ISDN møj!
Fra : Nuxx

Dato : 13-05-02 23:59

Har problem med en af mine internet forbindelser - TDK's gamle DIVA ISDN
modem. Logon foregår fint dog efter 15-20 min. eller ca. 15-20 megs.
dataoverførsel går forbindelsen kold.

Kører XP pro og deler modemet mellem to maskiner.

Er der nogen der har haft lignende probs?

Mads

Fra : Hejberg

Dato : 14-05-02 00:43

tag dit modem og gå ned til TDC og sige at du skal have bytte det til et
Lasat speed II
eftersom diva har købt lasat du kan også ringe til econ diva....

byt til nyt

--
Venlig hilsen Hejberg.
Fjern XX fra Min e-mail.

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 14-05-02 20:12

"Hejberg" <bo_nielsen@XXXprivat.dk> skrev i en meddelelse

> eftersom diva har købt lasat du kan også ringe til econ diva....

Mig bekendt er det omvendt Lasat har overtaget Eicon, mest p.g.a. et stort
bestående salgsnetværk, og fordi Eicon havde overordentlig ondt i
økonomien

Hans L. Jørgensen
Horsensvej 94, Tebstrup
8660 Skanderborg

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 14-05-02 20:39

Hej "Hans L. Jørgensen" <hansjo@get2net.dk>

>Mig bekendt er det omvendt Lasat har overtaget Eicon, mest p.g.a. et stort
>bestående salgsnetværk, og fordi Eicon havde overordentlig ondt i
>økonomien

Det er nok nærmere I-Data der har opkøbt både Salat og Eicon. Vedr.
ond i økonomien så har I-Data det vist heller ikke så godt.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Steen Suder

Dato : 14-05-02 21:41

Lars Kim Lund wrote:

> Hej "Hans L. Jørgensen" <hansjo@get2net.dk>

> Det er nok nærmere I-Data der har opkøbt både Salat og Eicon. Vedr.
> ond i økonomien så har I-Data det vist heller ikke så godt.

Lars, jeg beundrer din vanlige evne til at underdrive helt ud i det
psykedeliske

--
Steen Suder
http://www.suder.dk/ - Nu med ønskeseddel!

Fra : Steffen Møller Peder~

Dato : 14-05-02 11:42

Hmmm... Eicon diva er det mest stabile modem til internettet, men det har
sine problemer med for mange telefoner tilsluttet til modemet. Så det
hjælper nok ikke at skifte det til et Lasat.

Steffen

Fra : Hejberg

Dato : 14-05-02 15:37

Hej!!!!!!!!!

Efter at jeg skifte til isdn og fik eicon diva modem føste gang hvar alt ok
,
så kom problemmen først kunne modem ikke kører ny bios i update, det var ok
tror jeg 2 mrd efter samme problem ringe til eicon snakke med dem... de
kunne ikke gøre noget
i føste omgang, så to jeg tdc fik bytte modem til et nyt samme mærke...
3 mrd efter, så blive jeg sur tog lo... under arme ned til tdc, fik et nyt
modem denne gang et
lasat speed II har kørt ligge siden ikke nogle problemmer og kørder denne
dag i dag .
så det kan godt være at du memer det er stabil med ikke jeg.

og man har udtalt sig fra eicon at der var nogle problemmer med nogel få
stykker af eicon diva

--
Venlig hilsen Hejberg.
Fjern XX fra Min e-mail.

Fra : Nuxx

Dato : 14-05-02 15:43

> så det kan godt være at du memer det er stabil med ikke jeg.

Det er skam ganske stabilt... det var først da jeg skiftede til XP at det
gik i ged...

Fra : MJ

Dato : 14-05-02 12:30

TDC har haft/har problemer med at mange af deres brugere kobles af efter 1
time. Det gælder for en del ADSL kunder, men jeg har også læst i
nyhedsgrupper ("dk.edb.internet"+"...udbydere") at der er problemer med
ISDN.

