Kan man dele en ADSL uden at have en serve~
Fra : D-man

Dato : 10-05-02 14:32

Hej NG

Håber at der en som har svaret.

Kan man dele en ADSL forbindelse uden nødvendigvis at skulle have en server
stående tændt hele tiden. I den aktuelle situation er man interesseret i at
dele en ADSL forbindelse, da man ikke vil betale den fulde pris (jeg ved
godt at man ikke må, men er blevet spurgt om det er muligt). Man vil ikke
have en server. Man vil blot kunne gå på nettet på samme måde som hvis der
kun var en pc med et ADSL modem.

Mvh.

D-man

Fra : Peter Hindsgaul

Dato : 10-05-02 14:44

D-man wrote:
> Håber at der en som har svaret.

Der er mange der allerede har svaret.

> [...]
> det er muligt). Man vil ikke have en server. Man vil blot kunne gå på
> nettet på samme måde som hvis der kun var en pc med et ADSL modem.

Det kan du sagtens. Den korte løsning er en switch eller hub i modemet og
det antal dynamiske IP-adresser du har maskiner til.
Det du ved nogen udbydere ikke må er at dele forbindelsen mellem forskellige
husstande, men inden for den samme husstand må du dele med lige så mange som
du rent teknisk kan få til at spille.

vh
Peter

Fra : Gregers Petersen

Dato : 12-05-02 16:55

"Peter Hindsgaul" <hindsgaul@tdcspaceremove.dk> skrev i en meddelelse
> Det kan du sagtens. Den korte løsning er en switch eller hub i modemet og
> det antal dynamiske IP-adresser du har maskiner til.

Hvilket vidst kun er muligt på en enkelt af TDC's løsninger (nemlig BB)...

Da jeg er matematiker vil jeg udtrykke min forargelse over for folk der
tror:
ADSL = Teledanmark BB

Det mere korrekte ville nok være
ADSL = {Tiscali, CC, TDC NetExpress, TeleDanmark Bredbånd, Zillion Pro@,...}

--
MvH

Gregers Petersen
http://disclaimer.gpweb.dk

Fra : Peter Hindsgaul

Dato : 12-05-02 17:03

Gregers Petersen wrote:

> Hvilket vidst kun er muligt på en enkelt af TDC's løsninger (nemlig
> BB)...

Det var også den korte løsning. Den gav sig bestemt ikke ud for at være
altdækkende

> Da jeg er matematiker vil jeg udtrykke min forargelse over for folk
> der tror:
> ADSL = Teledanmark BB

Tryk du bare ud, det har vist ikke den store betydning i verdensaltet

> Det mere korrekte ville nok være
> ADSL = {Tiscali, CC, TDC NetExpress, TeleDanmark Bredbånd, Zillion
> Pro@,...}

Hvilket ordene "ved nogen udbydere..." vel i rimeligt omfang tager højde
for.

Peter

Fra : Gregers Petersen

Dato : 12-05-02 20:13

> Hvilket ordene "ved nogen udbydere..." vel i rimeligt omfang tager højde
> for.

Tjah, sætningen med "nogen udbydere" refererer til at det ikke altid er
tilladt at dele forbindelsen mellem flere husstande, men lad nu det ligge.

--
MvH

Gregers Petersen
http://disclaimer.gpweb.dk

Fra : Peter Hindsgaul

Dato : 12-05-02 20:57

Gregers Petersen wrote:
> Tjah, sætningen med "nogen udbydere" refererer til at det ikke altid
> er tilladt at dele forbindelsen mellem flere husstande, men lad nu
> det ligge.

Ja dele ADSL-forbindelsen, da det jo er den forbindelse sagen drejer sig om.
Så er det vist lige før at der står at der er flere ADSL løsninger end en
enkelt.

Peter

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 10-05-02 14:38

D-man wrote:

> Kan man dele en ADSL forbindelse uden nødvendigvis at skulle have en server
> stående tændt hele tiden.

Ja, hvis man har en router og en hub eller switch

> I den aktuelle situation er man interesseret i at
> dele en ADSL forbindelse, da man ikke vil betale den fulde pris (jeg ved
> godt at man ikke må, men er blevet spurgt om det er muligt).

Hvad er det for en løsning? Umiddelbart lyder det som noget
USB-noget beregnet til at tilslutte til én maskine. Man kan godt
lave noget ressourcedeling, windows 2000 har det indbygget, men
det betyder at maskinen med USB dimsen skal være tændt for at
andre kan bruge nettet. I mine øjne er det noget klyt. Mig bekendt
er prisforskellen på en USB løsning og en routerløsning et par
hundrede kroner som et engangsbeløb, jeg ville opdatere til
routerløsningen og bruge en standard hub til at dele forbindelsen.

--
Hygge..
Thomas

<http://carftp.com> - a library of car videos.

Fra : Nuxx

Dato : 14-05-02 00:05

Vi har en ADSL forbindelse hos CC og har to/tre computere koblet på den. Det
er pærenemt routeren fra cc sættes til en switch hvor resten af computerne
også er koblet til. Vi købte netkort og switch fra D-Link og det kører
rigtig godt - pris ca. 2000-2500.

Mvh.

Mads