Problemer med Aver Media TV kort !!
Fra : PerMand

Dato : 11-05-02 22:43

Hej Gruppe !"
Efter at jeg har samlet min nye Pc bygget op omkring et Asus A7a 133
bundkort ( AliMagik 1 chipset ), har jeg fået mega problemer med mit
AverMedia tv kort. Når jeg prøver at starte " TV´et " op fryser PC´en.
Jeg kan kun starte den op igen ved at resette vha knappen foran, det
hjælper ikke at trykke Ctrl Alt Delete ! Det samme sker hvis jeg
prøver at fjerne kortet i Enhedshåndtering: her kommer den berømte blå
skærm frem med beskeden om den alvorlige undtagelse der lige er
opstået osv. osv. Hvad er der galt ?? I den gamle PC virkede TV kortet
upåklageligt. Håber der er nogle derude i verden der kan hjælpe !!

PÅ Forhånd Tak

Per

Fra : lcj@wanadoo.dk

Dato : 11-05-02 23:02

On 11 May 2002 14:42:48 -0700, beckand@mail.tele.dk (PerMand) wrote:

> Hvad er der galt ?? I den gamle PC virkede TV kortet
>upåklageligt. Håber der er nogle derude i verden der kan hjælpe !!

Har du prøvet at fjerne samtlige drivere og div. software med relation
til kortet og lavet et clean-install med de nyeste drivere? Hvis ikke
- så prøv det først (plejer at virke).

Lars

Fra : Lars Christoffersen

Dato : 12-05-02 09:08

"PerMand" <beckand@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> opstået osv. osv. Hvad er der galt ?? I den gamle PC virkede TV kortet
> upåklageligt. Håber der er nogle derude i verden der kan hjælpe !!

Jeg har oplevet det samme med mit tv-kort Aver TV98.
Der er med mine erfaringer 2 årsager til at din maskine går ned.

1:
Kortet er meget kræsen med drivere. Sørg for at fjerne ALLE spor af
tidligere drivere inden du sætter kortet i. Sørg desuden for at have de
nyeste (og korrekte) drivere fra aver's hjemmeside.

2:
Den mest sandsynlige er at kortet (sådan var mit) vil have en exclusic IRQ.
Den accepterer ikke at skulle dele!!!!
Du skal ind i bios og assigne en IRQ - jeg mener den vil have IRQ 5.
Derefter burde skidtet virke.

Skriv lige en tilbagemelding om skidtet virker.

Lars

PS:
Er der nogen der kender et godt tv-program til tv-kortet (BT878). Aver's
tv-program sutter nemlig af h... til?????

Fra : PerMand

Dato : 13-05-02 23:19

"Lars Christoffersen" <Lars.Christoffersen@mail.dk> wrote in message news:<3cde22db$0$23206$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
> [...]
> Er der nogen der kender et godt tv-program til tv-kortet (BT878). Aver's
> tv-program sutter nemlig af h... til?????

Hej Lars !

Jeg har prøver at kigge lidt på Aver´s hjemmeside for at finde nogle
tips. Her gør de også opmærksom på, at man skal fjerne alle drivere
før man genindstallerer de nye. Der er endda links til både et program
der kan fjerne gamle drivere, og til nye drivere. Problemet er bare,
at disse links er " døde " !!!! Efter at have rodet lidt rundt fandt
jeg dog ud af hvordan man kan fjerne de gamle drivere manuelt på
www.aver.com.tw/tv-driverremove.htm. Jeg mangler dog stadig de nye
drivere der skulle hedde noget i retning af Win98setv98r.Zip. Selv om
jeg har søgt med lys og lygte er det eneste sted jeg kan finde hvor
jeg kan downloade fra, en lidt mystisk rumænsk driverbase hvor det vil
tage 38 timer at downloade fra !!!!!!!!!!!!!!!

Har du nogen ide om hvor man ellers kan skaffe drivere til AverTV98
Remote henne ??

Hilsen Per