bussemænd
Fra : mimi

Dato : 12-05-02 08:16

Hejsa
MIn søn har tendens til at have utrolig mange bussemænd, og de er meget
store. Han er 10 mdr. og kan ikke finde ud af at pudse næse, så derfor må
mig og min mand fjerne dem med tvang. Det giver en masse skrål og vi skal
holde ham fast imans vi får dem ud med en pincet eller lignenede. Det har
min mand det meget dårligt med, og vil derfor gerne have et råd til en
anden metode, eller høre hvordan i gør det.
Knus fra mimi

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 12-05-02 08:43

> min mand det meget dårligt med, og vil derfor gerne have et råd til en
> anden metode, eller høre hvordan i gør det.
> Knus fra mimi

På apoteket kan du købe en "bussemandssuger" - en lille plasticdims med en
gummibold til at suge med - vi har sådan een ligende, men jeg er egentlig
ikke klar over om vi nogenside har brugt den, men den kostede ikke mange
kroner - det var måske værd at forsøge, hvis det kunne afskaffe jeres
"drabelige kampe"

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Kevin & Tina

Dato : 12-05-02 10:15

Sådan en har vi også, men undertrykket er desværre ikke højt nok, vi købte
5ml engangssprøjter, det virker fint nemt og hurtigt; trykket her er
væsetligt højere.
VH Kevin

Fra : Milea

Dato : 12-05-02 19:14

"mimi" <a@a.aa> skrev i en meddelelse
> [...]
> min mand det meget dårligt med, og vil derfor gerne have et råd til en
> anden metode, eller høre hvordan i gør det.

Hej Mimi

Hvis det bare er ganske almindelige bussemænd du tænker på, jamen så har du
løsningen lige ved hånden. Ved godt at det kan virke 'ulækkert', men
eftersom at man ikke altid har andre 'hjælpemidler' ved hånden, så brug dine
fingre. Vores yngste datter er 20 mdr, og hun vil langt hellere have at vi
fjerner dem på alm. vis, end ved brug af papir og des lige...og vaske hænder
bagefter gir jo sig selv.

Hvis det er pga. forkølelse, så brug den omtalte 'næsesuger', den tager det
værste. Da vores jo som sagt er 20 mdr, kan hun nu selv puste 1 gang, og
prøver selv at tørre næse med papir

Mvh. Milea

Fra : mimi

Dato : 15-05-02 11:11

Hej Milea
INdtil nu bruger jeg fingrene og har altid gjort det, og det går fint med
de bussemænd man kan komme til, men dem der virkelig sidder langt inde og
sidder godt fast er altid de største og umulige at få fat i med fingrene.
MIn mand siger de kommer ud af sig selv, men det tror jeg ikke når de
sidder så fast.
Knuser fra mimi

Fra : Charlotte West

Dato : 04-06-02 23:59

On 15 May 2002 10:11:24 GMT, mimi <a@a.aa> wrote:

> [...]
>sidder godt fast er altid de største og umulige at få fat i med fingrene.
>MIn mand siger de kommer ud af sig selv, men det tror jeg ikke når de

Du kan roligt stole på din mand i denne sag, - de skal nok komme ud af
sig selv, uanset du synes de sidder fast.
Stik aldrig diverse vatpinde, pincetter eller andre genstande længere
ind i næsen end du kan komme til med dine egne fingre.
Det er måske også derfor at sønnike skriger i vilden sky, fordi det på
forhånd ligner en større operation af diverse instrumenter.
Jeg synes du skal nøjes med fingrene, - og nøjes med at tage de
yderste. Resten skal nok komme længere ud af sig selv, det er
fimrehårene i næsen netop konstrueret til.

De bedste hilsner
Charlotte