Angående spyware
Fra : Nielsen

Dato : 11-05-02 08:54

Jeg savner info om hvad spyware helt præcis sender af oplysninger fra min
computer, jeg tænker bla. på gator, doubeltklick, mm
Jeg læste artikel i alt om data maj 2002, hvor der også var en liste med de
værste af dem, og hvordan der
blokeres for dem.
Jeg fik igår programmet divx til video visning mm. og jeg skal love for den
var fyldt med spyware.
Programmet kunne så ikke køre da jeg i klasificeretWebsteder har blokeret
for gator.
Men filerne bliver under alle omstændigheder instaleret og ligger i
regdatabasen. Dem kan så fjerne med ad.ware.
Er det muligt at omgås spyware fra de programmer som medinstallerer dem,
eller skal jeg tag til takke
med programmer og websider som er rene?.
Findes der en eksakt liste over spywarefiler og programmer med indlagt
spyware?

Det var lidt blandet spørgsmål håber at få nogle gode tips.

Mvh Ole

Fra : Anders Lund

Dato : 11-05-02 11:20

Nielsen <oknielsen@orangenet.dk> wrote:
> Jeg savner info om hvad spyware helt præcis sender af oplysninger fra
> min computer, jeg tænker bla. på gator, doubeltklick, mm

http://www.ethereal.com/
Et gratis sniffer program. Det kan vise dig hvad der står i de pakker som
bliver sendt frem og tilbage.

> Jeg læste artikel i alt om data maj 2002, hvor der også var en liste
> med de værste af dem, og hvordan der
> blokeres for dem.

Prøv også at læse denne http://grc.com/downloaders.htm
Det er en meget fed artikkel, som beskriver meget nøje hvad RealDownload
gør. Der står også hvordan Real har reageret på den side ... læs det hele,
for det er spænende. (wow!)

> Jeg fik igår programmet divx til video visning mm. og jeg skal love
> for den var fyldt med spyware.
> Programmet kunne så ikke køre da jeg i klasificeretWebsteder har
> blokeret for gator.

God idé! (at blokere)

> Men filerne bliver under alle omstændigheder instaleret og ligger i
> regdatabasen. Dem kan så fjerne med ad.ware.
> Er det muligt at omgås spyware fra de programmer som medinstallerer
> dem, eller skal jeg tag til takke

Jeg kunne forstille mig at der er nogle folk som laver cracks til sådanne
programmer. Jeg samler ikke på de programmer, af samme grund.

> med programmer og websider som er rene?.

Det gør jeg! :)

> Findes der en eksakt liste over spywarefiler og programmer med indlagt
> spyware?

Det bliver nok lidt svært med en eksakt liste, da der findes meget 'lort'
der ude. Men Lavasoft (dem som laver Ad-Aware) har en sådan liste. Du skal
downloade programmet "Ad-search" fra http://www.lavasoft.nu/

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 11-05-02 17:04

Anders Lund skrev:

> http://www.ethereal.com/
> Et gratis sniffer program. Det kan vise dig hvad der står i de pakker
> som bliver sendt frem og tilbage.

Active Ports viser dig de aktuelle åbne porte og hvilket program som
bruger dem:

Kig lidt rundt, der er andre interessante programmer på websiden.
--
Fix Outlook Express 5.*:

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 11-05-02 19:17

Peder Vendelbo Mikkelsen skrev:

> [...]

Ettercap ser lovende ud:

Fra : Jesper Louis Anderse~

Dato : 11-05-02 14:41

On Sat, 11 May 2002 09:54:06 +0200, Nielsen <oknielsen@orangenet.dk> wrote:
> Det var lidt blandet spørgsmål håber at få nogle gode tips.

Du kan jo sende dem en mail og spørge dem hvorfor at spyware er i deres
program. Du kan samtidigt fortælle dem at du ikke kan anvende programmet
grundet dets mindre legitime indhold. Du kan lade være med at anvende
programmet.

--
Jesper

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 11-05-02 16:55

Nielsen skrev:

> Er det muligt at omgås spyware fra de programmer som medinstallerer
> dem,

Ja, men du er muligvis i strid med licensen, du accepterer, når du in-
stallerer programmet.

> eller skal jeg tag til takke med programmer og websider som er rene?.

ja.
--
Fix Outlook Express 5.*: