 150 K,
er blevet rimeligt fornuftigt, efter skat, på det seneste.
--
Regards Erik G Christensen
Adviser for danish farmers, economy
ICQ # 59294864
Prepare for the worse - hope always the best
| |
Jørgen Madsen (07-02-2001)
| Kommentar Fra : Jørgen Madsen |
Dato : 07-02-01 21:00 |
|
>"Erik G Christensen" wrote:
> Kan iøvrigt oplyse, at beskatning som firmabil i VS ordning, hvis man
> betaler topskat, sparer op i VS og bilen koster over 150 K,
> er blevet rimeligt fornuftigt, efter skat, på det seneste.
Man er nu nødt til at lave beregningen hver gang, for det er ret afgørende
hvilken fordeling der er på privat/erhvervskørsel, samt hvor dyr bilen er i
forbrug og reparationer. Har man meget erhvervskørsel, er der nemlig fortsat
den mulighed, at man får kørepenge jf. statens takster skattefrit, og er
bilen billig i brug, kan det muligvis betale sig, at have den privat.
Mvh.
Jørgen Elsted Madsen
| |
Erik G Christensen (07-02-2001)
| Kommentar Fra : Erik G Christensen |
Dato : 07-02-01 21:33 |
|
"Jørgen Madsen" wrote:
klip om fordeling ved VS- privat bil
>, kan det muligvis betale sig, at have den privat.
Tjek det, og du vil blive chokeret
naturligvis med de forbehold, jeg nævnte.
--
Regards Erik G Christensen
Adviser for danish farmers, economy
ICQ # 59294864
Prepare for the worse - hope always the best
| |
Jørgen Rømming (07-02-2001)
| Kommentar Fra : Jørgen Rømming |
Dato : 07-02-01 14:25 |
|
Hvis bilen bliver beskattet som fri bil, så slipper man for en kørebog. Hvis
ikke så kan man diskutere meget med det lokale skattevæsen om sin private
andel i en bil med blandet erhverv/privat.
Jørgen Rømming
--
http://www.roemming.dk
"Kenneth K" <klysner@email.dk> skrev i en meddelelse
news:95pqj0$239c$1@news.cybercity.dk...
> Hvis man har en varevogn (guleplader) i sit firma, skal man så adskille
> erhverv og privat kørsel.
>
>
>
| |
IMB (08-02-2001)
| Kommentar Fra : IMB |
Dato : 08-02-01 23:47 |
|
Hej Kenneth
Hvis du har løftet moms er det ren erhverv. Er det blevet lovligt at kører privat på gule plader?
Hilsen
Inge
Kenneth K <klysner@email.dk> skrev i en nyhedsmeddelelse:95pqj0$239c$1@news.cybercity.dk...
> Hvis man har en varevogn (guleplader) i sit firma, skal man så adskille
> erhverv og privat kørsel.
>
>
>
| |
Jørgen Madsen (09-02-2001)
| Kommentar Fra : Jørgen Madsen |
Dato : 09-02-01 00:39 |
|
Ja, men du må ikke "løfte moms" af anskaffelsen, men kører den bare 1%
erhvervsmæssigt, kan du få fuld momsfradrag af driften.
Der er ikke logik i reglerne, men da momsen blev indført, bestemte Told &
Skat, at hvid-plader ikke kunne få moms tilbage - heller ikke af driften,
selvom de var 100% firmabiler, men derimod 100% tilbage på gul-pladebiler,
hvis de bare kørte nævnte 1% erhvervsmæssigt.
Begrundelsen var, at så går det lige op.
Desværre medfører det, at nogle firmaer får alt tilbage og andre intet, i
stedet for at godkende momsfradrag for det, man får godkendt som
erhvervsmæssig kørsel skattemæssigt. Det ville der være logik i, men i dag
bruger vi ret mange kræfter på, at overbevise skattevæsenet om, at en bil
der har kørt f.eks. 20.000 km heraf skal have fradrag for 200 km (let
overdrevet). Skatten er fuldstændig ligegyldig, men momsen...!
Mvh.
Jørgen Elsted Madsen
"IMB" <imb@post9.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:95v7et$nuc$1@news.inet.tele.dk...
Hej Kenneth
Hvis du har løftet moms er det ren erhverv. Er det blevet lovligt at kører
privat på gule plader?
Hilsen
Inge
Kenneth K <klysner@email.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:95pqj0$239c$1@news.cybercity.dk...
> Hvis man har en varevogn (guleplader) i sit firma, skal man så adskille
> erhverv og privat kørsel.
>
>
>
| |
Heegaard & Partner (11-02-2001)
| Kommentar Fra : Heegaard & Partner |
Dato : 11-02-01 11:31 |
|
Vi har en gulpladebil, der er leaset. Den trækker vi moms udaf, samt,
fratrækker naturligvis også driftomkostninger, brændstof osv.
For at kunne gøre dette, er vi nødt til også at have en bil på hvide plader
til privatkørsel.
På den måde slipper vi for at føre km regnskab.
Hvis du kører mange kilometer, skal du dog overveje om du ikke skal føre
kørselsbog, og trække kilometer fra i stedet.
--
Venlig Hilsen
Kenneth Pihl
Heegaard & Partner
Olaf Rudesvej 15
3000 Helsingør
Telefon: 20278020
Fax: 49265269
Email: info@side1.dk
"Kenneth K" <klysner@email.dk> skrev i en meddelelse
news:95pqj0$239c$1@news.cybercity.dk...
> Hvis man har en varevogn (guleplader) i sit firma, skal man så adskille
> erhverv og privat kørsel.
>
>
>
| |
|
|