|
| Tabt anker Fra : Jan Birk |
Dato : 13-05-02 06:53 |
|
Vi tilbragte søndagen på Robert (Øresund) med højst en halv meter sigt
Vi droppede vores anker ganske uheldigt (midt skibs). Anker med kæde
sidder fast i net og garn. Det lykkes os ikke at skære det fri, inden
det sidste hold måtte til overfladen.
Skulle andre have succes med at skære/hæve vores anker, bytter vi gerne
med en kasse øl eller lign.
Vi blev i øvrigt tjekket af den Svenske kystsvagt mens vi lå ved Robert.
Er det normalt?
Med venlig hilsen
Atlantic Frømandsklub i Roskilde
Jan Birk
| |
Morten Saabye (13-05-2002)
| Kommentar Fra : Morten Saabye |
Dato : 13-05-02 10:03 |
|
"Jan Birk" <jb@amukbh.dk> wrote in message
news:3CDF54B3.5000909@amukbh.dk
> Vi tilbragte søndagen på Robert (Øresund) med højst en halv meter sigt
>
> Vi droppede vores anker ganske uheldigt (midt skibs). Anker med kæde
> sidder fast i net og garn. Det lykkes os ikke at skære det fri, inden
> det sidste hold måtte til overfladen.
>
> Skulle andre have succes med at skære/hæve vores anker, bytter vi gerne
> med en kasse øl eller lign.
>
> Vi blev i øvrigt tjekket af den Svenske kystsvagt mens vi lå ved Robert.
> Er det normalt?
>
> Med venlig hilsen
> Atlantic Frømandsklub i Roskilde
>
>
> Jan Birk
* * * * *
Har prøvet det nogle gange på Otto, når jeg har sejlet for Nissens Dive
Team.
De har venligst (men bestemt) bedt os om at fjerne os hurtigst muligt,
da det ikke var "tillempeligt at ligger der"..
Det er så vidt jeg er orienteret heller ikke lovligt at stoppe op i
midtfarvandszonen (men tilladt at dykke der, da dykkere ikke går under
søfartsreglerne. Dog lidt langt at svømme..)
MEN, der er sikkert mange, som kan skrive om dette bedre end jeg..
Hvad sagde de til jer..??
/Morten
--
Posted via Mailgate.ORG Server - http://www.Mailgate.ORG
| |
Jan Birk (13-05-2002)
| Kommentar Fra : Jan Birk |
Dato : 13-05-02 14:39 |
|
> Hvad sagde de til jer..??
Ikke noget særligt. De spurgte om vi havde taget 'noget med op' og så
ventede de indtil det sidste hold var oppe af vandet!
Vi havde et synligt harpun-spyd liggende. Det tog de sig ikke af. Jeg
gætter på, at det har været for at tilsikre at vi ikke fjernede noget af
vraget.
Det gjorde vi jo ikke, tvært imod
/Jan
| |
jk (13-05-2002)
| Kommentar Fra : jk |
Dato : 13-05-02 16:40 |
|
Hej Morten !
Nu er jeg 'lidt' nysgerrig. Du siger at du har sejlet FOR Nissen's
......... hvornår var det, og ved hvis's velsignelse var det ???????
Du har dog fuldstændigt ret i at: det ikke er tilladt at opankre i
"sepererings sonen", men hvor hulan skulle vi ellers kunne nå Robert
(overflade svømning fra Hveen øhh!
De venligste
/Jesper K
"Morten Saabye" <morten@saabye.net> skrev i en meddelelse
news:7782f16597e37caa4c0abee745806a23.53124@mygate.mailgate.org...
> "Jan Birk" <jb@amukbh.dk> wrote in message
> news:3CDF54B3.5000909@amukbh.dk
>
> > Vi tilbragte søndagen på Robert (Øresund) med højst en halv meter sigt
> >
> > Vi droppede vores anker ganske uheldigt (midt skibs). Anker med kæde
> > sidder fast i net og garn. Det lykkes os ikke at skære det fri, inden
> > det sidste hold måtte til overfladen.
> >
> > Skulle andre have succes med at skære/hæve vores anker, bytter vi gerne
> > med en kasse øl eller lign.
