GRrrÅ hår i hovedet! Ny processort !
Fra : Lars Jensen

Dato : 13-05-02 14:47

Hej

Jeg har nu, efter at forhørt mig her i gruppen, købt mig en Athlon
(Palomino) XP 1700+ processort.

Lige meget HVAD jeg gør, så vil den aller højest være med til 1155 Mhz. Det
er lidt et skridt tilbage fra min gamle afbrændte 1200Mhz Thunderbird.

Mit motherboard er et MS-6330 (K7T Turbo), flashes med w6330csp10e, som
skulle være den nyeste, og give mulighed for Palomino.

Jeg har et MSI GeForce 2 MX 400 (det lykkedes også at brænde mit GeForce 2
ASUS V7700 af) siddende i, og 1 Gbyte almindelig PC133 ram, 1 x 512 og 2 x
256, fra "diverse" producenter.

Jeg kan godt få maskinen til at vise 1466 Mhz, ved at flytte FSB'en til
133Mhz, men så vil maskinen ikke længere end til at vise hastigheden. Den
tæller ikke ram op overhovedet, og kommer kun til BIOS Sign ON (rød, grøn,
grøn, rød) status....

Nu er spørgsmålet: er det mine ramkredse der er lousy? Jeg kan ingen steder
på dem se hvilken type de er...

Lars B

Fra : Lars Jensen

Dato : 13-05-02 15:09

"Lars Jensen" <lars@zulfo.dk> wrote in message
> Hej

> Mit motherboard er et MS-6330 (K7T Turbo), flashes med w6330csp10e, som
> skulle være den nyeste, og give mulighed for Palomino.

Med en nyere BIOS (W6330VMS340) er der lykkedes mig at få muligheden for at
sætte multiplieren op til 15, men nu er "tophastigheden" så blevet hele 1210
Mhz som MAX...

Underligt, måske?

Fra : Thomas Strøm Larsen

Dato : 13-05-02 15:31

Kører den 133/266 på bussen.

Mvh
Thomas

Fra : Lars Jensen

Dato : 13-05-02 16:39

"Thomas Strøm Larsen" <tholar29@hotmail.dk> wrote in message

> "Lars Jensen" <lars@zulfo.dk> wrote in message

> Kører den 133/266 på bussen.

Det kunne jeg som skrevet ikke rigtig få den til, med andet resultat end at
den låste... men nu kan den pludselig godt, og så er problemet løst. Den
kører endda som en 1800+ og stabilt ind til videre...

> Mvh
> Thomas

Lars B

Fra : Thomas Strøm Larsen

Dato : 13-05-02 15:32

For 11*133 giver de 1466mhz som den skal kører.

Mvh
Thomas

Fra : Lars Jensen

Dato : 13-05-02 15:23

> [...]

Det
> er lidt et skridt tilbage fra min gamle afbrændte 1200Mhz Thunderbird.

Det er fanden fjertemig da utroligt at det er mig selv der skal skrive alle
indlægene i min egen tråd....

Det er lykkedes mig at få svinet til at køre som en Palomino XP 1800+ ....
jeg slukkede den, satte FSB'en til 133, og clearede Cmos'en, og så starter
den fröhlict op.... og kører, tror jeg!

Hvis nogen alligevel læser min tråd, så kan det være de kan svare mig på en
lille bitte ting. Ved opstarten er det ikke nok at jeg power on, men jeg
skal trykke på reset før maskinen rigtig kommer igang. Den får strøm, alle
blæsere og diske starter, men statusdioderne viser en status som om at CPU
ikke er korrekt installeret.... lige indtil at jeg resetter, så spiller
alt...

Lars B

Fra : [Odense] Jens C. Han~

Dato : 13-05-02 15:37

Lars Jensen wrote:
> [...]
> ikke er korrekt installeret.... lige indtil at jeg resetter, så spiller

Tyder på at PSU'en er dårlig til at levere stabil spænding ved start.

Fra : Lars Jensen

Dato : 13-05-02 16:25

"[Odense] Jens C. Hansen" <greylion@gmx.net> wrote in message
CPU

> Tyder på at PSU'en er dårlig til at levere stabil spænding ved start.

Okay, det kan selvfølgelig være, det har jeg slet ikke overvejet! Det er
godt nok en 300Wats fætter, og der har ikke været problemer før, såvidt jeg
husker....

Lars B

Fra : Sam

Dato : 13-05-02 16:49

Mange problemer kan virkelig løses hvis PSU'en er af en ordentlig kvalitet.
Hvis man lige gider læse andre tråde igennem ang. cpu problemer,er 50% af
tilfældene PSU problemer.
Og lad nu være med at spare 100 kr på PSU'en,køb kvalitet og ikke en noname
400W

Mvh. Henrik

Fra : Lars B. Jensen

Dato : 14-05-02 18:30

"Sam" <sam@pc.dk> wrote in message
> [...]

kvalitet.
> Hvis man lige gider læse andre tråde igennem ang. cpu problemer,er 50% af

Jeg har faktisk prøvet med en 400Wats mærkevare PSU, og den har ikke løst
problemet :/

> Og lad nu være med at spare 100 kr på PSU'en,køb kvalitet og ikke en
noname
> 400W

Jeg synes at 700,- er mange penge for en PSU, men det er nok bare mig :)

> Mvh. Henrik

Lars B