x vil ikke starte nok problem med pam: con~
Fra : enrique

Dato : 09-05-02 20:54

Yello

Jeg opgraderede pam igaar til version

pam-devel-0.75-19
pam-0.75-19

Da jeg saa i dag startede maskinen fik jeg bare et consol login og ingen
X. Naar jeg koere startx faar jeg:

Fatal server error:
PAM authentication failed, cannot start X server.
Perhaps you do not have console ownership?

jeg har saa lige proevet chown BRUGERNAVN /dev/console :

crw------- 1 BRUGERNAVN root 5, 1 maj 9 21:17 /dev/console

virker stadig ikke. Jeg har soegt paa google og proevet noget
forskelligt, f.eks. at oprette /var/lock/console/BRUGERNAVN
og udkommenter pam_console i /etc/pam.d/xserver. Og her til sidst har jeg
genskabt alle pam.d filer fra den seneste dagsgamle backup, og det virker
stadig ikke. Hjaelp. Jeg sidder lige nu paa en win2k (gys) maskine med
cygwin og twm, og det sutter ;)

--
Mvh. / Kind regards
Henrik Farre < enrique AT obel DOT auc DOT dk >

Fra : enrique

Dato : 09-05-02 21:17

Yello

On Thu, 09 May 2002 21:54:23 +0200, enrique wrote:

> pam-devel-0.75-19
> pam-0.75-19

det skal nok lige naevnes at jeg koere RH7.2 kernel 2.4.17 og der staa ikke noget i
/var/log/gdm/:0.log
/var/log/XFree86.0.log
/var/log/messages

Fra : enrique

Dato : 10-05-02 09:07

Yello

Nu har jeg proevet alt hva' jeg kunne finde paa google og der er intet af
det virker.... :( Jeg gider sgu' til at geninstallere bare paa grund af
den smule. Jeg har proevet at geninstallere XFree86/gdm/xdm/pam osv
genskabt pam instillinger fra backup, og intet virker. Hva' kan man
goere?

Fra : enrique

Dato : 10-05-02 15:57

Yello

On Fri, 10 May 2002 10:07:26 +0200, enrique wrote:

> [...]
> af den smule. Jeg har proevet at geninstallere XFree86/gdm/xdm/pam osv
> genskabt pam instillinger fra backup, og intet virker. Hva' kan man

Efter denne spændende samtale med mig selv har jeg fået det til at virke.

Fra : - wolf -

Dato : 11-05-02 09:48

"enrique" <Look@MySignature.txt> wrote in message

> Efter denne spændende samtale med mig selv har jeg fået det til at virke.

Hvordan gjorde du? Jeg sidder nemlig med nogle problemer med PAM og login,
så måske kan jeg få nogle ideer.

- wolf -

Fra : enrique

Dato : 11-05-02 11:00

Yello

On Sat, 11 May 2002 10:48:08 +0200, - wolf - wrote:

> "enrique" <Look@MySignature.txt> wrote in message

> Hvordan gjorde du? Jeg sidder nemlig med nogle problemer med PAM og
> login, så måske kan jeg få nogle ideer.

Problemet lå _vist_ i gdm, jeg erstattede /etc/X11/prefdm og så virkede
det. Problemet var at GiveConsole og TakeConsole vist ikke virkede helt
som de skulle....