er flade tage vandtætte ??
Fra : klaus nielsen

Dato : 06-02-01 21:39

hej
er flade tage vandtætte og vil de blive ved med at være det..
det ville måske være dumt at bygge hus med et fladt tag??
jeg kunne godt tænke mig at taget også kunne bruges som terasse (eller
hvordan det nu lige skulle staves) *S*

hilsen klaus vfr@city.dk

Fra : Ivar

Dato : 06-02-01 23:08

> er flade tage vandtætte og vil de blive ved med at være det..
> det ville måske være dumt at bygge hus med et fladt tag??
> jeg kunne godt tænke mig at taget også kunne bruges som

Det er afhængig af hvorledes de er lavet.
70'ernes build-up tage var håbløse, men de egner sig jo
heller ikke som terrasse.

Ivar

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 07-02-01 19:54

klaus nielsen wrote:

> [...]
> det ville måske være dumt at bygge hus med et fladt tag??
> jeg kunne godt tænke mig at taget også kunne bruges som terasse (eller

Flade tage er ikke flade længere.
Jeg arbejder ikke i branchen, men såvidt jeg ved er der netop pga.
problemer med utætte flade tage kommet krav om en vis hældning.

Mvh. Jørgen

Fra :

Dato : 08-02-01 10:09

Jeg har et hus med nyrenoveret "fladt" tag, og det er ikke umiddelbart
muligt at anvende som terrasse, da det bliver ødelagt hvis man ikke går
forsigtigt på det.
Skal du bruge det som terrasse skal det laves specielt til det, og det er
sikkert en bekostelig affære.

/Niels

Fra : per

Dato : 08-02-01 15:58

On Thu, 8 Feb 2001 10:08:30 +0100, "NØ" <noe@rki.dk> wrote:

man kan få noget kraftigt tagpap, og derefter lægge løse trækasetter
på f.eks 90x90 cm til at fordele trykket. alt skal ligge løst på det
oprindelige tag.

Dette er gjort på helsingør bysenter.

--
Per

Fra : Niels Christensen

Dato : 15-02-01 00:10

Hej.
Jo, man laver da stadigvæk "flade tage".
Dvs. der er en vis hældning. Kravet er min 1:40 = 2,5cm pr meter. Krav i
bygningsreglement.
Det er også muligt at lave tagterrasse. Men det skal gøres rigtigt.
Min umiddelbare anbefaling er at tage kontakt til et tagdækningsfirma.
http://www.icopal.dk/icopal/icopal.nsf/root/index.html eller
http://www.phoenix-tag.dk/, som er de to største.
TOR, http://www.tagpapoplys.dk/ er ligeledes et godt udgangspunkt.
Held og lykke med projektet.