Hvad arbejder I med?
Fra : Lucy

Dato : 11-05-02 02:04

Hej med jer.

Jeg har gået og spekuleret over hvilket "typer" mennesker som sidder her og
besvarer div. indlæg. Nærmere bestemt kunne det da være sjovt at høre lidt
om hvad folk går og arbejder med til dagligt (hvilken stilling og evt. hvor
hvis man ønsker at oplyse det).

Thats all folks!

Lucy

Fra : Kasper Dupont

Dato : 11-05-02 14:51

Lucy wrote:

> [...]
> om hvad folk går og arbejder med til dagligt (hvilken stilling og evt. hvor

Jeg ser ikke noget problem i at afsløre hvad jeg laver.
Jeg er Ph.D. studerende i kryptologi ved Aarhus Universitet.
Og i min fritid er jeg Linux kernel hacker (wanabee).

For sending spam use mailto:razor-report@daimi.au.dk

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 11-05-02 14:58

In article <3cdc6dcb$0$3787$ba624c82@nntp01.dk.telia.net>, Lucy wrote:

> [...]
> om hvad folk går og arbejder med til dagligt (hvilken stilling og evt. hvor

Joeh - det er jo ikke nogen hemmelighed hvad jeg laver:
Jeg arbejder som produktudvikler hos Telia Networks, og beskæftiger mig
med IP-produkter, bl.a. VPN og ADSL.
Jeg interesserer mig en del for kryptologi, men har desværre ikke den
helt store matematiske indsigt i problemerne (udover noget RSA-teori fra
3.g.)

--
Andreas Plesner Jacobsen | Q: Are we not men?

Fra : Bo Simonsen

Dato : 11-05-02 15:59

On Sat, 11 May 2002 03:03:43 +0200, Lucy wrote:

> [...]
> lidt om hvad folk går og arbejder med til dagligt (hvilken stilling og
> evt. hvor hvis man ønsker at oplyse det).

Jeg er snart ved at blive student.. forhåbentlig da.. Men jeg har brugt
linux i 5 år, og der får man næsten automatisk en interesse for
it-sikkerhed, når man skal til at sætte firewalls op osv.

Bo Simonsen

Join the GNU generation

Fra : Alex Holst

Dato : 11-05-02 15:58

Lucy <lucy@nomail.com> wrote:
> [...]
> om hvad folk går og arbejder med til dagligt (hvilken stilling og evt. hvor

Jeg er en arbejdsloes bums paa nuvaerende tidspunkt.

Tidligere har jeg ledet et sikkerhedshold hos eircom net (en ISP i
Irland). Vi stod for den interne sikkerhed samt leverede ydelser til
forskellige kommercielle projekter og den irske regering.

Fra : Anders Lund

Dato : 11-05-02 16:22

Lucy <lucy@nomail.com> wrote:
> [...]
> at høre lidt om hvad folk går og arbejder med til dagligt (hvilken
> stilling og evt. hvor hvis man ønsker at oplyse det).

Jeg er ved at blive "Datafagtekniker" .. meget fint.
En slags all-round uddannelse inden for IT.

Jeg er i lære i en virksomhed, hvor jeg står for support af kunder, som
bruger vores ASP løsning og samtidig er jeg med til at drive ASP og kunde
servere hos os. Vi lever i en Microsoft verden! :)

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 11-05-02 16:51

Lucy skrev:

> [...]
> at høre lidt om hvad folk går og arbejder med til dagligt (hvilken
> stilling og evt. hvor hvis man ønsker at oplyse det).

Du kan ofte se det, ved at tjekke folks headere. F.eks. viser min he-
ader at jeg er tilknyttet aaks.aarhus.dk, oversat betyder det at jeg
har tilknytning til Skoleforvaltningen i Århus, hvor jeg arbejder som
telefondreng, kaffemaskinepasser, spamanmelder, indkøber af udstyr til
f.eks. serverrum, pædagogisk oversætter af teknik for ledelsen og AC-
erne og administrator af diverse ting som af og til kan administreres.

