Hvordan brænder man CD-RW Cder
Fra : Lucius

Dato : 09-05-02 23:03

Her der !
Er der ikke en der kan give mig en site med info / tutorial på hvordan
man brænder cd-rw cder og hvordan man sletter dataen igen??
Eller bare give mig en forklaring på hvordan man gør ?
Da jeg har spilt 5 cd-rw skiver på at "forsøge" mig frem!, jeg har
brændt dem som almindlige cder (cdr), men jeg kan ikke se dataen på cden
eller slette dem!
Jeg har en plextor 24/10/40a brænder og bruger nero 5.5.7.8.
NB: Brænderen er compatible med cd-rw!.

http://www.kandu.dk/

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 09-05-02 23:37

"Lucius" <Lucius.news@kandu.dk> skrev
> Er der ikke en der kan give mig en site med info / tutorial på hvordan
> man brænder cd-rw cder og hvordan man sletter dataen igen??

Du brænder cd-rw'en ligesom en almindelig cd-r plade.
Først skal discen dog formateres, hvilket i Nero gøres ved at vælge "Erase
CD-Rewritable" i menuen "CD-Recorder". På samme måde sletter du også CD'en
igen.

> Eller bare give mig en forklaring på hvordan man gør ?

> Da jeg har spilt 5 cd-rw skiver på at "forsøge" mig frem!,

Spildt er de nu nok ikke...

> jeg har
> brændt dem som almindlige cder (cdr), men jeg kan ikke se dataen på cden
> eller slette dem!

Har du prøvet at læse discen i din brænder eller i dit cd-rom drev? Ikke alle
CD-Rom drev kan læse cd-rw skiver.
Hvad har du prøvet for at slette dem?

mvh
Peter

Fra : [SANTA]-MuffDiver

Dato : 10-05-02 10:43

Chuke Mimergolf <spam@nej.for.pokker> skrev i news:abetne$6t9$1@sunsite.dk
> [...]
> CD-Rewritable" i menuen "CD-Recorder". På samme måde sletter du også CD'en

Hmmm jeg har nu ALDRIG formateret en cd-rw skive før jeg skulle bruge den og
jeg har både brugt No-Name og mærkevare cd-rw´er.
Jeg har også brændt dem som alm. cd-r (cd-rom) og har altid kunnet slette
indholdet igen.Det er rigtigt at visse cd-rom drev har svært ved at læse
dem, især ældre drev.

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 10-05-02 10:55

"[SANTA]-MuffDiver" <muff-diver@sol.dk> skrev

> Hmmm jeg har nu ALDRIG formateret en cd-rw skive før jeg skulle bruge den
og
> jeg har både brugt No-Name og mærkevare cd-rw´er.

Det er som hovedregel heller ikke strengt nødvendigt, men kan hjælpe til at
undgå kompatibilitetsproblemer med visse drev.

mvh
Peter