Brænde AUDIO cd'er i Linux?
Fra : Thomas Løjmann Jørge~

Dato : 06-02-01 21:36

Hejsa...

Hvordan kan man, ud fra WAV eller MP3 lave AUDIO
cd'er i Linux?

/Thomas

Fra : Dennis Friis

Dato : 07-02-01 00:47

"Thomas Løjmann Jørgensen" <lojmann@lojmann.dk> wrote in message
> Hejsa...
>
> Hvordan kan man, ud fra WAV eller MP3 lave AUDIO
> cd'er i Linux?

fx ved at skrive:

cdrecord speed=x dev=y,0 -v -pad -audio fil1.wav fil2.wav fil3.wav

hvor x er hastigheden og y scsi interface..

man cdrecord for flere detaljer

Dennis
--
// peavey
// http://irc.linux.dk - #Linux.dk on Undernet.

Fra : wojci

Dato : 07-02-01 02:21

In article <3A806026.3070509@lojmann.dk>, "Thomas Løjmann Jørgensen"
<lojmann@lojmann.dk> wrote:

> Hejsa...
>
> Hvordan kan man, ud fra WAV eller MP3 lave AUDIO cd'er i Linux?
>
> /Thomas

cdrdao kan lave audio-cd'ere + mere.

der er endda en x-frontend så det ligner de der smarte
wintendo-programmer som leazy-audio-creator osv.

læs mere:http://cdrdao.sourceforge.net/

--

/wojci

wojci at wojci dot dk

Fra : Thomas Løjmann Jørge~

Dato : 07-02-01 11:23

Hej,

Findes der ikke noget som acceptere MP3'er?
Eller hvordan konventere jeg dem nemmest fra MP3
til WAV?

/Thomas

Fra : Lars Josephsen

Dato : 07-02-01 17:22

Thomas Løjmann Jørgensen <lojmann@lojmann.dk> writes:

> Hej,
>
> Findes der ikke noget som acceptere MP3'er?
> Eller hvordan konventere jeg dem nemmest fra MP3
> til WAV?

Du har ikke overvejet at søge på nettet?

Det tog mig 20 sekunder at finde det: Jeg tastede "mp3 to wav linux"
ind i Google (http://www.google.com) og nummer to link, gav dette:

MP3 to WAV converter

Extracted from debian-user
Tip provided by Pere Camps

> Does anyone know of a MP3 to WAV converter?

I use mpg123 (there's a debianized package) with sox. The command line is
the following:

#!/bin/bash
# mp32wav
mpg123 -b 10000 -s "$1" | sox -t raw -r 44100 -s -w -c2 - "$2"

And the use is:

mp32wav file.mp3 file.wav

M.v.h.

Lars
--
Do not reply to this address!
To find my real address try a search for my name on Google.