Sikkert OT!?! - Dual Boot.
Fra : René Nielsen

Dato : 12-05-02 11:01

Hej NG,
Nedenstående er sikkert udenfor emne, det undskylder jeg, men jeg ved ikke
hvor jeg ellers skal henvende mig.
Mit spm. er dual boot i Windows ME. Jeg har fortvivlet ledt i online
hjælpen - men ingen hjælp der.
Mit system består af 2 HDD på et Asus A7V mobo.
Hdd 1 har win me
Hdd 2 her win xp.
Begge ar konf. som master.
Hdd 1 er sat op som c:, hvordan laver jeg dual boot i win me? således at jeg
ved opstart kan vælge om jeg om jeg ønsker at boote på hdd 1 eller hdd 2?
På forhånd tak for hjælpen - og undskyld et OT.

MVH: René

Fra : Chingachgook

Dato : 12-05-02 11:41

gruppen du ledte efter hedder dk.edb.system.ms-windows

Men hvis du vil have en dualboot skal du ind i winXP og sætte den op der.
Jeg ved ikke om winME kan klare sådan noget, men hvis den kan, så er der
ingen tvivl om at winXP er bedre til det. Du går ind i egenskaber for
system -> advanced -> settings (under "startup and recovery"), også kommer
der en dialogboks frem med en masse ting du ka pille ved

//Chingachgook

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 12-05-02 11:43

René Nielsen wrote:

> Nedenstående er sikkert udenfor emne, det undskylder jeg, men jeg
> ved ikke hvor jeg ellers skal henvende mig.

Måske i news:dk.edb.system.ms-windows

> Mit spm. er dual boot i Windows ME. Jeg har fortvivlet ledt i online
> hjælpen - men ingen hjælp der.

Jo... du spørger sikker bare forkert.

> [...]
> således at jeg ved opstart kan vælge om jeg om jeg ønsker at boote
> på hdd 1 eller hdd 2? På forhånd tak for hjælpen - og undskyld et

Det klarer WinXP for dig.
Smid WinME ind først (helst en partition for sig selv) og derefter ind
med WinXP. Når XP opdager ME, laver den en boot menu, hvor du kan vælge
OS. (Det står i XP's readme filer)

--
Lars

Ret nogle af OE's fejl