Debat ønskes: Når der kommer nye RedHats..~
Fra : _ carsten thomsen

Dato : 12-05-02 17:28

Hej!

Jeg har set at der er kommet en ny RedHat 7,3

Når der nu kommer nye RedHats bør man så med det samme bruge dem - eller er
det egentlig lidt "bedre" at vente til de første tilretninger / bugs fixes
er rettet! (lidt a la Windows

Eller kan man ukritisk opgradere med nyere versioner af en distribution?

Debat ønskes.........

Mange hilsner fra
Carsten

DK-2630 Taastrup
e-mail: cajuth@worldonline.dk

Fra : Christian Laursen

Dato : 12-05-02 17:44

"_ carsten thomsen" <cajuth@worldonline.dk> writes:

> [...]
> det egentlig lidt "bedre" at vente til de første tilretninger / bugs fixes

Så længe redhat fortsat udsender sikkerhedsopdateringer til den version, man
kører er der som sådan ingen grund til at opgradere til en nyere, hvis man
ellers ikke savner funktionalitet, som måtte være i den nye version.

Hvis maskinen er en workstation e.l. og ikke er kritisk kan det sikkert
være en fordel at opgradere der, for at have føling med den nye version.

Christian Laursen

Fra : Henrik J. Nielsen

Dato : 12-05-02 17:52

On Sun, 12 May 2002 18:28:10 +0200, _ carsten thomsen wrote:

> [...]
> fixes er rettet! (lidt a la Windows
>
> Eller kan man ukritisk opgradere med nyere versioner af en distribution?

Jeg har valt først at opgradere til RedHat 7.3 når Ximain er klar til at
supporte den.

/Henrik

Fra : Bjarke Freund-Hansen

Dato : 12-05-02 18:00

<cajuth@worldonline.dk> wrote:

> [...]

>er rettet! (lidt a la Windows

>Eller kan man ukritisk opgradere med nyere versioner af en distribution?

Generalt så har den jo allerede været ude i et godt stykke tid som
beta, hvor mange folk har rettet på den. Så den skulle først komme som
7.3 når den er helt gennemtestet. Men ingen regler uden undtagleser,
afaik fandt de et par grumme fejl kort efter den kom ud.

Jeg kører med 7.3, og har ikke haft problemer overhovdet.

Fra : Jesper Frank Nemholt

Dato : 12-05-02 23:25

"Bjarke Freund-Hansen" <rknews@impsoft.dk> wrote in message

> [...]
> afaik fandt de et par grumme fejl kort efter den kom ud.
>
> Jeg kører med 7.3, og har ikke haft problemer overhovdet.

Der er en bug i deres start script til snmp dæmonen så vidt jeg kan se. Jeg
har installeret 7.3 på 2 maskiner og de laver den samme fejl (en syntaksfejl
i bash).
Derudover har de stadig ikke fixet det problem der var i 7.2 med at up2date
i forbindelse med kernel update slutter af med ofte ikke at opdatere LILO.

M.h.t. opgradering så er det altid en god idé at vente og lade andre rende
ind i alle problemerne.
Efter et par måneder kan man så installere i ro og mag og opgradere med
diverse patches der fixer disse problemer.
Alternativt kan man som jeg installere på nogle maskiner der ingen betydning
har, og dér erfare om skidtet er godt nok til at putte på de vigtige
maskiner.

/Jesper