JOINs?
Fra : Mads A. Jensen

Dato : 09-05-02 14:59

Hej

Kort fortalt, er der nogen, der kan hjælpe mig lidt med at lave en query,
som kan:
1: SELECT * FROM dubletter
2: Tilknytte en ekstra kolonne fra tabellen medlemmer, med værdien ID
3: ID kolonnen skal svare til medlemmet (ejer) i medlemstabellen!
4: Skal komme til at returnere noget lignende dette:

2 AA2B92 MT Mads Jensen 1

1 er så id fra medlemstabellen, hvor navnet er Mads Jensen

Håber, at mit problem er gjort forståeligt!

Mange tak på forhånd!

Mads Jensen
http://php.disney-comics.dk/links

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 09-05-02 16:45

"Mads A. Jensen" <mads@NOSPAManything.dk> skrev:

> [...]
> værdien ID 3: ID kolonnen skal svare til medlemmet (ejer) i
> medlemstabellen! 4: Skal komme til at returnere noget lignende

SELECT d.*, m.Navn
FROM dubletter d INNER JOIN medlemmer m
ON d.ejer = m.id

Her forudsættes det at feltet ejer i tabellen dubletter refererer
til feltet id i tabellen medlemmer.

Du kan også kigge på nettet efter introduktioner (tutorials) til
SQL og JOIN - en googlesøgning gav bl.a. dette link:
http://www.w3schools.com/sql/sql_join.asp

--
Jens Gyldenkærne Clausen
MF (Medlem af Fiduso - www.fiduso.dk)