> >
> > Vi blev i øvrigt tjekket af den Svenske kystsvagt mens vi lå ved Robert.
> > Er det normalt?
> >
> > Med venlig hilsen
> > Atlantic Frømandsklub i Roskilde
> >
> >
> > Jan Birk
>
> * * * * *
>
> Har prøvet det nogle gange på Otto, når jeg har sejlet for Nissens Dive
> Team.
> De har venligst (men bestemt) bedt os om at fjerne os hurtigst muligt,
> da det ikke var "tillempeligt at ligger der"..
>
> Det er så vidt jeg er orienteret heller ikke lovligt at stoppe op i
> midtfarvandszonen (men tilladt at dykke der, da dykkere ikke går under
> søfartsreglerne. Dog lidt langt at svømme..)
>
> MEN, der er sikkert mange, som kan skrive om dette bedre end jeg..
>
> Hvad sagde de til jer..??
>
> /Morten
>
>
> --
> Posted via Mailgate.ORG Server - http://www.Mailgate.ORG
| |
Morten Saabye (14-05-2002)
| Kommentar Fra : Morten Saabye |
Dato : 14-05-02 07:31 |
|
"jk" <jesperk@post4.tele.dk> wrote in message
news:3cdfdee2$0$97283$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk
> Hej Morten !
>
> Nu er jeg 'lidt' nysgerrig. Du siger at du har sejlet FOR Nissen's
> ........ hvornår var det, og ved hvis's velsignelse var det ???????
>
> Du har dog fuldstændigt ret i at: det ikke er tilladt at opankre i
> "sepererings sonen", men hvor hulan skulle vi ellers kunne nå Robert
> (overflade svømning fra Hveen øhh!
>
> De venligste
> /Jesper K
* * * * *
Hvad mener du med "ved hvis's velsignelse var det"..??
/Morten
* * * * *
--
Posted via Mailgate.ORG Server - http://www.Mailgate.ORG
| |
jk (14-05-2002)
| Kommentar Fra : jk |
Dato : 14-05-02 20:50 |
|
Hej morten!
Det var måske en dårlig joke! men, hvem gav dig lov til at sejle båden ?
Mvh.
Jesper k
"Morten Saabye" <morten@saabye.net> skrev i en meddelelse
news:04d4a831df46042c9a34a02ec8d32129.53124@mygate.mailgate.org...
> "jk" <jesperk@post4.tele.dk> wrote in message
> news:3cdfdee2$0$97283$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk
>
> > Hej Morten !
> >
> > Nu er jeg 'lidt' nysgerrig. Du siger at du har sejlet FOR Nissen's
> > ........ hvornår var det, og ved hvis's velsignelse var det ???????
> >
> > Du har dog fuldstændigt ret i at: det ikke er tilladt at opankre i
> > "sepererings sonen", men hvor hulan skulle vi ellers kunne nå Robert
> > (overflade svømning fra Hveen øhh!
> >
> > De venligste
> > /Jesper K
>
>
> * * * * *
>
> Hvad mener du med "ved hvis's velsignelse var det"..??
>
> /Morten
>
> * * * * *
>
>
>
>
> --
> Posted via Mailgate.ORG Server - http://www.Mailgate.ORG
| |
Morten Saabye (15-05-2002)
| Kommentar Fra : Morten Saabye |
Dato : 15-05-02 08:31 |
|
"jk" <jesperk@post4.tele.dk> wrote in message
news:3ce16b17$0$97290$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk
> Hej morten!
>
> Det var måske en dårlig joke! men, hvem gav dig lov til at sejle båden ?
>
> Mvh.
> Jesper k
* * * * *
Tjaa, mon ikke det var (Jule)Nissen, himself...???
Hvad fisker du efter..??
/Morten
* * * * *
--
Posted via Mailgate.ORG Server - http://www.Mailgate.ORG
| |
jk (15-05-2002)
| Kommentar Fra : jk |
Dato : 15-05-02 21:51 |
|
Hvad fisker du efter..??
<snip>
Ikke andet end at, jeg har "punket" Jan (og Dennis) for at få lov til at
sejle 'tingen' ....forgæves !
men Ok!
Nissen kender mig, så det er nok derfor
/godt ord igen, Morten !?
