Test af PGP
Fra : NG

Dato : 10-05-02 08:01

Hej,

Er der nogle der kender til nogle der har prøvet at cracke PGP? Hvad er
resultatet?

Er lidt interesseret i om PGP har nogle bagdøre (det går jeg næsten udfra at
der er nu når NAI ejer PGP)

Findes der nogle gode og sikre alternativer til PGP?

Mvh
NG

Fra : Thomas B. Maxe

Dato : 10-05-02 10:24

"NG" skrev:
> Er der nogle der kender til nogle der har prøvet at cracke PGP? Hvad
er
> resultatet?

Politiet har forsøgt i Tvind-sagen. Det lykkedes ikke, bortset fra de
tilfælde, hvor brugeren havde lavet en gul lap med sit pass phrase.
Det kom bl.a. frem i forbindelse med politiets anmodning om at få fingre
i nogle e-mails, der var gemt hos nogle af de impliceredes
internetudbydere.

"Efter oplysningerne om de mange computere, vedrørende hvilke
krypteringen fortsat ikke efter lang tids forsøg herpå er brudt, finder
retten endvidere, at indgrebet i meddelelseshemmeligheden nu må antages
at være af afgørende betydning for efterforskningen."
Hele kendelsen fra Retten i Ringkøbing er lagt på nettet:
http://www.domstol.dk/showpage.asp?ID=3398

> Er lidt interesseret i om PGP har nogle bagdøre (det går jeg næsten
udfra at
> der er nu når NAI ejer PGP)

Det er et spørgsmål om tro & tillid. Det er umuligt at bevise, at der
_ikke_ eksisterer bagdøre.

> Findes der nogle gode og sikre alternativer til PGP?

Ja, digitale certifikater.
www.eurotrust.dk
www.certifikat.dk

Med venlig hilsen

Thomas B. Maxe
(som i denne forbindelse repræsenterer sig selv og ikke TDC Internet)

Fra : Bjørn Connolly

Dato : 10-05-02 11:04

On Fri, 10 May 2002 09:00:54 +0200, NG wrote:
> Findes der nogle gode og sikre alternativer til PGP?

GnuPG er et godt alternativ.
<http://www.gnupg.org>

--
Bjørn Connolly
Disclaimer at <http://www.vof.dk/concorp/disclaimer.html>

Fra : Niels Callesøe

Dato : 10-05-02 13:06

NG wrote:

> Er der nogle der kender til nogle der har prøvet at cracke PGP?
> Hvad er resultatet?

Hm.. klikke, klikke.. jeg synes nok jeg havde et bookmark et sted om
netop det emne. Prøv at læse "The Feasibility of Breaking PGP" her:

http://axion.physics.ubc.ca/pgp-attack.html

--
Niels Callesøe - nørd light
"Again and again they struck him on the head with a