problem med textfelter og database
Fra : sonny

Dato : 13-05-02 14:19

hej jeg har et problem med mine asp filer de skriver noget min
databasse men det er kun en enkelt linie hvordan kan jeg få den
til at skrive til det hele

tekst felter:

<title>opret bruger</title>
<head

</head>

<form action="opret1.asp" method="post">

</form>

databassens forbindelse:

<%
'databaseforbindelse
DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; "
DSN = DSN & "DBQ=" & Server.MapPath("/hp.mdb")
Conn.Open DSN

strSQL = "Insert into brugertabel (brugernavn) values('" &
Request.Form("brugernavn") & "')"
strSQL = "Insert into brugertabel (navn) values('" &
Request.Form("navn") & "')"
strSQL = "Insert into brugertabel (adr) values('" &
Request.Form("adr") & "')"
strSQL = "Insert into brugertabel (postnr) values('" &
Request.Form("postnr") & "')"
strSQL = "Insert into brugertabel (by) values('" &
Request.Form("by") & "')"
strSQL = "Insert into brugertabel (email) values('" &
Request.Form("email") & "')"

strSQL = "Insert into password (brugernavn) values('" &
Request.Form("brugernavn") & "')"
strSQL = "Insert into password (password) values('" &
Request.Form("password") & "')"

Conn.Execute(strSQL)

Conn.Close
Set Conn = Nothing
%>

jeg håber at der er nogen der kan hjælpe mig for det har pisset
mig af hver eneste dag.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Gregers Petersen

Dato : 13-05-02 14:34

"sonny" <syreballon@ofir.dk> skrev i en meddelelse
[Snip]

> jeg håber at der er nogen der kan hjælpe mig for det har pisset
> mig af hver eneste dag.

Du "overskriver" variablen strSql i hver linie, du skal i stedet lave én
sql-sætning son ligner denne:
strSQL = "Insert into [Tabel] (dims1,dims2) values('" &
Request.Form("dims1") & "','" & Request.Form("dims2") & "')"

--
MvH

Gregers Petersen
http://disclaimer.gpweb.dk

Fra : Chr

Dato : 13-05-02 15:10

Okay, siden det her har pisset dig så meget af vil jeg blive
meget glad hvis du også siger om det virker det jeg skriver nu...
Ellers vil jeg jo ikke kunne råde andre til det.

Dit problem ligger her:
_________________________

&gt; strSQL = "Insert into brugertabel (by) values('" &
&gt; Request.Form("by") & "')"
_________________________

Det du så at sige har gjort "forkert" er at kalde "By" for "By".
sql har et problem med "By" det er nemlig som du nok er klar over
også et engelsk ord og tilfældigvis også en kommando i sql.
Derfor tror den at det er en kommando og ikke at det er et sted
den skal kigge. Okay?

Derfor skal du afskaffe "by" og erstatte det med noget andet. Du
kunne f.eks. gøre sådan her:
_________________________

&gt; strSQL = "Insert into brugertabel (byen) values('" &
&gt; Request.Form("byen") & "')"
_________________________

... og så skal du selvfølgelig også ændre det i din database...
Et lille tip til dig er, at måden jeg fandt ud af det har
(dengang jeg havde problemet første gang) var ved at slette nogle
af linierne indtil det virkede og så prøve at tilføje til det
ikke virkede mere. Så fandt jeg hurtigt ud af at det var "By" det
er galt med.

Held og lykke med det!
/Chr.

PS. Jeg har ikke tjekket din database for andre fejl, så hvis der
er flere kan du da bruge ovenstående metode...