Mvh
Jesper k
| |
Morten Saabye (17-05-2002)
| Kommentar Fra : Morten Saabye |
Dato : 17-05-02 13:03 |
|
Meget sandsynligvis derfor..
Men på den anden side, så kender han jo også mig....
Froggy er dog pt på land pga drev-problemer, men skulle gerne være klar
i løbet af næste uge..
Vi ses under overfladen..
/Morten
"jk" <jesperk@post4.tele.dk> wrote in message
news:3ce2caeb$0$78776$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk
> Hvad fisker du efter..??
> <snip>
> Ikke andet end at, jeg har "punket" Jan (og Dennis) for at få lov til at
> sejle 'tingen' ....forgæves !
> men Ok!
> Nissen kender mig, så det er nok derfor
>
> /godt ord igen, Morten !?
>
> Mvh
> Jesper k
--
Posted via Mailgate.ORG Server - http://www.Mailgate.ORG
| |
Allan Norsk (13-05-2002)
| Kommentar Fra : Allan Norsk |
Dato : 13-05-02 16:56 |
|
"Morten Saabye" <morten@saabye.net> skrev i en meddelelse
news:7782f16597e37caa4c0abee745806a23.53124@mygate.mailgate.org...
> "Jan Birk" <jb@amukbh.dk> wrote in message
> news:3CDF54B3.5000909@amukbh.dk
> Har prøvet det nogle gange på Otto, når jeg har sejlet for Nissens Dive
> Team.
> De har venligst (men bestemt) bedt os om at fjerne os hurtigst muligt,
> da det ikke var "tillempeligt at ligger der"..
>
> Det er så vidt jeg er orienteret heller ikke lovligt at stoppe op i
> midtfarvandszonen (men tilladt at dykke der, da dykkere ikke går under
> søfartsreglerne. Dog lidt langt at svømme..)
Hej Gruppe
Jeg kunne godt tænke mig at høre gruppens holdning til dykning på vrag i
trafikerede zoner. Til dem af jer der ikke kender Otto, kan jeg fortælle at
det ligger på det smalleste sted i trafikzonen mellem Helsingør og
Helsingborg på linie med midtfarvandsafmærkningerne. Reglerne siger vist at
lystfartøjer ikke må opholde sig i dette farvand og at de skal krydse det
hurtigst muligt og vinkelret på (hvis det da ikke kan undgås).
Desværre er det efter signende også et af de bedste dykkervrag i og omkring
Øresund.
Jeg har ikke selv dykket på det, primært på grund af dets placering.
Jeg kan sagtens forstå de dykkere der ikke kan nære sig for at dykke på et
fedt vrag, og som gerne bøjer reglerne lidt for at gøre det muligt. Men helt
ærligt. Er det at dykke på Otto ikke at bede om at der på et eller andet
tidspunkt bliver nedlagt dykkerforbud på samtlige vrag i Øresund, som ligger
i trafikzonerne? Og det vil sige næsten samtlige vrag.
Jeg vil ikke gøre mig selv til moralens vogter på dette spørgsmål, men er
der ikke behov for lidt kritisk selvransagelse? Hvad siger gruppen?
/Allan
| |
Jørgen Egballe (13-05-2002)
| Kommentar Fra : Jørgen Egballe |
Dato : 13-05-02 18:09 |
|
"Allan Norsk" <allan_norskSLETDETTE@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:_iRD8.56$6R2.3794@news.get2net.dk...
> "Morten Saabye" <morten@saabye.net> skrev i en meddelelse
> news:7782f16597e37caa4c0abee745806a23.53124@mygate.mailgate.org...
> > "Jan Birk" <jb@amukbh.dk> wrote in message
> > news:3CDF54B3.5000909@amukbh.dk
> Jeg kunne godt tænke mig at høre gruppens holdning til dykning på vrag i
> trafikerede zoner. Til dem af jer der ikke kender Otto, kan jeg fortælle
at
> det ligger på det smalleste sted i trafikzonen mellem Helsingør og
> Helsingborg på linie med midtfarvandsafmærkningerne. Reglerne siger vist
at
> lystfartøjer ikke må opholde sig i dette farvand og at de skal krydse det
> hurtigst muligt og vinkelret på (hvis det da ikke kan undgås).
