Deling af IP-pakker
Fra : Kinajumjum

Dato : 09-05-02 23:03

Vi er 2 kammerater der bor sammen, som deler en ADSL-forbindelse
(384/128).
Vi har en Cisco677-router, og en switch, som deler forbindelsen.. én
linie ind til ham, og en til mig.

Når han downloader, går min forbindelse HELT VILDT ned (ex fra 30kb/s
til 8kb/s v. download).

Og så til spørgsmålene:

1) Hvis switchen deler IP-pakkerne (for det er vel dét, den gør?), gør
den det så ikke ligeligt - 50/50% ?!? Det er jo det mest logiske?
Eller er der andre forhold at tage hensyn til (hvem der har den
hurtigste processor, hvor man downloader fra o.lign)

2) Hvis han også sætter sin bærbare i switchen (det gør han dagligt, og
downloader), er der så 3 maskiner om at dele samme mængde data
(33/33/33%)? Til et foreslag om at han derfor betaler 2/3 af
forbindelsen, siger han at den bærbare ikke gør nogen forskel.. men det
lyder jo ulogisk?

3) Jeg ved, at man kan få nogle programmer til at effektivisere
forbindelsen (jeg har lige slettet det, har glemt navnet), har de
indflydelse på ovenstående spørgsmål? Eller er det udelukkende et
spørgsmål om hardware?

http://www.kandu.dk/

Fra : Stine

Dato : 11-05-02 08:33

Den deler overhovet ikke ip pakkerne. Den deler båndbredden. Du kan få
programmer der sharer båndbredden som du vil ex win 2000 server muligvis kan
din Cisco router gøre det. ??