Begrænsning af antal åbne forbindelser pr.~
Fra : Thomas More

Dato : 09-05-02 09:00

Hej

Er det muligt i iptables at definere max antal åbne forbindelser fra hver
lokal-ip ?

Problemet er, at hvis folk kører programmer som edonkey bag min router, så
æder det en MASSE forbindelser, hvilket betyder at andre bag routeren får
meget lave ping i spil....

.....nu bruger jeg hverken det ene eller det andet selv, men jeg gider ikke
høre al den brok, hvis man kan begrænse folks antal forbindelser, så det
ikke går ud over andre

Fra : Bjarke Freund-Hansen

Dato : 09-05-02 09:13

On Thu, 9 May 2002 10:00:11 +0200, "Thomas More"
<thomasmore25@hotmail.com> wrote:

> [...]

>høre al den brok, hvis man kan begrænse folks antal forbindelser, så det

Og så lige et tillægsspørgsmål, ville det ikke være smartet at
begranse hver brugers samlede båndbredde forbrug? Og hvorledes gøres
dette?

Fra : Thomas More

Dato : 09-05-02 14:43

Båndbredde forbrug kan godt begrænses, se f.eks. her :

http://www.linux.org/docs/ldp/howto/Bandwidth-Limiting-HOWTO/index.html

Men faktisk er iptables fremragende til at allokere båndbredde mellem
brugerne, så det er ikke DER mit primære problem er, det er mere at jeg vil
have hurtig response time hele tiden (lav ping).

Fra : Martin C. Petersen

Dato : 09-05-02 20:25

Thomas More wrote:
> Men faktisk er iptables fremragende til at allokere båndbredde mellem
> brugerne, så det er ikke DER mit primære problem er, det er mere at jeg vil
> have hurtig response time hele tiden (lav ping).
Prøv her:
http://lartc.org/

- Martin