Update set. ASP - Database.
Fra : Chr

Dato : 13-05-02 19:24

Hej alle...

Nu har jeg i løbet af det sidste stykke tid arbejdet mig godt og
grundigt gennem det ASP. Men nu er jeg kommet til det html.dk kalder
for noget af det letteste og så er jeg gået i stå.

Jeg har lavet en side der kan både tilføje data og slette data fra en
database, og mangler derfor kun opdatering af data.

Det jeg har lavet ser sådan her ud:

strSQL = "Update Elever set "
strSQL = strSQL & "Nr= '33', "
strSQL = strSQL & "Fornavn= 'Jan', "
strSQL = strSQL & "Efternavn= 'Hansen', "
strSQL = strSQL & "Gamlesmobil= '12345678' "
strSQL = strSQL & " Where Nr = 32"

.... og som du nok kan se virker det jo fint. Men det jeg vil er at man
via en formular skal kunne ændre det. Formularen har jeg lavet og den
virker fint, men jeg ved ikke hvordan jeg skal sætte "Request.Form"
ind når SQL sætningen er bygget sådan op...?

Jeg har prøvet at dele den op (uden succes) og så har jeg prøvet at
sætte det ind i stedet for de forskellige værdier, men ved begge
tilfælde har jeg garanteret glemt en eller anden lille detailje.

Der må da være nogen der kan lave det der...?

På forhånd mange tak! Den her er svæææær...
/Chr.

Fra : Gregers Petersen

Dato : 13-05-02 19:58

"Chr" <chrlyck@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Der må da være nogen der kan lave det der...?

Prøv med:

variabel1 = Request.form("input1")
variabel2 = Request.form("input2")
id = Request.form("id")
StrSql = "Update [Tabel] Set Row1='" & variabel1 & "', Row2='" & variabel2 &
"' Where id=" & id
Conn.Execute(StrSql)

Desuden skriver du:
>strSQL = strSQL & "Nr= '33'
Der skal nok ikke ' omkring 33, da du sikkert bruger den som tal-værdi og
ikke tekst.

--
MvH

Gregers Petersen