Dynamisk højde på div
Fra : Kasper Kyndsberg

Dato : 09-05-02 19:32

Hej i gruppen

Jeg vil gerne lave en side med en header og en footer. Indholdet i midten
skal gerne skubbe footeren ned i bunden af browservinduet, hvis der ikke er
tekstmængde nok til at skubbe footeren ned.

Jeg har forestillet mig noget i denne retning:

url(et_billede);">Top</div>

url(et_billede);">Footer</div>

Jeg vil gerne have et JavaScript der finder ud af, hvor stort vinduet er, og
laver højden på indholdsdivet i den højde minus 100px (50 i toppen, 50 i
bunden).

Jeg håber nogen har et eksempel eller endnu bedre et link til en artikel.
Jeg har søgt nyhedsgrupperne i gennem på Google, og kan se, spørgsmålet med
jævne mellemrum popper op, men har ikke kunne finde noget brugbart svar.

--
/Kasper
http://www.kyndsberg.dk

Fra : Jakob Andersen

Dato : 09-05-02 20:24

"Kasper Kyndsberg" <nospam@kyndsberg.dk> wrote in message
> [...]
er
> tekstmængde nok til at skubbe footeren ned.

Ok, det er der ikke så mange ben i.

> [...]
og
> laver højden på indholdsdivet i den højde minus 100px (50 i toppen, 50 i

Og husk lige margen også, jeg har lige lavet et lille eksempel, du må selv
lige rette de småting der skal til for at få det til at virke i alle
browsere:

<head>
<title>Automatisk udvidelse af</title>
<script type="text/javascript">
function justerElementer(){
strNavn = "StretchDiv";
intKorrigerHoejde = 100;
intBrowserMargin = 30;
if( document.all ){
intHoejde = document.body.clientHeight;
}else{
intHoejde = window.innerHeight;
}
document.getElementById(strNavn).style.height = intHoejde -
intKorrigerHoejde - intBrowserMargin + "px";
}
</script>
</head>
style="height:500px;width:100%;background-color:yellow;">
&#160;
&#160;

--
Jakob Andersen

Fra : Kasper Kyndsberg

Dato : 09-05-02 20:52

"Jakob Andersen" <jakob@effectus.dk> skrev

> Ok, det er der ikke så mange ben i.

1000 tak for eksemplet - det er perfekt :)

> Og husk lige margen også [SNIP]

Det undrede jeg mig over - hvorfor det? Margin kan man vel styre på det
øverste og nederste div?

--
/Kasper
http://www.kyndsberg.dk

Fra : Jakob Andersen

Dato : 09-05-02 21:11

> Det undrede jeg mig over - hvorfor det? Margin kan man vel styre på det
> øverste og nederste div?

Der er som default en margen i browservinduet, vis du blot resizer til den
fulde størrelse af browservinduet uden enten at korrigere for margen eller
fjerne denne vil der komme scrollbars.

--
Jakob Andersen