Norton personal firewall og en printerserv~
Fra : Carsten Pedersen

Dato : 12-05-02 19:23

Hej NG

Jeg er ved at være i syv sind over min firewall (FW) og printerserver (PS).

Lige efter at jeg havde installeret FW virkede min PS fint.
Men efter et lille stykke tid lukkede FWen for adgang til PSen.
Hvis jeg afinstallere FW og installere den igen, så virker den fint i et
lille stykke tid.

Hvis jeg deaktivere FWen virker PSen fint!?
Jeg har prøvet at give adgang direkte til alle admin prg. til PSen +
spoolsrv.exe og winspool.exe, men ingen af delene virker.

Jeg har også prøvet både at lade PSen køre DHCP og med fast IP, det har
heller ikke hjulpet.

Mit netværk består at dette:
1 - Router der fungere som DHCP server
1 - 8 ports switch
1 - Netgear PS110 printerserver
3 - PC hvor 2 er på DHCP og 1 med fast IP til WEB/FTP
Alle enheder sidder i switch'en.

Kan du hjælpe mig...?

Venlig Hilsen

Carsten Pedersen
carsten@ccbrix.dk

Fra : Bjarne Pedersen

Dato : 12-05-02 21:41

"Carsten Pedersen" <carsten@ccbrix.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> Men efter et lille stykke tid lukkede FWen for adgang til PSen.
> Hvis jeg afinstallere FW og installere den igen, så virker den fint i et

Hej Carsten, jeg har næsten samme setup som dig.
PS fra Netgear og Norton 2002 FW, og med
samme problem, det opstod i forbindelse med
en af de senere liveupdates fra Norton.

Med venlig hilsen
Bjarne Pedersen

Fra : Carsten Pedersen

Dato : 12-05-02 21:43

Hej Bjarne

Det er da lidt rart at høre at, jeg ikke er den eneste med dette problem.

Carsten