Netscape 4.51 dør
Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 11-05-02 14:48

http://www.cmnielsen.dk

index siden ser ikke specielt godt ud, men jeg tror det er pga. at NN4.x
ikke understøtter "Height" på css bokse? Skulle der være en der kan se en
anden fejl, så hører jeg det gerne.

Stedet hvor den dør, er hvis man vælger et land og forøger at se billederne,
som hører dertil. Når jeg trykker på linket, så går min NN 4.51 helt kold og
jeg bliver nødt til at lukke den ned. Jeg har forsøgt at geninstallere den,
men uden bedre resultat. Nogen der har en ide om hvad det skyldes? (Siden
virker fint i IE 6.0 og NN 6.0)

--

Mvh / Regards

-=< Christian >=-
ICQ: 25308942
http://www.cmnielsen.dk
Må man forvente at tage på i vægt, hvis man løber baglæns?

Fra : Allan Vebel

Dato : 12-05-02 09:04

Christian M. Nielsen <christian@cmnielsen.dk> skrev:

> Stedet hvor den dør, er hvis man vælger et land

Der er en del css som NN4 ikke bryder sig om. Jeg tror det er din
overflow der får den til at dø. Overvej om den er nødvendig.

--
Allan

Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 12-05-02 09:20

"Allan Vebel" <nospam@vebel.dk> wrote in message

> Der er en del css som NN4 ikke bryder sig om. Jeg tror det er din
> overflow der får den til at dø. Overvej om den er nødvendig.

Jeg har forsøgt at slette alt overflow, men uden at resultatet bliver bedre.
Så må jeg leve med at der statistisk set er 3% af surferne der ikke kan se
min side. Tak for hjælpen.

Fra : Allan Vebel

Dato : 12-05-02 22:26

Christian M. Nielsen <christian@cmnielsen.dk> skrev:

> Jeg har forsøgt at slette alt overflow, men uden at resultatet bliver
> bedre.

Jamen, jeg har fået det til at køre i NN4 ved at slette alt i broed.css,
så det der det går galt.

Den dør blandt andet af:

..indhold{
position:relative;
top:0px
}

og flere andre ting. Prøv at bruge dette til dit kald af css-filen:

<link href="nn4.css" rel="stylesheet" type="text/css">

På den måde kan du lave en speciel css-fil til NN4 med det den nu kan
forstå. Det der kommer frem i min NN4.04 efter at have slettet en del punkter
ser da rimeligt ud.

I stedet for

border-style:solid;
border-width:1px;
border-color:#4A4D30;

så prøv med kortformen

border:solid 1px #4A4D30;

Jeg tror at NN4 bedre kan fortolke denne, selv om border er noget snot i NN4.

Det samme gør sig gældende med background-color:#ffffff; hvor du kan bruge
background:#ffffff; i stedet.

Prøv også http://htmlhelp.com/tools/validator/ (den viser nogle enkelte fejl i din
kode)

og http://htmlhelp.com/tools/csscheck/

--
Allan

Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 14-05-02 21:02

> og flere andre ting. Prøv at bruge dette til dit kald af css-filen:
>
> <link href="nn4.css" rel="stylesheet" type="text/css">

Hvad gør ovenstående præcist?

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 14-05-02 21:46

Tue, 14 May 2002 22:01:36 +0200, skrev "Christian M. Nielsen"
<christian@cmnielsen.dk>:

>Hvad gør ovenstående præcist?

At moderne browsere som Opera, NEtscape 6/Mozzilla og IE bruger
det stylesheet, der er nævnt under import mens Netscape 4.x, der
ikke forstår import bruger det første.

På den måde kan du bruge to forskellige stylesheets, hvoraf det
ene er specielt for Netscape 4.x

Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 14-05-02 22:22

"Knud Gert Ellentoft" <knudgert@mail.tele.dk> wrote in message

> På den måde kan du bruge to forskellige stylesheets, hvoraf det
> ene er specielt for Netscape 4.x

Tænkte det nok, men var ikke sikker, da jeg ikke før har set omtalte måde
med "@import"

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 14-05-02 22:45

Tue, 14 May 2002 23:21:50 +0200, skrev "Christian M. Nielsen"
<christian@cmnielsen.dk>:

>Tænkte det nok, men var ikke sikker, da jeg ikke før har set omtalte måde
>med "@import"

Det kan også laves med javascript, men på den anden måde får man
alle med, også hvis de skulle have slået javascript fra.

Fra : Jørn Andersen

Dato : 15-05-02 00:50

On Tue, 14 May 2002 23:44:48 +0200, Knud Gert Ellentoft
<knudgert@mail.tele.dk> wrote:

>Det kan også laves med javascript, men på den anden måde får man
>alle med, også hvis de skulle have slået javascript fra.

Det er vel under alle omstændigheder et valg mellem 2 onder:
Ved at bruge @import løser man et problem i NN4, men afskærer måske
andre browsere, som godt forstod det, som NN4 ikke forstod, men som
tilfældigvis ikke understøttede @import.
Et lignende problem får man ved JavaScript, hvis man bruger
browser-detect metoden.

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Kasper Kyndsberg

Dato : 14-05-02 21:51

"Christian M. Nielsen" <christian@cmnielsen.dk> skrev
> "Allan Vebel" <nospam@vebel.dk> wrote in message
>
> Hvad gør ovenstående præcist?

Importerer et stylesheet. Netscape 4.X understøtter ikke import af
Stylesheets, hvorfor den ikke kan afvikle det - smart ik' :)

--
/Kasper
http://www.kyndsberg.dk

Fra : Jørn Andersen

Dato : 15-05-02 00:45

On Sun, 12 May 2002 23:25:54 +0200, "Allan Vebel" <nospam@vebel.dk>
wrote:

><link href="nn4.css" rel="stylesheet" type="text/css">
>
>På den måde kan du lave en speciel css-fil til NN4 med det den nu kan
>forstå.

Og NN4 er den eneste der ikke forstår @import ??

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 15-05-02 01:12

Wed, 15 May 2002 01:44:52 +0200, skrev Jørn Andersen
<jorn@jorna.dk>:

>Og NN4 er den eneste der ikke forstår @import ?

Så vidt jeg ved vil alle andre nyere browsere forstå import og
det meste css.

Problemet med Netscape 4.x er at den chrasher i visse tilfælde,
når den ikke forstår css'en, hvor andre blot ignorerer koden.

Så det er væsentligst for at undgå det, at man kan bruge et
specielt stylesheet for Netscape 4.x.