network-scripts + ifcfg-eth0
Fra : _ carsten thomsen

Dato : 12-05-02 22:22

Hej!

Jeg har haft mit netkort sat op til dynamisk netværksadresse.

Den skal ændres til en fast.

Under networkscripts er der en fil som hedder
ifcfg-eth0 ... som jeg skal ind og rette i.

Men hvad hedder de forskellige felter som man kan skrive i denne
konfigurations-fil.

Der er ingen man til dette.
Hvor kan jeg finde det på nettet!

--
Mange hilsner fra...
Carsten

Fra : _ carsten thomsen

Dato : 13-05-02 07:56

Hej!

Jeg fandt følgende dok.

http://www.tldp.org/LDP/solrhe/Securing-Optimizing-Linux-RH-Edition-v1.3/cha
p9sec90.html

.... her kan jeg se info om network-scripts + ifcfg-eth0

--
Mange hilsner fra... / Best regards...

Fra : Allan Olesen

Dato : 13-05-02 16:52

"_ carsten thomsen" <cajuth@worldonline.dk> wrote:

>Under networkscripts er der en fil som hedder
>ifcfg-eth0 ... som jeg skal ind og rette i.

Se evt. mit svar til dig i den anden tråd. Filen ifcfg-eth0 er
også autogenereret af programmet 'netconf'.

--
Allan