NDIS til winME ?
Fra : Mikkel Ro Manzano Ch~

Dato : 06-02-01 19:09

Jeg har lige fået en switch idag, men når vi sætter det op (ikke-krydsede
kabler) virker lortet ikke... Både mig og min lillebror har netop
installeret winME, og vi har ikke kørt netværk før på winME...

Da jeg havde win95 ville skidtet ikke køre uden
'Eksisterende -NDIS2-driver', så jeg tænkte det nok bare var den der skulle
installeres, men den er der bare ikke i winME... Min lillebror installerede
'ovenpå' win95, så han har den...

Kan jeg få den, eller hvad kan være galt?

Håber på et rimelig kvikt svar...

--
Mvh. / Regards
Mikkel Christensen

Fra : Mikkel Ro Manzano Ch~

Dato : 06-02-01 19:14

-Nåja... når jeg siger det ikke virker betyder det at vi ikke kan se
hindanden i andre computere... eller hvad den nu hedder i winME... Men hver
gang en af os trykker på F5 for at opdatere kan man se det på lamperne på
switchen (longshine 10/100mBit 5+1 ports)...

Jeg er edder.. ved at være træt af netværk der ikke dur.... det virker sq
aldrig

Fra : Hauge

Dato : 06-02-01 19:26

Hejsa

"Mikkel Ro Manzano Christensen" <usenet@openzipper.dk> wrote in message
> [...]
> gang en af os trykker på F5 for at opdatere kan man se det på lamperne på
> switchen (longshine 10/100mBit 5+1 ports)...

Installer protokollen NetBeui på jeres netkort, så virker det.

Mvh Hauge

Fra : Mikkel Ro Manzano Ch~

Dato : 06-02-01 21:37

> Installer protokollen NetBeui på jeres netkort, så virker det.

Jeg så indlægget ca. 5 cm. nede og prøvede.... desværre uden held....

Min lillebror kan iøvrigt se mig (ikke gå ind på min com) ca. 1 min. mens
jeg er ved at starte op.... gælder ikke for mig...

Jeg kom til at fjerne nogle protokoller, som ikke var så nemme at installere
som i gode gamle win95, så det er først nu jeg er kommet på indernettet igen
grim oplevelse... hjælp sagde at den ville opdateres for at hjælpe
mig....via internet

Tager til køreundevisning nu... håber der er en masse svar til mig når jeg
kommer hjem....

Fra : Mikkel Ro Manzano Ch~

Dato : 07-02-01 00:47

Hmmm, lader ikke til at mit svar kom frem, så her er lige en kopi:

--
> [...]

mig....via internet

Tager til køreundevisning nu... håber der er en masse svar til mig når jeg

Kan det være andet?
I manualen til switchen står at det skal være twisted pair-kabler fra com
til switch... og så står der: "In making a switch connection, you could use
uplink port to connect another switch with no crossover cable. The uplink
port could be set by DIP switch' Betyder det ikke at uplink kører uden
ukrydset, og de andre porte kører krydset ?

- Altså netop omvendt af hvad det normalt er...
Vi købte et kabel i butikken, og bad udtrykkeligt om et kabel fra computer
til switch... Derefter 'vendte' vi det kabel vi havde i forvejen (som altså
var krydset) så ledningerne passede... De sidder helt ens i begge ender...

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 07-02-01 08:46

Hej Mikkel

"Mikkel Ro Manzano Christensen" <usenet@openzipper.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> port could be set by DIP switch' Betyder det ikke at uplink kører uden
> ukrydset, og de andre porte kører krydset ?

Du blander 'krydset' (crossed) og 'twistet' (snoet).
Alle kabler skal være twistet (snoet). Skal de forbinde to PC direkte eller
to hub/switch (uden uplink port) direkte, skal kablet ydermere være krydset.

Så porte der ikke er uplink skal have straight-thru kabel til PC og krydset
kabel til anden hub/switch.
Porte der er uplink skal have krydset kabel til PC og straight-thru til anden
hub/switch.