>
> Desværre er det efter signende også et af de bedste dykkervrag i og
omkring
> Øresund.
> Jeg har ikke selv dykket på det, primært på grund af dets placering.
>
> Jeg kan sagtens forstå de dykkere der ikke kan nære sig for at dykke på et
> fedt vrag, og som gerne bøjer reglerne lidt for at gøre det muligt. Men
helt
> ærligt. Er det at dykke på Otto ikke at bede om at der på et eller andet
> tidspunkt bliver nedlagt dykkerforbud på samtlige vrag i Øresund, som
ligger
> i trafikzonerne? Og det vil sige næsten samtlige vrag.
>
> Jeg vil ikke gøre mig selv til moralens vogter på dette spørgsmål, men er
> der ikke behov for lidt kritisk selvransagelse? Hvad siger gruppen?
Jeg syntes at du har ret i dine overvejelser mht. dykkerforbud, _hvis_ det
var/er et alvorligt problem som der blev klaget over. Det er bare ikke mit
umiddelbare indtryk at det er tilfældet. Jeg har selv dykket mest i området
mellem Hven og optil lidt nord for helsingør og jeg har aldrig oplevet at vi
blev kontaktet af kystvagten, kontaktet på radioen, råbt ad, skældt ud,
søfolk som "kastede med håndtegn" eller lign.. Det er heller ikke noget jeg
har hørt om før nu og derfor tror jeg at det hører under "normalt men ikke
noget problem" kategorien.
Jeg tror sagtens at man kan argumentere sig frem til at det er et problem,
men se hvordan det gik englænderne og deres vrag, da en debat blomstrede op
derovre om det emne. Jeg tror at det skal tages op når/hvis det bliver et
problem.
Jørgen
| |
S.Arnvig (13-05-2002)
| Kommentar Fra : S.Arnvig |
Dato : 13-05-02 20:25 |
|
"Allan Norsk" <allan_norskSLETDETTE@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:_iRD8.56$6R2.3794@news.get2net.dk...
> Jeg kunne godt tænke mig at høre gruppens holdning til dykning på vrag i
> trafikerede zoner. Til dem af jer der ikke kender Otto, kan jeg fortælle
at
> det ligger på det smalleste sted i trafikzonen mellem Helsingør og
> Helsingborg på linie med midtfarvandsafmærkningerne. Reglerne siger vist
at
> lystfartøjer ikke må opholde sig i dette farvand og at de skal krydse det
> hurtigst muligt og vinkelret på (hvis det da ikke kan undgås).
>
> Desværre er det efter signende også et af de bedste dykkervrag i og
omkring
> Øresund.
> Jeg har ikke selv dykket på det, primært på grund af dets placering.
Mjaa, det er jo en kilden sag.
På den ene side må vi jo følge søvejsreglerne,
på den anden side, så er der altså masser af plads,
selvom det ser smalt ud på et kort. Men igen
det er lykkedes flere skibe at misse hullet
mellem Helsingør og Helsingborg, påtrods af
hypermoderne satelit navigation og radar systemer
Jeg har ofte dykket på vrag i Øresund bla 3 gange på
nævnte "Otto" og jeg har aldrig oplevet en "tæt på" med anden trafik.
Men forholdsordren har også været, at kommer der anden trafik
så bliver der bundet fra og bundtovet bliver efterladt med en bøje.
Og det er jo ikke skide morsomt at komme op til, specielt
hvis man har problemer og en polsk syretanker er på vej
henover bøjen.
Personligt ville jeg blive meget utilfreds med restriktioner
på vragdykning i den mere befærdede del af Øresund.
Så lad os dykke og sejle med omtanke så der ikke gives
anledning til at fundere over et forbud.
Problemet opstår jo kun, hvis nogen får set sig gal på
trafikken, ligesom det skete med spydfiskeriet i Øresund.
