XP 1700+ kører 1100 mhz
Fra : Peter

Dato : 09-05-02 21:18

Hej

Jeg har lige købt et Soltek drv75-4 bundkort med Red Storm Overclocking og
en AMD 1700+.

Når computeren starter viser den at den kører 1100 Mhz.

Ved at justere CPU Clock fra mellem 100 og 132 kan jeg justere computerens
hastighed.

Ved 125 viser den under boot at den nu kører 1600+, men efter at sætte den
op på 127 ville den slet ikke starte og efter reset kører den igen 100 mhz
ved CPU Clock på 100.

Jeg forsøgte at sætte den til 120, men der vil den nu slet ikke starte.

Hvorfor opfører den sig så mærkeligt???

Hilsen Peter

Fra : Mikkel Lund

Dato : 09-05-02 22:06

Hej

Prøv lige at tjekke Vcore, det kan være den er sat for lav. (norm 1,75V)

Hilsen Mikkel

Fra : Mogens

Dato : 10-05-02 06:04

On Thu, 9 May 2002 22:17:56 +0200, "Peter" <no_spam@no.where> wrote:

> [...]
>
>Når computeren starter viser den at den kører 1100 Mhz.
>
>Ved at justere CPU Clock fra mellem 100 og 132 kan jeg justere computerens

Hej

En XP 1700 skal køre 133 MHz FSB, så det er sikkert her det kikser.
Enten er dit motherboard sat til at køre 100 MHz eller dine RAM er
kun 100 MHz, så maskinen starter op med 11 x 100 = 1100 MHz.

Den burde køre 11 x 133 = 1463 MHz som er det en XP 1700 kører

Tjek om jumperne på bundkortet er sat til 133 MHz. Det er de sikkert
ikke.

Mvh Mogens

Fra : Jimme Sørensen

Dato : 10-05-02 11:20

Det er da ikke jumperene på bundkortet, i hvert fal ikke på mit bundkort.
Der skal du bare ind i bios under pnp/php eller sådan noget og sætte det til
133/133

Fra : Søren 'Mufoxe' Lund ~

Dato : 13-05-02 11:53

"Jimme Sørensen" <jimme@ungdom.dk> wrote in message
> [...]
> Der skal du bare ind i bios under pnp/php eller sådan noget og sætte det

Det afhænger af bundkortet. På netop Solteks sidder der en jumper, som
afgører om man kører 100 eller 133MHz på bussen.

Fra : N/A

Dato : 13-05-02 11:55

Fra : Søren 'Mufoxe' Lund ~

Dato : 13-05-02 11:55

"Peter" <no_spam@no.where> wrote in message
> Er der nogen fordel i at overclocke den vha BIOS til f.eks. 145 MHz på
FSB?

Ja, det vil give dit system en generel hastighedsforøgelse på de fleste
områder. Jeg lavede selv et eksperiment med en Athlon 1.4 for et stykke tid
siden. Det viste sig at den var hurtigst ved 1533MHz og 145FSB. ved 1600 og
133MHz var den langsommere end førnævnte.

> Eller skal man gå i bestemte intervaller?

Man skal bare blive ved med at øge FSB indtil computeren går ned, derefter
rykker med 1MHz ned indtil den bliver stabil igen.

Fra : Jackie

Dato : 10-05-02 11:38

Hej Peter

Jeg havde samme problem, dog med et andet bundkort. Jeg kunne også kun få
min 1800+ XP til at køre 1150 MHz, og det viste sig at det var mit bundkort
som var defekt. Der var ingen problemer når jeg satte FSB til 100MHz, men
lige så snart jeg øgede hastigheden til 133 MHz, så gik maskinen i sort. Der
var ingen jumpere på mit bundkort, så det skulle bare køre (Var et Soyo
Dragon PLus).
Når maskinen bootede op, kom den ikke engang i gang med BIOS, uden at man
holdt insert nede. Ligesom om maskinen slog fra inden den kom ind i POST.

Jeg kender ikke det nævnte bundkort, og undersøg om der ikke skulle være en
jumper på bundkortet, som skal ændres?

Kan du ikke stille den til at køre 133 istedet for 100 på FSB, istedet for
at gå langsomt frem med 1 MHz af gangen?

Ellers kunne det godt se ud som om dit bundkort er defekt.

Jackie

Fra : Niels Bjørk Pedersen

Dato : 10-05-02 18:11

Er du sikker på dit bundkort godt kan køre med en XP processor ? det kan
være du mangler at lave en BIOS opdatering så det kan køre med XP.
-Gripen90-

Fra : Peter

Dato : 10-05-02 21:14

> Er du sikker på dit bundkort godt kan køre med en XP processor ? det kan
> være du mangler at lave en BIOS opdatering så det kan køre med XP.

Hej

Ja det kan den.
jeg fik det løst tidligere ved hjælp fra nogle andre fra gruppen der sagde,
at jeg skulle stille min bundkort til 133 MHz vha en dipswitch.

Fortsat god weekend,
Peter