Win2k og Linux?
Fra : Jasper Norman

Dato : 06-02-01 20:37

Hej. Jeg vil efter en pause geninstallere RedHat 6.1 Hvordan kører denne
sammen med Win2k? Jeg forsøgte forleden at install. Linux på en sek. disk,
og lod den install. LILO på den primære, med det resultat at der gik totalt
ged i den. Nu (efter en geninstall. af win) har jeg fået mod på det igen.
Men hvordan? Jeg har en 20 GB disk, og win2k har fået de 15GB. Vil jeg løbe
ind i problemer med LILO og windows´ boot?

Mvh

Jasper Norman

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 06-02-01 21:04

Hej "Jasper Norman" <norman@mail.tele.dk>

> [...]
>Men hvordan? Jeg har en 20 GB disk, og win2k har fået de 15GB. Vil jeg løbe
>ind i problemer med LILO og windows´ boot?

Det kører fint hos mig, rødhætte 7 blev lagt ind på en partition af en
SCSI-disk uden problemer, LILO installeret på boot-disken og den
skifter fint mellem linux og windows-2000.

At multiboot i øvrigt er noget bras er en anden snak, brug vmware
eller to maskiner. :)

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Jesper Frank Nemholt

Dato : 06-02-01 23:14

"Jasper Norman" <norman@mail.tele.dk> wrote in message
> [...]
løbe
> ind i problemer med LILO og windows´ boot?

Der findes en Linux/WinNT HOWTO der giver et par hints.

Den løsning jeg plejer at bruge (på min bærbare) er at installere Windows på
hda1 og bruge Windows bootloader, d.v.s. standard Win2000 installation.
På hda2 og efterfølgende partitions placerer jeg efterfølgende Linux og
putter LILO også på hda2 istedet for MBR. Jeg plejer desuden at lave en
lille ekstra FAT på et par hundrede MB til filudveksling.
Efter endt Linux installation (hvor jeg har lavet en bootfloppy just in
case) kopierer jeg bootsektor fra hda2 til en fil på en floppy. Denne fil
placerer man så på C drevet i Windows og tilføjer et entry til boot.ini
(skjult fil).

Efterfølgende kan man fra Windows boot manager vælge hhv. Windows og Linux.

l8r/Jspr

Fra : Lars

Dato : 06-02-01 23:26

"Jasper Norman" <norman@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
løbe
> ind i problemer med LILO og windows´ boot?

Løsningen findes her:
http://www.sslug.dk/linuxbog/admin/bog/opstart.html#NTOGLINUX

/Lars

Fra : søren mejlhede

Dato : 11-02-01 00:47

En anden "løsning"
Vist man har scsi kan en gamel lille IDE HD (50MB) løses mange probler.
Vist jeg skal bruge windows booter jeg på SCSI.
Vist jeg skal bruge Linux boter jeg på IDE HD (20 MB boot pation) der så
starte linux der liger på SCSI. Ingen problermer med boot software eller
andre ting.