Søren Arnvig
| |
Søren Bergh Jensen (13-05-2002)
| Kommentar Fra : Søren Bergh Jensen |
Dato : 13-05-02 21:41 |
|
Jegt tilhører også den gruppe af dykkere der ikke har dykket på Otto (og vil
formenteligt aldrig komme til det) udelukkende på grund af vragets placering
i trafiksepareringssystemet. Selv om vi synes, at der er plads nok, vil
skibsføreren på et kommercielt skib sikkert ikke have samme opfattelse, især
hvis der samtigt er modgående trafik. Han vil sikkert føle sig chikaneret
af dykkerne.
Jeg slog op i søvejsreglerne og regl 10 (g) lyder :"Et skib skal så vidt
muligt undgå at ankre i et trafiksepareringssystem eller i områder nær dets
ender." Uanset hvor godt der er at dykke på vraget, er der er der desværre
ingen tvivl om, at det er en dårlig ide at dykke der. Jeg tror, at hvis der
komme klager til myndighederne om, at skibsfarten bliver chikaneret af
dykkere i trafiksepareringssystemet, vil det ende med et dykkerforebud i
store dele af Øresund. Det kan ingen af os være interesseret i. Yderligere
har Søfartsstyrelsen tidligere nævnt muligheden af at udstede dykkerforebud
i Øresund fordi skibsfarten blev chikaneret af dykkerne. Så vidt jeg erindre
var det vedrørende området syd for Hven.
Min konklusion er derfor at man bør ikke dykke på vraget på grund af dets
beliggenhed.
M.v.h.
Søren B J
| |
Flemming Jensen (15-05-2002)
| Kommentar Fra : Flemming Jensen |
Dato : 15-05-02 10:57 |
|
"Søren Bergh Jensen" <soren.bergh@jensen.mail.dk> wrote in message news:<3ce025f2$0$97283$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
> Jeg slog op i søvejsreglerne og regel 10 (g) lyder :"Et skib skal så vidt
> muligt undgå at ankre i et trafiksepareringssystem eller i områder nær dets
> ender."
Er du sikker på at du kan bruge den regel? Når der er dykkere ude, er skibet
ikke ankerligger men derimod "begrænset i sin evne til at manøvrere" uanset
anvendelse af ankre! Regel 27(d)(iii).
Den regel der overtrædes må være 10(h): "Et skib, der ikke bruger et
trafiksepareringssystem, skal gå så langt uden om dette som muligt."
Men iflg. 10(e)(ii) er det jo tilladt at drive fiskeri i en skillezone, så det
må være et teoretisk problem at der også dykkes.
Iflg. regel 10(b)(ii) skal skibene i ruten holde klar af trafikskillelinien,
men dykning her kan vel sammenlignes med at tage på skovtur i motorvejens
midterrabat...
Flemming Jensen
| |
Søren Bergh Jensen (15-05-2002)
| Kommentar Fra : Søren Bergh Jensen |
Dato : 15-05-02 15:58 |
|
"Flemming Jensen" <fl_jensen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:ad683359.0205150156.11713d6a@posting.google.com...
> "Søren Bergh Jensen" <soren.bergh@jensen.mail.dk> wrote in message
news:<3ce025f2$0$97283$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
>
> > Jeg slog op i søvejsreglerne og regel 10 (g) lyder :"Et skib skal så
vidt
> > muligt undgå at ankre i et trafiksepareringssystem eller i områder nær
dets
> > ender."
>
> Er du sikker på at du kan bruge den regel? Når der er dykkere ude, er
skibet
> ikke ankerligger men derimod "begrænset i sin evne til at manøvrere"
uanset
> anvendelse af ankre! Regel 27(d)(iii).
>
Hvis man kaster ankeret (eller binder sig på vrager) er man opfattet af regl
10 (g). Når vi dykker plejer vi altid at kaste ankeret - jeg burde måske
have skrevet, at dette var forudsat. Såfremt man ikke kaster ankeret er man
"let" og så gælder regl 10(h) som du korrekt anfører.
> Den regel der overtrædes må være 10(h): "Et skib, der ikke bruger et
> trafiksepareringssystem, skal gå så langt uden om dette som muligt."
>
> Men iflg. 10(e)(ii) er det jo tilladt at drive fiskeri i en skillezone, så
det
> må være et teoretisk problem at der også dykkes.
> Iflg. regel 10(b)(ii) skal skibene i ruten holde klar af
trafikskillelinien,
> men dykning her kan vel sammenlignes med at tage på skovtur i motorvejens
> midterrabat...
