DF vil hæve fartgrænse for 45-knallerter
Fra : Michael Jensen

Dato : 09-05-02 15:00

Dansk Folkeparti vil have miljøministeren til at hæve fartgrænsen for de
stærkt forurenende 45-knallerter, der udleder kræftfremkaldende kulbrinte.

De værste af 45-knallerterne udleder efter sigende den samme mængde
kræftfremkaldende kulbrinte som 50 biler med katalysator.

Knallerterne er bygget til at køre 90 km/t, men herhjemme må de kun køre 45
km/t - og det danner den miljøbelastende kulbrinte.

Derfor vil Dansk Folkepartis miljøordfører, Jørn Dorhmann, have
miljøministeren til at tage affære.

"Miljøministeren bør straks gøre noget ved dette forureningsproblem. Vi kan
ikke vente på, at der i EU-regi indføres skærpede miljøkrav til
knallerterne. Danmark må om nødvendigt gå enegang i denne sag og ikke endnu
engang lade EU virke som en hæmsko for miljøpolitikken. Der er bred enighed
i Folketinget om at mindste udslippet af køretøjers udstødningsgasser, så
jeg tror og håber, vi hurtigt kan få ændret fartgrænserne for
45-knallerter," siger Jørn Dohrmann i en pressemeddelelse.

Fra : RpR

Dato : 09-05-02 15:55

<cut>
Noget om DF og knallerter
<cut>

Normalt skider jeg en hund i hvad DF har at sige, men hvis de kan få hævet
hastigheden til 90km/t for 45'ere så skal de fandme ha' ros.
Tvivler dog på at de får det gennemført.

--

- RpR
MopedGallery.com - More addictive than heroine

Fra : Michael Jensen

Dato : 09-05-02 18:49

"RpR" <rpr@mopedgallery.com> skrev i en meddelelse
> Normalt skider jeg en hund i hvad DF har at sige, men hvis de kan få hævet
> hastigheden til 90km/t for 45'ere så skal de fandme ha' ros.
> Tvivler dog på at de får det gennemført.

Man kunne jo fåbe på at de kunne indgå en eller anden studehandel med Vestre
og Konservative om at, hvis de giver deres ja stemmer for vedtagelse af
højere hastigheder for knallert-45, ja så ville DF give deres ja stemmer i
forbindelse med en anden sag som Venstre og Konservative vil have
gennemført. Men lad os se hvad tiden bringer, man kan da altid håbe.

Fra : Chok Og Underholdnin~

Dato : 09-05-02 17:09

Relevante anmeldelser findes på:
http://www.jp.dk/cgi-bin/dbpublish.dll?page=internetavisen/kultur/res/art&art_id=3505270
og:
http://www.berlingske.dk/artikel:aid=131580/

B. Frederiksen <ocean@get2net.dk> skrev

Fra : Mythos

Dato : 09-05-02 18:12

"Michael Jensen" <michael@free[FJERNDETTE]zz.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg tror og håber, vi hurtigt kan få ændret fartgrænserne for
> 45-knallerter," siger Jørn Dohrmann i en pressemeddelelse.

Det er nu noget mærkeligt noget at der først nu er nogen der vil tage det
op.Da de kom til landet, havde FDM lavet en test med EU'erne, og allerede da
kunne de fortælle at de forurenede betragteligt i forhold til en uden
begrænsninger. Så nu bør FDM så bare tage fat i sagen igen, og der vil
sikkert blive taget fat i tinget også.

Kim Larsen

Fra : Kim J.

Dato : 09-05-02 23:03

> 45

>Klip<

Ja og man skal havde kørekort til dem. Så man har jo lært om teorien bag
"motorkørsel" modsat 30 kort, lærer man hvordan men skal placere sig i
trafikken. Om det er bil eller Mc så skal du jo stadigvæk overholde den
samme færselslov. At de kun må køre 45 har jeg hele tiden syntes var noget
hykleri. 45km/t kontra eks. 80 til 90 : Færre der bliver dræbt pga hasaderet
overhalinger og mindre gene for den øvrige trafik.

Så NU kan DF godt få min støtte
(I denne her sag .

Hilsen

Kim J.

Fra : Michael Jensen

Dato : 10-05-02 08:31

"Kim J." <basse12@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Så NU kan DF godt få min støtte
> (I denne her sag .

Også mig, plejer ellers aldrig at være enig i noget som helst de kommer
med...

Fra : Tim Sørensen

Dato : 10-05-02 11:53

Er der ikke et link til et sted hvor jeg kan læse hele historien?

--
Mvh....Tim Sørensen
http://www.dondata.dk/

Fra : Michael Jensen

Dato : 10-05-02 15:13

"Tim Sørensen" <dondata@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Er der ikke et link til et sted hvor jeg kan læse hele historien?

Jo det er der da :)

Jeg kan se at Dansk Folkeparti lige har smidt pressemeddelelsen ud på deres
egen siden nu. Adressen dertil er:
http://www.danskfolkeparti.dk/dgcm/show.asp?parent=36810

VH

Michael Jensen