HELP ME, again! =) Jeg har et problem med ~
Fra : Flemming Jensen

Dato : 12-05-02 16:53

Hej alle sammen, igen! =)

Så er jeg kommet lidt videre med min side. Nu er jeg løbet ind i et andet
problem. Min side er bygget op sådan, at man skal logge ind på start siden.
Hvis man ikke logger ind med et korrekt brugernavn/password kan man ikke
komme ind på siden. Hvis man så logger på med det rigtige
brugernavn/password kommer man ind på en anden side. Begge sider er i samme
fil, nemlig index.asp. Siden viser sig bare forskelligt efter om man er
logget på med det rigtige eller forkerte brugernavn/password. Mit problem er
så, at hvis man logger rigtigt på kommer man ind på siden, som man skal, men
jeg ved ikke hvordan jeg skal lave de forskellige links. Hvis jeg linker til
en anden side f.eks. billeder.asp, skal det være sådan at når man klikker på
den, skal den tjekke om man er logget rigtigt ind på siden. Ellers kan man
jo bare gå uden om koden og direkte ind på billeder.asp siden.

Håber jeg har forklaret mig ordentligt

Kig lige på siden, for at se hvad jeg egentligt snakker om

www.friserverplads.dk/cyberorc/logon.asp

Brugernavn/password : test

På forhånd tak

Flemming Jensen

Fra : Peter Hindsgaul

Dato : 12-05-02 17:19

Flemming Jensen wrote:

> Kig lige på siden, for at se hvad jeg egentligt snakker om
>
> www.friserverplads.dk/cyberorc/logon.asp

Hej

Det er praktisk talt umuligt at se hvad du snakker om ved at kigge på siden.
Det vil være smartere hvis du viser noget kode.

Alternativt kan du søge i nogle af de asp-arkiver der er på Internet efter
noget script, der er lettere at håndtere (som admin).

vh
Peter

Fra : Flemming Jensen

Dato : 12-05-02 17:26

"Peter Hindsgaul" <hindsgaul@dfn.de> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Alternativt kan du søge i nogle af de asp-arkiver der er på Internet efter
> noget script, der er lettere at håndtere (som admin).

Du har ret. Her er koden til index.asp filen, som er den fil logon.asp-filen
poster information om brugernavn og kode til:

<%
strBrugernavn = Request.Form("brugernavn")
koden= Request.Form("password")

if strBrugernavn = "test" AND koden = "test" Then
Session("Login") = true
%>

<!-------------------------------Start siden med test som
login----------------------------------->

<head>
<title>Velkommen til CyberOrc's hjemmeside</title>
</head>

height="500">
sans-serif"><b><font size="4">Velkommen
sans-serif" size="2">Diverse
koder</font></div>
sans-serif" size="2">Paltalk</font></div>
sans-serif" size="2">Links</font></div>
sans-serif"></font></div>
sans-serif"></font></div>
sans-serif"></font></div>
sans-serif"></font></div>
sans-serif"></font></div>
sans-serif"></font></div>
logget
p&aring; som test</b><br>
Du har fuld adgang til siden.</font></p>

<!---------------------------------End siden med test som
login------------------------------------->

<%
Else
Session("Login") = false
%>

<!---------------------------------Start siden med forket
login------------------------------------->

<HTML>
<HEAD>
<TITLE>Du er ikke logget på!</TITLE>
<META http-equiv=Content-Type content="text/html; charset=windows-1252">
<META content="MSHTML 6.00.2600.0" name=GENERATOR></HEAD>
<BODY>
<P align=center><FONT face="Georgia, Times New Roman, Times,
serif"><B>Velkommen
til CyberOrc's hjemmeside</B></FONT></P>
<P align=center><font face="Georgia, Times New Roman, Times, serif">Du er
ikke
logget p&aring;!</font></P>
<P>&nbsp;</P>
<TABLE borderColor=#000099 width=500 align=center border=1>
<TBODY>
<TR>
<TD height=245 valign="top">
<DIV align=center>
skrevet
det forkerte brugernavn eller kode.</font></p>
tilbage
</DIV>
</TD>
</TR>
</TBODY>
</TABLE>
</BODY>
</HTML>

<!---------------------------------End siden med forket
login------------------------------------->

<%
End If
%>

Det jeg så gerne vil finde ud af, er hvordan jeg sætter et link ind i den
side som skal vises hvis man logger på med test. Det skal ikke bare været et
almindeligt link, for så kan man bare gå uden om koden. Det skal være til en
asp fil, som skal tjekke om man er logget på, og ikke åbne hvis man ikke er
logget på. På siden står der tre "links" ude til venstre, som ikke er links
endnu. Det skal være sådan at når man er logget på kan man åbne disse links,
men kun hvis man er logget på, altså man skulle ikke bare kunne skrive
URL'en hvis man kender den, ved mindre man er logget på.

Håber det giver mening nu og at nogen kan hjælpe mig.

Tak

Flemming Jensen

Fra : Gregers Petersen

Dato : 13-05-02 12:01

"Flemming Jensen" <CyberOrc@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> <%
> strBrugernavn = Request.Form("brugernavn")
> koden= Request.Form("password")
>
> if strBrugernavn = "test" AND koden = "test" Then
> Session("Login") = true

Da du her sætter session("Login") til true, kan du som Jakob skriver blot
tjekke om den er "true" på de øvrige sider.

Altså f.eks.:

'hvis sikkert indhold
If Session("Login") = true then
[Her sætter du indholdet

'Hvis ikke logget ind
else
Response.Redirect("logon.asp")
End if

--
MvH

Gregers Petersen
http://disclaimer.gpweb.dk

Fra : Jakob Andersen

Dato : 12-05-02 17:18

"Flemming Jensen" <CyberOrc@hotmail.com> wrote in message
> [...]

> den, skal den tjekke om man er logget rigtigt ind på siden. Ellers kan man
> jo bare gå uden om koden og direkte ind på billeder.asp siden.

I toppen af alle sider der skal beskyttes putter du følgende:

<%
If Not Session("Login") Then
Response.Redirect("logon.asp")
End if
%>

så bliver brugeren viderestillet til loginsiden hvis han ikke er logget ind.

--
Jakob Andersen