(det er ligesom cricket - "You are In when you are Out, and Out when You are In"

> - Altså netop omvendt af hvad det normalt er...
> Vi købte et kabel i butikken, og bad udtrykkeligt om et kabel fra computer
> til switch...

Det er forhåbentlig straight-thru, sættes i en ikke-uplink port.

> Derefter 'vendte' vi det kabel vi havde i forvejen (som altså
> var krydset) så ledningerne passede... De sidder helt ens i begge ender...

Lyder rigtigt, men prøv at køb et færdigt straight-thru istedet for selv at
krydse
et i forvejen krydset kabel (det burde virke, men hvis man ikke får samlet det
korrekt er der måske en løs forbindelse eller andet).

--
Mvh Bjarne Duelund, duelund@danbbs.dk
Opsætning af Win98SE ICS, Bootable CD-ROM, Fjernstyring med VNC m.m.:

Fra : Mikkel Ro Manzano Ch~

Dato : 07-02-01 16:51

> [...]
eller
> to hub/switch (uden uplink port) direkte, skal kablet ydermere være

Ren sort snak... Krydset kabel er dem hvor alle ledningerne inden i er vendt
'parvis', altså ligger farverne i samme rækkefølge, men i den ene ende
sidder de stribede til højre for de helfarvede, og i den anden sidder de til
venstre... ik'?

> [...]
krydset
> kabel til anden hub/switch.
> Porte der er uplink skal have krydset kabel til PC og straight-thru til

Straight through... er det dem hvor alle ledningerne ligger i nøjagtig samme
rækkefølge i begge ender?

> Det er forhåbentlig straight-thru, sættes i en ikke-uplink port.

Tjah, hvis jeg har ret i at det er dem der er ens i begge ender...

> [...]
det
> korrekt er der måske en løs forbindelse eller andet).

Her er problemet bare at et nyt kabel (20 m.) koster omkring 200 kr. og min
balance for denne måned er allerede på minus

Iøvrigt er jeg temmelig sikker på at det er rigtigt samlet, men hvis jeg får
tid imorgen skal jeg da lige tjekke at der er forbindelse gennem alle de små
ledninger inden i...

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 07-02-01 17:09

Hej Mikkel

> Ren sort snak...

Ikke desto mindre er det korekt.

> [...]
> 'parvis', altså ligger farverne i samme rækkefølge, men i den ene ende
> sidder de stribede til højre for de helfarvede, og i den anden sidder de

Krydset kabel har krydset 1-3 og 2-6, ikke alle par.

> Straight through... er det dem hvor alle ledningerne ligger i nøjagtig
samme
> rækkefølge i begge ender?

Ja, det er det.

> [...]
får
> tid imorgen skal jeg da lige tjekke at der er forbindelse gennem alle de

Eller prøv kablet et andet sted .

--
Mvh Bjarne Duelund
duelund@danbbs.dk

Fra : Mikkel Ro Manzano Ch~

Dato : 07-02-01 21:42

> Ikke desto mindre er det korekt.

Og det betvivler jeg ikke, men da jeg ikke er så meget inde i det her... Min
kommentar var blot en opfordring til at forklare det på 'spadsersprog', så
selv en totalt uvidende, som jeg selv, kunne forstå det... eksempelvis ved
at forklare hvilken rækkefølge ledningerne skulle ligge i.... Men jeg tror
den er sevet ind nu

> Krydset kabel har krydset 1-3 og 2-6, ikke alle par.

Øhh, men det krydsede kabel (det virkede direkte fra pc til pc, så det må
have været krydset) jeg lavede om havde da hvert par drejet 180º...

> samme
>
> Ja, det er det.

Godt, og det er det jeg skal bruge...

> får
> små
>
> Eller prøv kablet et andet sted .

Har beklageligvis kun de 2 pc'er, så jeg har ikke mulighed for at teste på
et netværk som jeg ved virker

Fra : Mikkel Ro Manzano Ch~

Dato : 10-02-01 02:43

Jeg har fået det til at du'......... tror den store forskel var at jeg
afisolerede ledningerne før jeg satte stikket på denne gang... Det er nok
nødvendigt når man kun har en skruetrækker til at klemme det sammen med.....