Underligt problem med Bestcrypt
Fra : izeqb

Dato : 12-05-02 22:26

Hejsa...
Jeg har en af mine diske crypteret med Bestcrypt, så idag da jeg
tænder computeren, kan jeg kun mounte som Read-Only.

Hvad skal jeg gøre?
Jeg har prøvet at fjerne fluebenet i read only inde i kontrol panelet,
men den sætter det bare til igen.

Jeg har aldrig haft det problem før.

// izeqb

Fra : Anders Lund

Dato : 13-05-02 05:46

izeqb <isak@city.dk> wrote:
> Hejsa...
> Jeg har en af mine diske crypteret med Bestcrypt, så idag da jeg
> tænder computeren, kan jeg kun mounte som Read-Only.

Kender ikke programmet, men hvis det begyndte at lave sådan noget over for
mig, ville jeg begynde at kopiere ting ud af drevet. (ikke så fedt, hvis du
lige pludselig ikke kan mounte overhovedet :)

Fra : Kasper Dupont

Dato : 13-05-02 06:39

izeqb wrote:

> Hejsa...
> Jeg har en af mine diske crypteret med Bestcrypt, så idag da jeg
> tænder computeren, kan jeg kun mounte som Read-Only.

Jeg kender ikke programmet, men mit umiddelbare gæt vil være,
at der er en fejl i de datastrukturer, som programmet gemmer
på disken.

> Hvad skal jeg gøre?
> Jeg har prøvet at fjerne fluebenet i read only inde i kontrol panelet,
> men den sætter det bare til igen.

Hvis jeg har ret, vil det nok være riskikabelt at forsøge at
rette fejlene direkte på disken. I stedet kunne man oprette
et nyt krypteret filsystem og kopiere dataene derover. (Hvis
der ellers er plads.) Eller genskabe fra en backupkopi. (Man
kan vel tage backupkopier i krypteret form?)

> Jeg har aldrig haft det problem før.

[OT] Jeg har for ti år siden oplevet et lignende problem med
et diskkomprimeringsprogram (der vistnok hed Stacker). Men
de to ting har nok intet med hinanden at gøre.

For sending spam use mailto:razor-report@daimi.au.dk

Fra : Martin Schultz

Dato : 13-05-02 08:54

izeqb <isak@city.dk> writes:

> [...]
>
> Hvad skal jeg gøre?
> Jeg har prøvet at fjerne fluebenet i read only inde i kontrol panelet,

Jeg har haft et ligende problem engang som jeg løste ved at køre
scandisk.

Fra : Stig Meyer Jensen

Dato : 14-05-02 13:31

"izeqb" <isak@city.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvad skal jeg gøre?
> Jeg har prøvet at fjerne fluebenet i read only inde i kontrol panelet,

Det dumme ?: Det er ikke bare en trial version du har, vel? Den bliver til
read-only efter et stykke tid.

--

Stig Meyer Jensen
stig@smj.dk

Fra : Morten Ovi

Dato : 20-05-02 20:13

izeqb wrote in news:dk.edb.sikkerhed :

> Jeg har en af mine diske crypteret med Bestcrypt, så idag da jeg
> tænder computeren, kan jeg kun mounte som Read-Only.

Har du ikke læst de pop-vinduer der kommer hver gang du åbner
programmet? Din trial-periode er udløbet.

--
Morten