Yes det er jeg enig med dig i.
>
>
> Flemming Jensen
| |
Flemming Jensen (16-05-2002)
| Kommentar Fra : Flemming Jensen |
Dato : 16-05-02 09:55 |
|
"Søren Bergh Jensen" <soren.bergh@jensen.mail.dk> wrote in message news:<3ce2789b$0$97293$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
> "Flemming Jensen" <fl_jensen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:ad683359.0205150156.11713d6a@posting.google.com...
> > "Søren Bergh Jensen" <soren.bergh@jensen.mail.dk> wrote in message
> news:<3ce025f2$0$97283$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
> >
> > > Jeg slog op i søvejsreglerne og regel 10 (g) lyder :"Et skib skal så
> vidt
> > > muligt undgå at ankre i et trafiksepareringssystem eller i områder nær
> dets
> > > ender."
> >
> > Er du sikker på at du kan bruge den regel? Når der er dykkere ude, er
> skibet
> > ikke ankerligger men derimod "begrænset i sin evne til at manøvrere"
> uanset
> > anvendelse af ankre! Regel 27(d)(iii).
> >
>
> Hvis man kaster ankeret (eller binder sig på vrager) er man opfattet af regl
> 10 (g).
Tjaaa.. måske har du ret, men du er jo ikke omfattet af regel 30
"skibe til
ankers".
Når "styrmand Karlsen" kommer sejlende, ser han jo et signalflag 'A'
samt evt.
kugle/diamant/kugle. Det fortæller ham at skibet er "begrænset i sin
evne til
at manøvrere", men ikke noget om hvorvidt skibet gør fart eller har
anker ude. Det interessante må imho altid være hvordan situationen
opfattes af modparten,
og så er et dykkerskib ikke ankerligger.
> Når vi dykker plejer vi altid at kaste ankeret - jeg burde måske
> have skrevet, at dette var forudsat.
Formuleringen i 10(g) "så vidt muligt" er jo også noget svag, for jeg
kan da
nemt argumentere for at det er bedre at benytte anker end at drive. Om
der så
er andre regler der forbyder at opholde sig på positionen er en anden
sag.
> Såfremt man ikke kaster ankeret er man
> "let" og så gælder regl 10(h) som du korrekt anfører.
Et skib kan godt være let selv om det har ankre ude, f.eks. ved
anvendelse af
varp.
Flemming Jensen
| |
Henrik Manley (15-05-2002)
| Kommentar Fra : Henrik Manley |
Dato : 15-05-02 09:12 |
|
> Hej Gruppe
>
> Jeg kunne godt tænke mig at høre gruppens holdning til dykning på vrag i
> trafikerede zoner. Til dem af jer der ikke kender Otto, kan jeg fortælle
at
> det ligger på det smalleste sted i trafikzonen mellem Helsingør og
> Helsingborg på linie med midtfarvandsafmærkningerne. Reglerne siger vist
at
> lystfartøjer ikke må opholde sig i dette farvand og at de skal krydse det
> hurtigst muligt og vinkelret på (hvis det da ikke kan undgås).
>
> Desværre er det efter signende også et af de bedste dykkervrag i og
omkring
> Øresund.
> Jeg har ikke selv dykket på det, primært på grund af dets placering.
Jeg dykker meget på Otto og Emil der ligger lige ved siden af. Har aldrig
haft problemer med skibs trafik da disse 2 vrag faktisk ligger lige på
midterlinien i trafik separeringen så der kommer derfor ingen skibe tæt på
vragene. Jeg har aldrig hørt at der er nogle der har klaget over dykkere på
vragene. Jeg er en gang blevet opholdt af den danske lods pga. som brokkede
sig over jeg ikke have sat dykkerflag (sætter jeg normalt ikke der for ikke
at genere trafikken) og manglede en afviserbåd?.