De ovennævnte arbejdsopgaver er ikke nødvendigvis beskrevet i min kon-
trakt eller på skoleforvaltningens hjemmeside, men blot eksempler på
ting som jeg har lavet den seneste uge.
--
Fix Outlook Express 5.*:

Fra : Thomas Alexander Fre~

Dato : 11-05-02 21:45

Lucy wrote:

> [...]
> da være sjovt at høre lidt om hvad folk går og arbejder med til
> dagligt (hvilken stilling og evt. hvor hvis man ønsker at

Tjaaeh, ikke at jeg poster for ofte, men jeg læser da gruppen
dagligt. Ellers kan man læse lidt i mine headere, omend de ikke
siger alt. Til daglig læser jeg forhistorisk arkæologi ved
Københavns universitet, og har netop fået tilbudt et lille
studiejob indenfor biludlejningsbranchen. Jeg har brugt linux i
en hel del år nu (ca. fire), og har af den grund fået en
interesse i sikkerhedsaspekterne ved brugen af IT.

I øvrigt har jeg gennem årene lavet lidt af hvert, men den smøre
gemmer jeg til jobansøgningerne

--
MVH/Thomas A. Frederiksen
..dk-hierakiet har ikke nok spændende X-headers.

Fra : Ole Michaelsen

Dato : 12-05-02 12:28

Lucy wrote:

> [...]
> om hvad folk går og arbejder med til dagligt (hvilken stilling og evt. hvor

Jeg laeser flittigt med, men skriver ikke saerligt ofte. Jeg har brugt
Unix siden 1995, og er blevet betalt for det siden 1998. Det indebaerer
baade netvaerk, system, og sikkerhed. Tidligere arbejdede jeg hos et
stoerre dansk/fransk/engelsk teleselskab paa Amager, nu sidder jeg i
Sydtyskland hos det europaeiske rumfartsagentur. Engang laeste jeg fysik
paa Kbhvns. Uni (der glaedeligt sponserer hjemmesideplads og
email-adresse (jeg er stadig tilmeldt)).

VH,

--
Ole Michaelsen, Darmstadt, Germany
http://www.fys.ku.dk/~omic

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 18-05-02 00:24

Lucy looked around, and suddenly she took out the chalk and wrote:

[...]

Ja jeg begyndte egentlig min karriere inde for IT med at implementere det
hos mine håndlangere, det var da jeg var diktatoren Idi Amin i Namibia, men
som historien jo viste, så gik den ikke i længden, jeg blev forvist til
Saudi Arabien. Her sad jeg bare og pillede sand ud af ørene, men jeg
besluttede mig for at lære noget, så jeg læste dansk, iøvrigt på en Linux
maskine med dobbelt ISA og fritliggende PCI. Jeg kom så til Danmark og
startede virksomheden Memory Card Technology, selv ville jeg have at
virksomheden skulle hedde "Won't work? Torture IT" men det mente Basse ikke
ville gå i danmark nixen dixa sagde han... Jeg skiftede iøvrigt også navn
til John Trold Rasmussen. Men som historien viste så kunne jeg ikke leve af
hukommelse alene.... Så nu er jeg bare anti liberalist, jeg går under navnet
Keld Albrechtsen, måske i så mig og min finger ved sidste folketingsvalg?
Men jeg går nok snart i lære som Henning Dyremose....

Feed the troll......

Fra : Daniel Blankensteine~

Dato : 12-05-02 12:49

"Lucy" <lucy@nomail.com> wrote in message
> [...]
> besvarer div. indlæg. Nærmere bestemt kunne det da være sjovt at høre lidt
> om hvad folk går og arbejder med til dagligt (hvilken stilling og evt.

