Tremmeseng - hvor længe?
Fra : Nyberg

Dato : 12-05-02 11:24

Hej med jer!

Hvor længe ligger børn i tremmeseng, vi har en søn på 2 ½ år! - det er ikke
fordi han mangler plads, den er rigelig stor, men jeg kom til at tænke på
hvornår de kommer over i en juniorseng?

Problemet er også at han kan godt kravle over den, selv om tremmerne er helt
oppe - det kan jo godt gå hen og blive lidt farligt............

Mvh.

Malou

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 12-05-02 11:35

"Nyberg" <Nyberg@T-Online.de> wrote in message
> [...]
ikke
> fordi han mangler plads, den er rigelig stor, men jeg kom til at tænke på

min søn fik en skibsbriks da han var 3½... indtil da lå han i
tremmesengen.... siden fik han så en høj seng med sengehest som han stadig
har...

> Problemet er også at han kan godt kravle over den, selv om tremmerne er
helt
> oppe - det kan jo godt gå hen og blive lidt farligt............

da min søn begyndte at kravle over tremmerne havde jeg to muligheder i
mente... enten kunne jeg fjerne nogle af tremmerne og dermed lave en "dør" i
sengen som han kunne kravle ind og ud af... ellers stille en god stabil stol
op ved siden af sengen som han kunne støtte sig til og kravle over på...
vi valgte det sidste da nogle af vores venner skulle arve sengen efter
os.... det fungerede fint... og så vidt jeg husker faldt han kun meget få
gange og kom aldrig til skade......
--
knus sabina

Læs mine artikler på www.MandeZonen.dk
Spændende?? Vi kan altid bruge nye skribenter
send os en linie og lad os se hvad vi kan finde ud af.

Fra : Ole Mose

Dato : 12-05-02 11:44

Vi pillede et par tremmer ud, da vores børn var på din søns alder. Så var
der ikke fare for "søvndrukne fald" o.lign.
Vi har netop fået alm. senge til drengene og de er nu 4 år gamle. Det er
iøvrigt en køjeseng, hvor den ene ligger i en højde af 1½ m.
Det giver også noget at tænke på.

Mvh

Ole

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 12-05-02 11:41

Vores datter er lige fyldt 20 mdr. og i tirsdags fjernede vi tremmerne til hendes seng, fordi hun kravlede ud af sengen.
Vores datter sover i en Junoseng , som hun har sovet i siden hun fyldte 1 år (samme slags seng, som lille Per sover i, i Far til 4).
Nu hvor tremmerne er væk, fungerer sengen som en almingelig juniorseng.

Venlig hilsen Meta Dam

Fra : Iben Holst

Dato : 12-05-02 11:49

Hej ...

> [...]
helt
> oppe - det kan jo godt gå hen og blive lidt farligt............

Da vores søn var 2 1/2 begyndte han også at kravle over tremmesengen. Jeg
tror mest det var fordi, han da lige havde fået sit eget værelse og det så
trak noget mere at komme over på den anden side, når han vågnede.
Derfor gav vi ham en skibsbriks ret hurtigt. Uden sengehest, men dog i
starten med en madras lige nedenfor i det tilfælde han skulle falde ud af
sengen ...

Iben

Fra : Nyberg

Dato : 12-05-02 12:31

Iben Holst <ria@os.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3cde4925$0$51156$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Derfor gav vi ham en skibsbriks ret hurtigt. Uden sengehest, men dog i
> starten med en madras lige nedenfor i det tilfælde han skulle falde ud af
> sengen .

Blev han så liggende der når han var blevet lagt i seng?
Jeg tror nok vores søn ville så ud af sengen og trippe ned til os.........
Der er jo sjover hos mor og far end i sin seng! - det er nemlig derfor jeg
gerne ville have han skulle ligge lidt længer i sin tremmeseng, men det er
jo mindre farligt at stå ud af en juniorseng end en tremmeseng.

Takke for alle svarene.

Mvh.

malou

Fra : Iben Holst

Dato : 13-05-02 09:37

> Blev han så liggende der når han var blevet lagt i seng?

*S* se det vil jeg i al fald ikke sværge på at han gjorde hver aften ! - men
det er ved at være 10 måneder siden nu og jeg husker det ikke som noget
problem. I al fald stod han ikke mere op end han gjorde i tremmesengen .....
Men i den tid skete der også en del omvæltninger for ham, som gav ham
mareridt; vi flyttede vores soveværelse oven på og han fik sit eget værelse
samtidig med at vi sagde farvel til en ung pige i huset og goddag til en ny
...... Og i forbindelse med disse mareridt sov jeg på en madras på gulvet ved
siden af sengen i en god uges tid og om det så udover at afhjælpe
mareridtene også har været en hjælp til at han ikke har kravlet ud af sengen
"for sjov" kan jo godt være !
P.t. kravler han kun ud af sengen hvis han virkelig ikke er træt nok til at
sove ....... Og det tager jeg helt roligt for vi gider jo heller ikke selv
ligge og kigge op i loftet hvis vi ikke kan sove !

Iben

Fra : vagn torup

Dato : 12-05-02 13:12

Hej
Nu har vi en del børn født lige efter hinanden, helt præcist 4 stk med 4 år
og 4 mdr. mellem den ældste og den yngste.
Vi købte en halvhøj flexaseng til de to store, da den mindste blev født, med
en madras på hjul nedenunder, så den fungerer som en køjeseng. Der kom de
ældste over i, lige før den yngste blev født. 7 uger efter hun var født
flyttede vi og lavede i de fleste øjne et noget særpræget men for os
særdeles velfungerende arrangement: Den ældste sover øverst i flexasengen i
børnesoveværelset, jeg sover nedenunder med den lille. I
forældresoveværelset sover far med de to mellembørn, det fordeler
natteroderiet mellem os og vi har ingen problemer med at de render rundt om
natten og ikke kan finde os, fordi de har drømt, er tørstige eller hvad der
nu kan være.
Vi har en tremmeseng, men den lille på 16 mdr. har aldrig sovet i den og
kommer heller ikke til det, om ½ års tid køber vi en flexa mere og så er det
meningen de skal sove i børnesoveværelset alle 4..
Vi har aldrig været ude for, at de er stået op igen, men med de to
mellembørn sidder far altså også ved computeren ved siden af dobbeltsengen
til de sover og den yngste falder i søvn på skødet af mig i stuen eller går
i seng samtidig med mig. Den ældste er vi megaheldige med. Han går i seng,
når han bliver bedt om det - første gang og uden vrøvl og bliver der. Han
vil dog gerne have en bog med og det er jo også ok.
De ældste kom i øvrigt først i tremmeseng ligefør lillebror/søster blev
født, for alle har sovet i vores seng som babyer.
MVH Rikke
Nyberg <Nyberg@T-Online.de> skrev i en
nyhedsmeddelelse:ablfa9$n92$00$1@news.t-online.com...