søger et program
Fra : Pinga

Dato : 13-05-02 10:58

Ved ikke lige hvad programmet hedder (kan ikke huske det) Men det er til at
pakke filer med... Fx hvis man vil sende en fil til en ven så kan man pakke
det ned sammen med et billede og skulle en anden så få fat i filen og
klikker på det så åbner billedet sig...

Håber der er en der kan hjælpe....

Med venlig hilsen
Thomas.

Fra : Daniel Blankensteine~

Dato : 13-05-02 11:06

"Pinga" <naestved@hotmail.com> wrote in message
> [...]
pakke
> det ned sammen med et billede og skulle en anden så få fat i filen og

Hvordan har det noget med sikkerhed at gøre?

mvh
db

Fra : Martin Schultz

Dato : 13-05-02 11:06

"Pinga" <naestved@hotmail.com> writes:

> [...]
> pakke filer med... Fx hvis man vil sende en fil til en ven så kan man pakke
> det ned sammen med et billede og skulle en anden så få fat i filen og
ømmm hvad har det med edb sikkerhed at gøre?

Fra : Ole Michaelsen

Dato : 13-05-02 11:09

Pinga wrote:
> [...]
> pakke filer med... Fx hvis man vil sende en fil til en ven så kan man pakke
> det ned sammen med et billede og skulle en anden så få fat i filen og

Det bliver et vildt skud - taenker du paa steganografi? Check
'http://www.outguess.org'.

Vh,

--
Ole Michaelsen, Darmstadt, Germany
http://www.fys.ku.dk/~omic

Fra : Pinga

Dato : 13-05-02 11:15

JA så man kan sende filer uden andre kan få fat i dem.... er det måske ikke
sikkerhed....

Fra : Daniel Blankensteine~

Dato : 13-05-02 11:31

> JA så man kan sende filer uden andre kan få fat i dem.... er det måske
ikke
> sikkerhed....

Jeg kan ikke se det. Hvis du vil sende filer til dine venner, så opret en
sftp server. Eller
du kan pakke filen ned og kryptere den, det du taler om lyder ikke sikkert.

mvh
db

Fra : Kasper Dupont

Dato : 13-05-02 12:40

Daniel Blankensteiner wrote:

> [...]
> sftp server. Eller
> du kan pakke filen ned og kryptere den, det du taler om lyder ikke sikkert.

Det der tænkes på er formodentlig en kombination af steganografi
og kryptering. Hvis du blot krypterer en fil og sender den
krypteret, vil man kunne se, at der sendes en krypteret fil.
For at skjule det faktum, at der sendes en krypteret fil kan der
anvendes steganografi.

Steganografi skjuler data i redundante bits i et andet data
format. I f.eks. fotografier og lyd vil de mindst betydende bits
kunne ændres stort set uden at det kan opdages.

Dette er dog kun sikkert, såfremt de krypterede data ikke er
udstyret med nogen form for genkendelige headere i klartekst.

For sending spam use mailto:razor-report@daimi.au.dk

Fra : Daniel Blankensteine~

Dato : 13-05-02 13:02

"Kasper Dupont" <kasperd@daimi.au.dk> wrote in message

> [...]
>
> Dette er dog kun sikkert, såfremt de krypterede data ikke er
> udstyret med nogen form for genkendelige headere i klartekst.

Ok, steganografi og kryptering er ikke min stærke side, men det
lyder da fornuftigt det du siger

mvh
db

Fra : Peter Brodersen

Dato : 13-05-02 15:50

On Mon, 13 May 2002 13:40:18 +0200, Kasper Dupont
<kasperd@daimi.au.dk> wrote:

>Dette er dog kun sikkert, såfremt de krypterede data ikke er
>udstyret med nogen form for genkendelige headere i klartekst.

... og dertil bør originalbilledet heller ikke ligge og flyde.

--
- Peter Brodersen

Fra : Kasper Dupont

Dato : 13-05-02 21:52

Peter Brodersen wrote:

> .. og dertil bør originalbilledet heller ikke ligge og flyde.

Det har du ret i. Man bør nok tage et nyt billede hver
gang og slette det originale billede hurtigst muligt.
Det vil være en fordel med et digitalkamera, en scanner
eller noget lignende. Og nu man alligevel har billedet,
og ikke skal bruge de mindst betydende bits i hver
pixel til noget, så kunne man jo hashe dem og dermed få
nogle gode tilfældige bits til krypteringsalgoritmen.

For sending spam use mailto:razor-report@daimi.au.dk