Jeg er 20 og bliver (håber jeg da) færdig med HHX til sommer (jeg har
læseferie nu).
Et par stykker skriver at de begyndte at interessere sig for sikkerhed,
fordi de bruger Linux, men for mig var det lige omvendt. Jeg begyndte at
læse om hacking og har derefter begyndt
at programmere og nu bruger jeg FreeBSD

mvh
db

Fra : Henrik J. Nielsen

Dato : 12-05-02 12:56

On Sat, 11 May 2002 03:03:43 +0200, Lucy wrote:

> Hej med jer.

[--Snip--]

Jeg er elektriker, forsøger og starte op selvstændigt.
Roder til tider med netværk og giver tilbud på netværk til foreniger mm.

Fra : Thomas B. Maxe

Dato : 12-05-02 13:55

"Lucy" skrev:
> [...]
lidt
> om hvad folk går og arbejder med til dagligt (hvilken stilling og evt.

Hej Lucy.

Min yndlingsfarve er rød, men jeg syr altså ikke alt mit tøj selv.

Siden januar 2001 har jeg været webredaktør for www.csirt.dk, TDC
Internets sikkerhedsafdeling.

Jeg er oprindelig uddannet edb-assistent (11 år siden), men er siden
uddannet journalist. Mit "speciale" er altså ikke så meget min egen
viden, men jeg ved som regel, hvor man kan finde de rigtige kilder til
brug for selvstudium. Så er jeg i øvrigt også én af en lille flok
brandmænd/røgdykkere i TDC's interne redningsberedskab, men det er jo
heller ikke en helt ubetydelig del af it-sikkerheden. Patches, hotfixes
og servicepacks beskytter ikke mod brand.

I denne nyhedsgruppe er jeg mere læser end skribent. Indlæggene både her
og i andre grupper giver mig en god fornemmelse af, hvor skoen trykker,
når jeg skal forklare sikkerhedsproblemer i massekommunikation. Et godt
eksempel er i forbindelse med større udbrud af virus, hvor der i
nyhedsgrupperne ofte vil komme mange enslydende spørgsmål. Dem kan jeg
så samle op på og informere via web og kundeservice-funktioner. Det
samme gælder de mange problemer med personlige firewalls og deraf
følgende falske alarmer, som giver en masse bøvl, fordi folk tror, de
bliver hacket.

Nyhedsgrupperne repræsenterer dog kun toppen af isbjerget, og det bærer
meget præg af, at mange af diskussionerne er for de indviede.

Principielt mener jeg, at der ikke findes "dumme spørgsmål", men jeg
forstår godt, hvorfor nogle af de faste skribenter af og til mister
tålmodigheden, når samme (for dem) simple spørgsmål bliver stillet for
117. gang.

Med venlig hilsen

Thomas B. Maxe
(som i debat på usenet repræsenterer sig selv og ikke TDC Internet)

Fra : Jonathan Fromer

Dato : 12-05-02 15:49

Lucy wrote:
> [...]
> at høre lidt om hvad folk går og arbejder med til dagligt (hvilken
> stilling og evt. hvor hvis man ønsker at oplyse det).

Jeg går i 3g og bliver forhånbentligt student inden alt for længe
Min store interesse for it-sikkerhed startede da jeg i min egenskab af
systemadmin. på en mindre aftenskole blev bedt om at opsætte en firewall i
forbindelse med at vi gik over til ADSL. Jeg har kun fuldt med på
dk.edb.sikkerhed ca. 2 måneder, førhen "nøjedes" jeg med at følge med i et
par af securityfocus.com's mailinglister (buqtraq, incidents, focus-virus
etc.) og sikkerhedsforum.dk (meget lidt aktivitet...)...

mvh. Jonathan - http://waxninja.dyndns.dk/~jf/fromer/

Fra : Jesper Louis Anderse~

Dato : 12-05-02 16:01

On Sat, 11 May 2002 03:03:43 +0200, Lucy <lucy@nomail.com> wrote:
> Hej med jer.
>
> Jeg har gået og spekuleret over hvilket "typer" mennesker som sidder her og

Bachelorstuderende på DIKU (Datalogisk Institut Københavns universitet).
Har arbejdet med UNIX siden 1993, hvor jeg fik fingre i min første
workstation. Interesser er blandt andet sikkerhedsaspektet, selvom sprog
og algoritmik også trækker. Er tilhænger af Open Source. Foretrækker
*BSD maskiner frem for Linux.

