Fatter minus
Fra : Peter

Dato : 12-05-02 15:40

Jeg har nu endelig overgivet mig til ZoneAlarm.

Men selvfølgelgelig blokere den forbindelsen i mit LAN som går igennem mit
netværkskort nummer 2 - dvs den disabler internetforbindelsen.
Jeg har sat det op på følgende måde:

Min put (Windows XP) er sat til Internette gennem et det ene kort og igennem
det andet kort sidder min lillebrors put (twisted pair kabel imellem dem).
Jeg kan godt modtage pings gennem det der lille ikon som jeg har bedt XP om
at placere nede i traybaren når der er forbindelse i gennem netværket - så
jeg modtager og sender altså pings til min brors put uden problemer.

Inde på http://www.zonealarm.com/services/support_network.htm står der
hvordan man opsætter det til VPN, ICS, NAT og Proxy. Jeg ved hvad en
proxyserver er - har hørt ordet VPN men aner ikke en skid om nogle af de tre
første forkortelser.
Alt er i LAN med dynamisk IP (TDC tilbyder dog fast IP men vi skal selv købe
router mm) - også mit netkabel til Internettet er et RJ45 som går ind i
cabelmodemmet og er derfor tilsluttet som LAN.

Hvordan i hede hulen Hellerup får jeg ZoneAlarm til at acceptere det ene
netværkskort som værende en sikker forbindelse eller på andre måder aktivere
min lillebrors Internet. Det var meget nemt med Norton men med ZoneAlarm kan
jeg ikke lige se en logisk løsning - ikke mindst fordi alle deres menuer er
spredt som vinden blæser...(rundt omkring i et flora af forvirring)

Det kan godt være at jeg måske lader til at fatte minus men nu har jeg dælme
rodet med det i nogle timer og det plejer da heller ikke at tage mig så lang
tid at rette diverse problemer med forskellige programmer mm., men denne
gang lader det til at jeg er kommet til kort

--

Hilsen fra Peter

"Enhver generalisering er falsk
- også denne"

Fra : Jakob Bork

Dato : 13-05-02 17:17

Jeg bruger godt nok Pro-versionen, men prøv om ikke det er det samme.

Under menuen "Firewall" til venstre er der TO faneblade til højre. Vælg
fanebladet "Zones". Så kan du vælge "Add" nede i bunden og selv tilføje en
specifik IP eller et IP-range.

Håber det er hjælp nok.

Mvh.
Jakob Bork