Hjemmeside med brugernavn og password
Fra : Flemming Jensen

Dato : 13-05-02 14:24

Jeg har tænkt lidt over den måde jeg har lært at lave hjemmeside hvor man
skal logge på med brugernavn og password. Er den måde godt nok så sikker?
Det med at bruge session. Hvis en side ikke vil lukke en ind fordi session
ikke er true, kan man så ikke bare lave en asp fil selv hvor session er
true, som så sendes videre til modtag.asp-filen. Og på den måde komme ind
uden om koden?!

Fra : Gregers Petersen

Dato : 13-05-02 14:41

"Flemming Jensen" <CyberOrc@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke er true, kan man så ikke bare lave en asp fil selv hvor session er
> true, som så sendes videre til modtag.asp-filen. Og på den måde komme ind

Sådan kort fortalt:
Sessions foregår på serverdelen, det eneste der er indeholdt i klienten er
et session-id.
Det vil sige at hvis en brugers session på server1.dk indeholder
session("login")=true, "duer" denne session ikke på server2.dk da brugeren
her vil få tildelt sin egen session.

--
MvH

Gregers Petersen
http://disclaimer.gpweb.dk

Fra : Nicolai Jee

Dato : 13-05-02 14:40

Flemming Jensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> [...]
> ikke er true, kan man så ikke bare lave en asp fil selv hvor session er
> true, som så sendes videre til modtag.asp-filen. Og på den måde komme ind

skriv til mig på DRCHAOS@jee.dk
så kan jeg sende dig en simpelt log ind system med tilhørende Access
database.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jakob Andersen

Dato : 13-05-02 14:59

> [...]
> ikke er true, kan man så ikke bare lave en asp fil selv hvor session er
> true, som så sendes videre til modtag.asp-filen. Og på den måde komme ind

En Session variabel er knyttet på en Session på ét site, defor kan en
session der er sat på et site ikke læses på et andet site.

Derfor er din løsning sikker nok

--
Jakob Andersen