--
Jesper

Fra : Thomas Nielsen

Dato : 12-05-02 18:41

"Lucy" <lucy@nomail.com> wrote in message
> Hej med jer.

Hvem er jeg....
Jo en fyr på 22
som lige har afsluttede en datamekaniker uddannelse ( 5½ år )
Lige nu er jeg arbejdsløs.....men leder efter et IT job inde for IT
Sikkerhed og Netværk
Min stærke side er Netværk da jeg er udlært fra et Netværks firma.
Omkring IT Sikkerhed...så har jeg været her i gruppen ca. 1 år men "læser"
som regle kun.
Jeg fik "lysten" til Sikkerhed da jeg startede som lærling inde for Netværk,
hvor jeg fik til opgave at sætte
Cisco Pix og Netscreen Firewalls op + end masse router/switche også en
Milliard-Million.andre netværks produkter.
udover det "leger" jeg lidt med Linux og BSD men bruger mest Windows..til
daglig.

/Thomas @ www.tdn.dk

Fra : Kim Nielsen

Dato : 13-05-02 08:22

> [...]

> lidt om hvad folk går og arbejder med til dagligt (hvilken stilling og
> evt. hvor hvis man ønsker at oplyse det).

Software udvikler .. har lavet alt fra IP billing software til web
portaler

/Kim

Fra : Bent Lylloff

Dato : 13-05-02 17:44

"

Jeg er systemadministrator på en teknisk skole
På tiden ca 450 Pc´er 7 Servere
Bent

Fra : søren Christensen \(~

Dato : 13-05-02 20:49

Øv nu ødelagde i den finde lige tråd! ;)

Hygge Søren C

Fra : Lucy

Dato : 13-05-02 23:00

Hej alle

Nu I alle har været så flinke at besvar mit lille spørgsmål, må jeg vel
egentlig også for en god ordens skyld lige komme med mine date i korte træk.

Jeg er selv 28 år og arbejder p.t. i en større dansk EDB konsulent
virksomhed. Mine daglige opgaver ligger lige fra systemadministration over
system konsulent til supporter for kunder. Jeg har egentlig altid primært
beskæftiget mig med servere og netværk, men er igennem den seneste tid
blevet mere og mere interesseret i sikkerhedsaspektet. Så gennem det sidste
års tid har jeg prøvet at suge "sikkerhedsrelateret" viden til mig. Min
viden vokser dagligt, meeeen der er laaaaaang vej endnu (men så er det jo
godt jeg har jer ).

Nå, men alt herfra. Fortsæt endelig med at komme med jeres indlæg til denne
tråd, jeg synes det er spændende at vide lidt mere om de folk "snakker" med.

Mvh
Lucy

Fra : Peter

Dato : 14-05-02 02:29

"Lucy" <lucy@nospam.com> wrote in message
> [...]
denne
> tråd, jeg synes det er spændende at vide lidt mere om de folk "snakker"

Må jeg foreslå en evt. skovtur i det grønne ? *G*

--

Hilsen fra Peter

"Enhver generalisering er falsk
- også denne"

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 14-05-02 06:12

Peter skrev:

> Må jeg foreslå en evt. skovtur i det grønne ? *G*

dk.edb.sikkerhed skovtur?

Vil du ikke være flink at klippe det væk i indlægget du besvarer, som
ikke har noget med dit svar at gøre?
--
Fix Outlook Express 5.*:

Fra : Peter

Dato : 14-05-02 09:39

[KLIP]

> Vil du ikke være flink at klippe det væk i indlægget du besvarer, som
> ikke har noget med dit svar at gøre?

[KLIP]

Plejer også at gøre det men klokken havde rundet 03 og jeg var ved at blive
lidt døset...
Beklager =)