Overføring af excel macro til anden maskin~
Fra : M@ds

Dato : 09-05-02 21:57

Hej

Jeg har skrevet en Excel 2000 Macro men har 3 problemer:
1. Macro'en skal være tilgængelig uanset hvilken fil jeg åbner.
2. Macro skal have et ikon i menubaren, som jeg har tegnet.
3. Hvordan får jeg macro'en overført til en anden computer?

Jeg har løst nr. 1 ved at gemme excel filen som indeholdt macroen som en xla
fil. Nr. 2 har jeg dernæst løst ved at højreklikke på menubaren og dernæst
tegne mit ikon vha. excel's ikon tegneprogram.
Men hvordan løser jeg nr. 3???

På forhånd tak for brugbare svar!

Hilsen
Mads

PS. FUT: dk.edb.programpakker.ms-office

Fra : Leo Heuser

Dato : 10-05-02 13:19

Hej Mads

Mit umiddelbare svar vil være at kopiere .xla filen
til den anden computer, men hvis det var så simpelt,
havde du selvfølgelig selv fundet ud af det, så der må
åbenbart ligge noget andet i dit spørgsmål. Kan du
ikke uddybe det og forklare lidt mere omstændeligt,
hvad det er, du vil opnå?

Leo Heuser

Fra : M@ds

Dato : 10-05-02 15:24

"Leo Heuser" <leo.heuser@adslhome.dk> wrote in message
> [...]
> åbenbart ligge noget andet i dit spørgsmål. Kan du
> ikke uddybe det og forklare lidt mere omstændeligt,

Det jeg helst så, var en setup fil som jeg kunne køre og dernæst ville det
hele være installeret inkl. et ikon i menubaren.

Hvis jeg kopiere xla filen til brugerens addins direktorie (./application
data/microsoft/addins). Og dernæst i Excel under "Tools" -> "Add-ins" sætter
kryds ud for min addin. Så er macro'ens procedure tilgængelige.
Men denne metode er ikke særlig elegant, og jeg mangler stadig en metode til
at overføre ikon'et.

Det skulle gerne være lige så let som at installere et normalt program.

Hilsen
Mads

Fra : Leo Heuser

Dato : 10-05-02 16:03

Måske kan dette link give dig nogle ideer.

http://groups.google.com/groups?q=+%22install+xla%22+group:*excel*&hl=da&fil
ter=0

Hele linien skal med, så du skal nok kopiere den, inden du indsætter
den i IE.