<form>-hjælp
Fra : Christian Lyck Hanse~

Dato : 13-05-02 14:57

Jeg har sådan en <form> her:

<form action="indsaet.asp" method="post">

Nummer:
<input type="text" size="2" name="Nr"><br>
Navn:
<input type="text" name="Navn"><br>
<input type="reset" value="Slet alt">
<input type="submit" value="Tilføj">
</form>

Godt nok er der mange flere elementer med men nu har jeg bare
kortet det ned til to for at gøre det mere overskueligt her.
Som i kan se har jeg en reset-knap og en submit-knap. Men jeg vil
også have en "Annuller"-knap der skulle linke til "default.asp",
og den skal stå foran reset-knappen (lige efter "Navn"-feltet)

Den ville jeg lave sådan her:

<form action="default.asp" method="GET"><input
type="hidden"><input type="submit" value="Annuller"></form>

Så er problemet bare at jeg jo ikke bare kan kopiere den ind for
så virker reset og submit jo ikke da jeg bryder den <form>. Hvad
kan jeg så gøre?

På forhånd tak...

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Gregers Petersen

Dato : 13-05-02 15:04

"Christian Lyck Hansen" <chrlyck@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Så er problemet bare at jeg jo ikke bare kan kopiere den ind for
> så virker reset og submit jo ikke da jeg bryder den <form>. Hvad
> kan jeg så gøre?

Det er jo egentlig clientside og hører til i
dk.edb.internet.webdesign.clientside, men her kommer alligevel en lille idé

<Input type="button" onclick="javascript:history.back()" VALUE="Annuller">

--
MvH

Gregers Petersen
http://disclaimer.gpweb.dk

Fra : Chr

Dato : 13-05-02 15:14

Gregers Petersen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> [...]
>
> <Input type="button" onclick="javascript:history.back()" VALUE="Annuller">

Jaaaa, den er jo brugt til asp, men du har ret... Det overlapper lidt...

Fra : Jakob Andersen

Dato : 13-05-02 15:04

> [...]
> også have en "Annuller"-knap der skulle linke til "default.asp",
> og den skal stå foran reset-knappen (lige efter "Navn"-feltet)

Prøv sådan her:

[...]
<input type="button" onclick="location.href = 'default.asp'"
value="Annuller" />
</form>

--
Jakob Andersen

Fra : Chr

Dato : 13-05-02 15:16

Jakob Andersen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> [...]
> <input type="reset" value="Slet alt">
> <input type="submit" value="Tilføj">
> <input type="button" onclick="location.href = 'default.asp'"

Wow! Smart... Jeg anede ikke der var en type der hed button... Damn
den kommer jeg til at bruge mange gange.

½mio. gange tak! - eller tæt på...
/Chr.