WebDAV, hvor udbredt er det?
Fra : Stig Johansen

Dato : 14-05-02 08:05

Hej alle.

Er der nogen, der kan give et bud på hvor udbredt WebDAV er i *nix-verdenen?

Jeg tænker ikke på specifikke implementeringer, men brugen af WebDAV klient,
og evt. i hvilken forbindelse.

--
Med venlig hilsen / Best regards
Stig Johansen

Fra : Peter Makholm

Dato : 14-05-02 08:29

Stig Johansen <stig.johansen@udvikling.it> writes:

> Er der nogen, der kan give et bud på hvor udbredt WebDAV er i *nix-verdenen?

Subversion, der er en af de konkurrerende erstatninger for CVS, er
baseret på DAV, men det er også det eneste jeg ved om WebDAV.

Du kan finde Subversion på <http://subversion.tigris.org/>

--
Peter Makholm | 'Cause suicide is painless
peter@makholm.net | It brings on many changes

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 14-05-02 08:44

Stig Johansen <stig.johansen@udvikling.it> writes:

> Jeg tænker ikke på specifikke implementeringer, men brugen af WebDAV klient,
> og evt. i hvilken forbindelse.

Ikke meget, men med de nye webservere som understoetter det vil det
begynde at hjaelpe.

Det skyldes ogsaa at ftp er saa velunderstoettet under Unix.

I det projekt jeg arbejder paa nu, vil vi bruge WebDAV som et
alternativ til ftp og login, for at holde opsaetningen simpel, for
baade Unix og Windowsbruger. Det er med Tomcat som webserver.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk - Unix, Java, Web, Netværk, Århus

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 14-05-02 14:16

Stig Johansen skrev:

> Er der nogen, der kan give et bud på hvor udbredt WebDAV er
> i *nix-verdenen?

Jeg ved ikke hvor udbredt det er, men Zope understøtter WebDAV uden
videre, og jeg synes det er mægtig praktisk at kunne manipulere filer
på en Zope-server v.hj.af en WebDAV-klient (jeg brugte cadaver), frem-
for at skulle gennem admin-interfacet.

// Klaus