Problemer med Ms-5164
Fra : Oliver Nielsen

Dato : 14-05-02 08:53

Er der nogen der har haft problemer med Microstars MS-5164 bundkort
eller ved hvor man kan hente drivere til den?

Den har problemer med at køre med mine nyere PCI kort såsom SCSI og
Grafikkort.

Biosen kan jeg heller ikke opdatere.

Fra : [SANTA]-MuffDiver

Dato : 14-05-02 10:06

Oliver Nielsen <stony1@e-mail.dk> skrev i

prøv http://www.msi.com.tw/

Fra : Oliver Nielsen

Dato : 14-05-02 10:27

Har prøvet. De har ikke nogen

Fra : [Odense] Jens C. Han~

Dato : 14-05-02 11:16

Oliver Nielsen wrote:

1. Hvorfor var det nu pludselig nødvendigt at starte en ny tråd?

> Er der nogen der har haft problemer med Microstars MS-5164 bundkort

Jeg har kigget, der findes ikke noget MS-5164, check nummeret igen.

Fra : JGD

Dato : 14-05-02 13:25

"Oliver Nielsen" <stony1@e-mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> eller ved hvor man kan hente drivere til den?
>
> Den har problemer med at køre med mine nyere PCI kort såsom SCSI og

Har du prøvet http://www.msi-computer.de/ ?

-hand

JGD.

Fra : [Odense] Jens C. Han~

Dato : 14-05-02 14:41

Oliver Nielsen wrote:
> Er der nogen der har haft problemer med Microstars MS-5164 bundkort
> eller ved hvor man kan hente drivere til den?
>
> Biosen kan jeg heller ikke opdatere.

Nu kom jeg desuden i tanke om at jeg ikke kunne flashe en bios på en
kammerats bundkort, fordi chipsettet(Hsing Tech) var så ualmindeligt så
det ikke var supportet af flash-programmet.

Jeg tror ikke jeg har prøvet at flashe på det bundkort jeg har liggende,
BIOS'en var vist den nyeste da jeg fik det. Det har ved nærmere eftersyn
næsten samme chipset (Ali M1541/M1543) som dit MS-5164(Ali M1531/M1543)

M1541/M1531 er desuden den chip der sidder i forbindelse med RAM, AGP,
PCI og CPU.

Hvis vi går ud fra at M1531 er en tidligere revision af M1541 undrer det
mig ikke at der er alvorlige problemer med det bundkort.