Måske er det også dit problem ??

--
MJ

Fra : Nuxx

Dato : 14-05-02 15:42

"MJ" <mj@notvalid.se> wrote in message
> [...]
> time. Det gælder for en del ADSL kunder, men jeg har også læst i
> nyhedsgrupper ("dk.edb.internet"+"...udbydere") at der er problemer med

Jeg bruger Get2net på min tlf opkobling så det tror jeg ikke...

Fra : Ukendt

Dato : 14-05-02 22:56

> [...]
> dataoverførsel går forbindelsen kold.
>
> Kører XP pro og deler modemet mellem to maskiner.
>
> Er der nogen der har haft lignende probs?

Ikke helt - men læs om mine fortrædeligheder før jeg fik ADSL . . .

-----
Jeg har det problem at hver gang jeg starter windows XP eller genstarter vil
den ikke kommunikere med Eicon Diva ISDN modem´et.

Jeg kan få det til at virke på denne måde. . .

Jeg starter Hyper terminal, vælger "Opret forbindelse via: COM1" og vælger
"Bit pr. sek: 38400"

Indtaster: a t @ m e n u

Så kommer der en menu til opsætning af terminal adapteren, i de fleste
tilfælde kan jeg blot vælge QUIT og trykke ENTER, afbryde forbindelsen og -
viola - nu kommunikerer windows XP med Diva´en, - dog ikke opsætning af TA
adapteren, men jeg kan få forbindelse til Internettet og home banking.

I nogle tilfælde må jeg gå ind og ændre et eller andet "harmløst"
parameter, - f.eks. at sætte distinctive ring på linie 2, når jeg så vil
QUIT´e tilbyder menu´en at initialisere modem´et for at de nye indstillinger
kan træde i kraft, efter denne initialisering virker det.

Hvis jeg slet ikke kan komme i kontakt med Diva´en, heller ikke med hyper
terminal (f.eks. hvis jeg lige har forsøgt forgæves at kalde op), tager jeg
strømstikket ud et øjeblik, det hjælper normalt på det.

Det er bøvlet på denne måde, men jeg lever med det, for jeg har nu bestilt
ADSL bredbånd så det er kun i kort tid, - ellers ville jeg kontakte Eicon
for at høre deres forslag.
-----

Kristian

Fra : Kas.

Dato : 15-05-02 08:37

Du er i den forkerte gruppe! tele.internet.isdn er den rigtige gruppe (hvis
du kan tilgå den).

Normalt skyldes flowstops på ISDN-linjer, at der er for meget elektrisk
"støj" omkring modemet. Prøv at sætte modemet over i et andet strømstik, end
det computeren sidder på eller flyt modemet så langt væk fra computeren og
skærmen, som kablet tillader. Dette plejer at hjælpe i 80% af tilfældende
med flowproblemer.

Diva-modemet er et udmærket modem, og jeg vil meget hellere foretrække dette
fremfor Lasat'en.

Mvh. Kasper

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 15-05-02 19:07

"Kas." <no@spam.dk> skrev:
> Du er i den forkerte gruppe! tele.internet.isdn er den
> rigtige gruppe (hvis du kan tilgå den).

Det kan han ikke, da han er Get2net kunde.

/Mikael

Fra : Nuxx

Dato : 15-05-02 22:52

> Det kan han ikke, da han er Get2net kunde.

Tak...

Mads

Fra : teledk

Dato : 27-05-02 13:34

Opdatér firmware'en. Jeg havde samme problem med en Eicon Diva ISDN, og
firmware opdatering hjalp.

Du kan downloade ny firmware på
http://www.eicon.com/dimodem/textfiles/sofret2.txt

Kim

Fra : teledk

Dato : 27-05-02 13:38

Hvad #¤&"#"#¤ skete der lige med min e-mail adresse i foregående post?