IP routing.
Fra : ....

Dato : 09-05-02 11:44

Jeg vil gerne have et forslag til routing af IP adresserne.

Jeg har en router med fast IP. 194.239.76.158.

Gennem den, vil jeg have sat en FTP-server op, med adgang fra internettet.
Men hvilken adresse skal den have ? Jeg skal jo kunne "se den" ude fra.
IP systemet tillader et antal lokale adresser, men hvor kan jeg finde dem.
Der må være en række værdier man kan benytte.
Så er der noget med at man skal åbne en port, hvilket portnummer er det,
eksternt / internt.

Mvh
Thomas

Fra : Bent Nielsen

Dato : 09-05-02 22:40

"...." skrev:

> [...]
> Der må være en række værdier man kan benytte.
> Så er der noget med at man skal åbne en port, hvilket portnummer er det,

hvis du vil have hul til de mest brugte 20 21 23 25 80 110 113 men det
er ikke altid en god ide at have dem alle åben, men det afhænger meget
af om hvike styresystem du vil bruge på den PC der skal være server.
Der er sikker nogle som kan forklare det bedre end jeg, men hvis du tør
kan du lege med disse, men der er næsten som en åben bog med disse porte
på nogle styresystemer.

--
Mvh.
Bent Nielsen

Http://TeamNord.dk

Fra : ....

Dato : 10-05-02 09:22

Bent Nielsen <postmaster@x2000.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3CDAEC99.A2643731@x2000.dk...

> [...]
> Der er sikker nogle som kan forklare det bedre end jeg, men hvis du tør
> kan du lege med disse, men der er næsten som en åben bog med disse porte

Jeg kæmper lidt med en Linux .............
Åbn bog *S*..........

Mvh
Thomas

Fra : Ivar Madsen

Dato : 10-05-02 09:58

On Thu, 09 May 2002 23:39:37 +0200, Bent Nielsen <postmaster@x2000.dk>
wrote:

>hvis du vil have hul til de mest brugte 20 21 23 25 80 110 113 men det

Det er en FTP server han vil have, så hvad skal han åbne for alle de
porte for?
Og så sider han med en TDC ADSL, og efter mailadressen sansynligvis
ikke en P@, så 25 er lukket. det er slut prut finale, den kan ikke
åbnes.

--
news.milli.dk er nu åben for RO på tcp120,
det vil snart blive muligt at poste