Win2kPRO netværk der crasher ?
Fra : Simon...

Dato : 11-05-02 20:08

Hejsa,

Så blev jeg endeligt for doven til at skifte skærmkablet imellem mine 2
maskiner, og ville til at installere remote access på den ene men sådan
skulle det ikke gå:

Jeg bruger D-Link DFE-530TX netkort (i begge maskiner)
en TRENDNet 5ports 10/100 mbit switch.

Jeg har prøvet både med de drivere windows installerede kortene da jeg satte
dem i, og med de nyeste drivere jeg kunne få fra www.d-link.com

Men ligemeget hjalp det.

Nå jeg fra maskine(1) kopiere til/fra maskine(2), går der ca. en 30 sek.
eller omkring 300mb, så crasher maskine(1).

Hvis jeg prøver fra maskine(2) at kopiere fra/til maskine(1) crasher denne
med det samme ?

Det værste er dog at hvis jeg begynder at downloade fra internetet
maskine(1), crasher den efter omkring 30sek download/ 14-15mb (ved fuld
belastning).
Maskine(1) crasher ikek hvis jeg som nu er på nettet (adsl) men ikke laver
noget (download/etc.)..

Det er lige somom at når en af maskinerne belastes mht. trafik der ikke er
interne så crasher den.
-Men den anden den henter fra/kopierer til bliver stående...

Jeg har prøvet til/fra flere drev så det er ikke bad clusters som jeg først
frygtede.

Det lugter lidt af driver problem, men det er lidt mystiskt det har haft
indflydelse på min internet forbindelse der ikke var problemer med før...

hvad skal jeg gøre her ??

100 tak for hjælpen !

mvh.Simon

Fra : Thomas B. Johansen

Dato : 12-05-02 09:08

skift RAM

Fra : Simon...

Dato : 12-05-02 10:09

> skift RAM
på begge maskiner ? det kan du da ikke mene ??
eller er det nok at det er i den ene, og hvilken maskine skal man så tro ?

mvh.Simon

Fra : Thomas B. Johansen

Dato : 12-05-02 10:56

den som crasher har måske def. ram, så prøve at sætte nogen andre i

Fra : Simon...

Dato : 12-05-02 16:21

> den som crasher har måske def. ram, så prøve at sætte nogen andre i
yup det prøvede jeg ingen af maskinerne hjalp det på....
men jeg tog mine D-Link netkort ud og brugte onboard på det ene kort og et
netgear på det andet, så nu virker netværket, sådan da...
men min pc fryser stadig i downloads fra internettet (ADSL/TDC/ATM) ??

hvad kan jeg gøre, det begyndte først efter installation af netværk... også
her anden gang, jeg installerede lige windows igen på den maskine der er på
internettet, samme problem...

MVh.Simon

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 12-05-02 20:19

"Simon..." wrote:

> hvad kan jeg gøre, det begyndte først efter installation af netværk... også
> her anden gang, jeg installerede lige windows igen på den maskine der er på
> internettet, samme problem...

Hvad har du givet de to maskiner af ipnumre? Ikke det samme vel?

--
Hygge..
Thomas

<http://carftp.com> - a library of car videos.

Fra : Simon...

Dato : 13-05-02 06:15

> Hvad har du givet de to maskiner af ipnumre? Ikke det samme vel?
dog ikke :) 10.0.1.1 til internetmaskinen og 10.0.1.2

nu har jeg installeret winxp og problemet er reduceret lidt,
desuden har jeg skiftet netkort i en ny installation af windows 2000, men
resultat var det samme så de fejlede ikke noget.

Nå men i XP, der stopper internet downloaden bare, og jeg skal restarte
computeren, den crasher ikke her altså ?
men jeg kan stadig ikke downloade fra internettet ?

mvh.Simon