Syk Scalare
Fra : Mats Bjørvik

Dato : 09-05-02 09:27

Kjøpte for en ukes tid siden 5 stk pterophyllum scalare fra peru. De har
vært litt sky hele tiden, men de begynner å komme seg nå. En av dem har en
tendens til å stå å gispe i overflaten, og folder ikke ut finnene sine når
den svømmer. Finnene ser også litt råtne og fillete ut, med et slags belegg.
Jeg holder dem i en 325 L, med ph på ca 6.8 og 26 grader. Skifter 30% av
vannet en gang i uken. Finnes det noen form for medisin eller annen
behandling?

Mvh Mats Bjørvik

Fra : tommy & laila

Dato : 11-05-02 22:17

hej Mats
om du bor i Danmark skulle du pröve at at lemnar Pollitikens fiskelektion
jör du enda det
fins den som store akvarie boken i Sverige det er en veltig bra bok
hejsan fran Tommy DK.

---