Henrik Manley
| |
Nikolaj østergaard J~ (15-05-2002)
| Kommentar Fra : Nikolaj østergaard J~ |
Dato : 15-05-02 14:50 |
|
Der er flere eksempler på bøder op til 7000 kr. for ikke at sejle
vinkelret over en trafiksepareringszone.... (eller mod den angivne
sejlladsretning)
til ham der ikke ved hvad en separeringszone er:
Robert ligger i et TRAFIKERET område .... ikke i SEPARERINGSZONEN....
kig på en søkort....
nøj
--
Posted via Mailgate.ORG Server - http://www.Mailgate.ORG
| |
Henrik Manley (15-05-2002)
| Kommentar Fra : Henrik Manley |
Dato : 15-05-02 15:28 |
|
> Der er flere eksempler på bøder op til 7000 kr. for ikke at sejle
> vinkelret over en trafiksepareringszone.... (eller mod den angivne
> sejlladsretning)
Har aldrig hørt om bøder til "civile" for det.
--
Henrik Manley
email: m@nley.dk http://bends.dk
| |
Allan Jensen (15-05-2002)
| Kommentar Fra : Allan Jensen |
Dato : 15-05-02 16:08 |
|
"Nikolaj østergaard Jensen" <nik@mobilixnet.dk> wrote in message
news:1ff09a384983e3b67acae25faf2e1821.18599@mygate.mailgate.org
> Der er flere eksempler på bøder op til 7000 kr. for ikke at sejle
> vinkelret over en trafiksepareringszone.... (eller mod den angivne
> sejlladsretning)
>
*********************
.....det var som...., bøderne for at overtræde søvejsregeler er ellers
latterligt lave, dette skyldes at det er noget der fastsættes i IMO.
Eksempelvis var en bøde til en styrmand i 1990, - for ikke at overholde
sin vigepligt, hvorefter hans coaster kolliderede med et andet
fragtskib,
og forrettede betydelig skade (den sank ikke),- på 1500,- kr!!!
Hvad skal der til for at få 7000,- i bøde, der er ingen sager af
førstnævnte karakter i domsoversigterne de sidste 10 år.
m.v.h. Allan J.
--
Posted via Mailgate.ORG Server - http://www.Mailgate.ORG
| |
Nikolaj østergaard J~ (15-05-2002)
| Kommentar Fra : Nikolaj østergaard J~ |
Dato : 15-05-02 21:18 |
|
9. maj 1990 2.000 kr
29. juni 1990 2.000 kr + sagens omk.
12. sep. 1990 2.000 kr. + sagens omk.
3. marts 1993 3.000 kr. + sagens omk.
2. dec. 1993 3.000 kr. + sagens omk.
16. dec. 1993 5.800 kr. + sagens omk.
alle er bøder for overtrædelse af regel 10 i de internationale
søvejsregler..
kilde: 6. udgave 2. oplag (1997)
jeg ved ikke om der er nyere retsager... men mon ikke !
nøj
--
Posted via Mailgate.ORG Server - http://www.Mailgate.ORG
| |
Flemming Rubini (13-05-2002)
| Kommentar Fra : Flemming Rubini |
Dato : 13-05-02 15:19 |
|
Jan Birk <jb@amukbh.dk> wrote:
> Vi blev i øvrigt tjekket af den Svenske kystsvagt mens vi lå ved Robert.
> Er det normalt?
Vi dykkede mellem halvti og et fra M/S Sonte.
Kystvagten havde os hurtigt under opsyn, og kom tæt på og blev der
længe, men de kontaktede os ikke, selv om det blev tåget.
Mvh.
Flemming Rubini
| |
Jakob Hansen (13-05-2002)
| Kommentar Fra : Jakob Hansen |
Dato : 13-05-02 16:21 |
|
"Jan Birk" <jb@amukbh.dk> wrote in message
news:3CDF54B3.5000909@amukbh.dk...
> Vi tilbragte søndagen på Robert (Øresund) med højst en halv meter sigt
Vi var på tur til Hven i weekenden, hvor vi havde uddannelse fra torsdag til
søndag ved campingpladsen lige ud for Robert (jeg tog sidste cmas** prøve
søndag). Kystvagten var forbi flere gange og "hilse" på skibe der lå ude ved
Robert. Søndag var det en mindre båd, men lørdag var det et større skib fra
kystvagten der var forbi, så det virkede ikke helt unormalt.
Jakob Hansen
Islev Sporsdykker Klub
| |
|
|